Tetszett a cikk?

A piaci kihívásokra válaszolva egy cégben egyesítené erőit a hazai porcelánipar több meghatározó szereplője.

Az ezzel kapcsolatos koncepció a pécsi Zsolnay Rt. és a Herendi Porcelánmanufaktúra Rt. közreműködésével már elkészült, s az ÁPV Rt. asztalán van – mondta a Napi Gazdaságnak Kovács Gyula, a Zsolnay Porcelán Manufaktúra Rt. vezérigazgatója.

Kovács szerint a luxusipar válsága miatt nehéz helyzetben lévő társaságok olyan szakmai koncepciót készítettek, amely abból indul ki, hogy a világban egyre inkább csak a nagy, jelentős tőkeerővel rendelkező cégek versenyképesek - tette hozzá a lap.

A fúziót fokozatosan, minden szereplő érdekeinek maximális figyelembevételével képzelik el. Kezdetben csak a marketingtevékenységben és a beszerzésben működnének együtt, később azonban kialakulhatna egy olyan társaság, amelynek az ország különböző pontjain termelő telephelyei lennének.

Ezzel együtt valamennyi ma is jól csengő márkanév továbbra is megmaradna, ám a költségek jelentős mértékben csökkenthetők lennének. A vezérigazgató kifejtette, ha az ügyben elvi döntés születne, a program számos eleme tovább finomítható.

A Zsolnay magánosításával kapcsolatban közölte, az időpontot és a technikát illetően továbbra sincs végleges döntés, de nem kizárt, hogy ez még az idén megtörténik.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Magyar márkák története

Zsolnay Porcelángyár

Zsolnay Vilmos festőművésznek készült, de végül átvette fivére pécsi kerámiaüzemét, majd apja Fő téri üzletét, amelyet rövidesen többemeletes áruházzá fejlesztett.

Magyar márkák története

Herendi Porcelángyár

A pápai keménycserépgyár bérlőjeként Fischer Mór 1839-ben komoly tőkével betársult Stingl Vince 1826-ban alapított herendi műhelyébe, amelynek 1840-től egyedüli tulajdonosa lett. Ekkor 54 főt alkalmazott, köztük külföldi porcelánfestőket is.