szerző:
MTI

A televíziós reklámpiac mérete 2005-ben 60,4 milliárd forint volt, a rádiós reklámköltések pedig megközelítették a 8 milliárd forintot - közölte a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete.

Az Ernst and Young tanácsadó cég által készített felmérés a közlés szerint első alkalommal tesz közzé nettó, azaz nem listaáras, hanem a kedvezményekkel csökkentett árakat. A tanulmány adatai nem tartalmazzák a médiumok emelt díjas sms-ből, telefonból és egyéb saját márkás árucikkekből származó bevételeit.

A televíziós adatokat a cég saját közlése szerint az összes jelentős csatorna adatai alapján állította össze, míg a rádiós reklámköltések mértékét a piac 80 százalékát birtokló három legjelentősebb kereskedelmi adó saját bevallása alapján tette közzé.

A nettó adatok nyilvánosságra hozásával a korábban Televíziók és Rádiók Országos Egyesülete néven működött szervezet hagyományt kíván teremteni. A más szervezetek által eddig közölt listaáras és becslésen alapuló adatok mellett a társaság minden év második negyedévében fogja közölni a nettó bevételeket.

A Magyar Reklámszövetség (MRSZ) közelmúltban nyilvánosságra hozott, listaárak alapján mért adatai szerint a televíziós reklámköltések értéke 69,7 milliárd forint volt tavaly. Az összes magyarországi rádióadó reklámokból származó bevétele 1,3 milliárd forintot tett ki. Az MRSZ a TNS Media Intelligence mérése alapján készített adatait a listaáras költések alapján becsli. Az MRSZ akkori közlése szerint listaáron gyakorlatilag senki nem értékesít reklámfelületet, a valós árak a listaárnál 50-60 százalékkal, de akár 90 százalékkal is alacsonyabbak.
 

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
MTI Vállalkozás

A pártok másfélmilliárdot költöttek reklámra

A pártok az országgyűlési választásokat megelőzően listaáron csaknem másfél milliárd forintnyi reklámot vásároltak január-februárban, a legnépszerűbb politikai hirdetési felületek a köztéri reklámfelületek voltak - derül ki a TNS Media Intelligence (TNS MI) reklámpiaci felméréséből.

Hét nap

BÍRSÁG INGYENREKLÁMÉRT

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenytanácsa a fogyasztók megtévesztésére alkalmas reklámok miatt 10 millió forint...

hvg.hu Vállalkozás

Hogyan lehet hatékonyan reklámozni egy weboldalt?

Tilos másolni a konkurenciát, célszerű a cég profiljához leginkább illeszkedő hirdetési eszközt választani. Előtte azonban nem árt tájékozódni. Cikkünkben összegyűjtöttük a jelenleg ismert összes látogatottságnövelő módszert, kiderül, hogy az egyes technikákat kinek és mikor érdemes alkalmazni, hogy honlapján a lehetséges maximumra növelje a látogatók számát.

Rengeteg jeget talált a Marson a 2,4 km-rel a felszín alá belátó műszer

Rengeteg jeget talált a Marson a 2,4 km-rel a felszín alá belátó műszer

Az akadémiai dolgozók felháborodtak Palkovics nyilatkozatán

Az akadémiai dolgozók felháborodtak Palkovics nyilatkozatán

HIV-pozitív orvos miatt fertőződhetett meg több mint 500 gyerek Pakisztánban

HIV-pozitív orvos miatt fertőződhetett meg több mint 500 gyerek Pakisztánban

Demcsák Zsuzsa titokban férjhez ment

Demcsák Zsuzsa titokban férjhez ment

Ennél kedvesebben nem lehetett volna újragondolni az Aladdint

Ennél kedvesebben nem lehetett volna újragondolni az Aladdint

Ne pislogjon, miközben ezeket a zsebtolvajokat nézi, mert még lemarad valamiről!

Ne pislogjon, miközben ezeket a zsebtolvajokat nézi, mert még lemarad valamiről!