szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A gyermekes háztartások az átlagnál nagyobb arányban vásárolnak ruhát hipermarketben vagy távol-keleti üzletben.

A gyermekes háztartások a teljes hazai ruházati piac bevételének mintegy 38 százalékát, a cipőpiaci bevételeknek pedig 41 százalékát adják. A GfK Hungária FashionScope kutatásának adatai szerint a gyermekes háztartások 2005-ben gyakrabban vásároltak ruházati cikket, mint egy átlagos háztartás.

A gyermekes háztartások az átlaghoz képest viszonylag nagyobb arányban költenek a hipermarketekben és a távol-keleti üzletekben. A 2005-ös évben a költésük majdnem ugyanakkora részét hagyták az olcsóbb távol-keleti üzletekben (21 százalék), mint a magasabb árfekvésű ruházati szaküzletben (22 százalék). A távol-keleti boltok az utcai árusoknál és piacokon történt vásárlások rovására tudtak nőni. Míg egy átlagos háztartás ruhát és cipőt egy évben hét alkalommal hipermarketben, nyolc alkalommal pedig valamely távol-keleti üzletben szerez be, addig a gyermekes családok 9, illetve 11 alkalommal térnek be ezekbe az üzletekbe.

Azok a családok, ahol nincs gyerek vagy már kinőtt az általános iskolás korosztályból, az átlagosnál nagyobb arányban ruházkodnak szaküzletekből, azaz butikból, ruházati szaküzletből, illetve márkaboltból. Míg a gyermekes családok a teljes ruházati költésük 22 százalékát hagyják ruházati szaküzletekben, addig az idősebb gyerekkel vagy gyerekkel nem rendelkező családoknál ez az arány 29 százalék.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Hazai gazdaság

Gazdát cserélt a Soproni Ruhagyár

Hatszázmillió forintért cserélt gazdát a Soproni Ruhagyár (SR) Rt. Az új tulajdonos, a Medical Holding Kft. valószínűleg nem folytatja tovább a termelést, helyette turisztikai és kereskedelmi központot létesít a patinás ingatlanban, írja a Napi Gazdaság.

hvg.hu Gazdaság

Használtruha-export: negatív hatások

A ruhásszekrény ismét megtelt, a nadrág kiment a divatból, a gyapjú pulcsi elkezd bolyhosodni, és a blézer is túl szűk: eljött tehát az idő, hogy levigyük a használtruha konténerbe. A WDR német közszolgálati műsorszolgáltató riportja a használt ruhák exportja által kiváltott negatív hatásokat elemzi.

hvg.hu Gazdaság

Nagyon megugrott a ruhavásárlás karácsony előtt

A decemberi vásárlási láz a ruházati piacon is egyértelműen érezteti hatását. Főleg a hidegre forduló időjárásnak köszönhetően a meleg és sokszor nagyobb beruházást igénylő holmik – így kabátok, csizmák – kerülnek a bevásárlókosarakba. Az év végi költés mintegy 70 százalékkal magasabb egy átlagos hónaphoz képest – állapítható meg a GfK Hungária FashionScope felmérésének adatai alapján.

hvg.hu Gazdaság

Hipermarketből vesszük a mosószert

A mosószerek kiskereskedelmi piaca évi 35 milliárd forint körül stagnál, míg a mennyiségben mért értékesítés két százalékkal nőtt tavaly, az előző évhez képest. Az eladásokban domináló por átlagos fogyasztói ára csökkent egy év alatt, míg a speciális, kézi mosáshoz használt készítmények átlagára növekszik. Többek között ezt állapítja meg az ACNielsen piackutató vállalat folyamatos felmérése.