szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A televíziós reklámpiac mérete 2005-ben 60,4 milliárd forint volt, a rádiós reklámköltések pedig megközelítették a 8 milliárd forintot - közölte a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete.

Az Ernst and Young tanácsadó cég által készített felmérés a közlés szerint első alkalommal tesz közzé nettó, azaz nem listaáras, hanem a kedvezményekkel csökkentett árakat. A tanulmány adatai nem tartalmazzák a médiumok emelt díjas sms-ből, telefonból és egyéb saját márkás árucikkekből származó bevételeit.

A televíziós adatokat a cég saját közlése szerint az összes jelentős csatorna adatai alapján állította össze, míg a rádiós reklámköltések mértékét a piac 80 százalékát birtokló három legjelentősebb kereskedelmi adó saját bevallása alapján tette közzé.

A nettó adatok nyilvánosságra hozásával a korábban Televíziók és Rádiók Országos Egyesülete néven működött szervezet hagyományt kíván teremteni. A más szervezetek által eddig közölt listaáras és becslésen alapuló adatok mellett a társaság minden év második negyedévében fogja közölni a nettó bevételeket.

A Magyar Reklámszövetség (MRSZ) közelmúltban nyilvánosságra hozott, listaárak alapján mért adatai szerint a televíziós reklámköltések értéke 69,7 milliárd forint volt tavaly. Az összes magyarországi rádióadó reklámokból származó bevétele 1,3 milliárd forintot tett ki. Az MRSZ a TNS Media Intelligence mérése alapján készített adatait a listaáras költések alapján becsli. Az MRSZ akkori közlése szerint listaáron gyakorlatilag senki nem értékesít reklámfelületet, a valós árak a listaárnál 50-60 százalékkal, de akár 90 százalékkal is alacsonyabbak.
 
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Vállalkozás

A pártok másfélmilliárdot költöttek reklámra

A pártok az országgyűlési választásokat megelőzően listaáron csaknem másfél milliárd forintnyi reklámot vásároltak január-februárban, a legnépszerűbb politikai hirdetési felületek a köztéri reklámfelületek voltak - derül ki a TNS Media Intelligence (TNS MI) reklámpiaci felméréséből.

Hét nap

BÍRSÁG INGYENREKLÁMÉRT

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenytanácsa a fogyasztók megtévesztésére alkalmas reklámok miatt 10 millió forint...

hvg.hu Vállalkozás

Hogyan lehet hatékonyan reklámozni egy weboldalt?

Tilos másolni a konkurenciát, célszerű a cég profiljához leginkább illeszkedő hirdetési eszközt választani. Előtte azonban nem árt tájékozódni. Cikkünkben összegyűjtöttük a jelenleg ismert összes látogatottságnövelő módszert, kiderül, hogy az egyes technikákat kinek és mikor érdemes alkalmazni, hogy honlapján a lehetséges maximumra növelje a látogatók számát.