szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Mesterséges és hamis az OMV által vont párhuzam a VW és a Mol között a részvényesek szavazati erejének korlátozása ügyében – mondta Somlyai Dóra, a Mol magyarországi kommunikációs igazgatója.

Az igazgató elmondta, hogy a Mol-ban a 10 százalékos szavazati korlátot nem törvény szabályozza, hanem a társaság alapszabálya rögzíti azt. Európa számos nagyvállalatánál használnak a Mol-hoz hasonló szavazati korlátokat, s éppen nemrégiben jelentette be a belső piacokért felelős EU-biztos, hogy a minden befektető számára transzparens szavazati korlátok összhangban vannak az európai uniós jogrenddel.

Somlyai Dóra az OMV újabb akcióját a szokásos félrevezetésnek minősítette, mivel olyan dolgokat mos össze, amiknek nincs közük egymáshoz.

Az OMV korábban úgy nyilatkozott, hogy véleménye szerint a VW-törvény ügyében született EU-bírósági döntés az ő álláspontját támogatja a Mol-lal kapcsolatban felvetett szavazatijog-korlátozás kérdésében.

A luxembourgi székhelyű Európai Bíróság kedden mind a szavazati jogok 20 százalékban történő limitálását, mind a „blokkoló kisebbség” 20 százalékban történő megállapítását az úgynevezett Volkswagen-törvényben ellentétesnek ítélte az EU előírásaival.

Az OMV közölte: az a bírósági állásfoglalás, amely szerint a részvényesek szavazati jogának a korlátozása törvénytelen, párhuzamba állítható a Mol-lal szemben felvetett kifogással, nevezetesen alátámasztja azt a nézetet, hogy az olyasfajta szavazatijog-korlátozás, mint amilyen a Mol alapszabályában is szerepel, akadályozza a szabad tőkemozgást.

Az OMV szerint a korlátozást nyilvánvalóan még azelőtt léptették életbe a Mol-nál, hogy a vállalatot privatizálták volna, így különösen érvényesnek tekinthető a párhuzam.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Gazdaság

Mennyit bukhatnak az OMV-vezérek a Mol-on?

Ruttenstorfer, Roiss, Davies, Langanger és Auli, azaz az OMV vezérkara nem keveset kockáztat saját vagyonából is, ha rossz döntést hoz a Mol-felvásárlással kapcsolatban, ugyanis az osztrák cégnél nem garasoskodnak a részvényopciókkal.

hvg.hu Gazdaság

Gond lehet a lex Mollal

Az Európai Bíróság úgy döntött, hogy Németországnak meg kell semmisítenie a lex Volkswagen néven ismert törvényét, amely elvi alapjaiban a magyar olajtársaságot védő lex Mol mintájául szolgált. Veszélyben az OMV-vel szemben használt 10 százalékos szavazati korlát?

hvg.hu Gazdaság

Ha egyesül az OMV és a Mol, elszállhat a benzinár

Az utóbbi hetekben különböző geopolitikai tényezők miatt újabb csúcsokra érkezett az olaj árfolyama – már ez is jelentősen megdobhatja a hazai üzemanyagárakat, de emellett más tényezők is szerepet játszanak. Ilyen például a finomítói margin, amely az OMV és a Mol esetleges egyesülése esetén minden bizonnyal bővülne, ez pedig könnyen az üzemanyagok 15 százalékos drágulásához vezetne. Ennek megint megnőtt az esélye a VW-törvény elbukásával.

MTI Gazdaság

Az OMV-nek ínyére van az Európai Bíróság döntése

Az OMV osztrák olaj- és gázipari konszern véleménye szerint a VW-törvény ügyében született EU-bírósági döntés az ő álláspontját támogatja a Mol-lal kapcsolatban felvetett szavazatijog-korlátozás kérdésében.

MTI Gazdaság

Az OMV-Mol ügyet nem, de a jogszabályt vizsgálják

Nem folyik versenyügyi vizsgálat az OMV-Mol ügylet ügyében az Európai Bizottságon, miután ilyen jellegű felvásárlással kapcsolatos hivatalos értesítés nem érkezett Brüsszelbe - közölte a végrehajtó testület illetékes szóvivője, Jonathan Todd. A belső piaci kérdésekért felelős bizottsági főigazgatóság viszont vizsgálja a héten megszavazott jogszabályt.

MTI Gazdaság

Az OMV egyelőre visszavonult a Mol felvásárlásáért indított harcból

Ha az OMV és a Mol egyesülne, olyan monopolhelyzetbe kerülne az új cég Magyarországon, Szlovákiában és Ausztriában, amihez az európai versenyhivatal sohasem járulna hozzá – mondta Mosonyi György, a Mol Magyar Olaj- és Gázipari Nyrt. Vezérigazgatója. Szerinte az OMV felvásárlási próbálkozása lekerült a napirendről. Bár az OMV szerint az új cégnek csak néhány benzinkutat kellene eladnia, a Mol számításai szerint azonban 400-500 állomást kellene bezárni.

hvg.hu/MTI Gazdaság

Lex Mol: szigorú, de nem kirívó eset

A lex Mol mindenképpen erős védelmet jelent a strartégiai vállalatoknak, ám nemzetközi viszonylatban kirívó esetnek semmiféleképpen sem nevezhető – mondta el kérdésünkre Herczenik Ákos, a Raiffeisen részvényelemzője.

MTI Gazdaság

Lendvai: a lex Mol és a magánérdekek

"Hiánycikk a bátorság" címmel közölte csütörtöki számában a Der Standard című liberális osztrák lap Paul Lendvai kommentárját Bokros Lajos volt pénzügyminiszternek az OMV-Mol ügyben elfoglalt álláspontjáról.

MTI Gazdaság

Elfogadták a lex Molt

Az Országgyűlés hétfőn elfogadta a lex Mol néven emlegetett jogszabályt, vagyis a közellátás biztonsága szempontjából kiemelkedő jelentőségű vállalkozásokat érintő egyes törvények módosítását.

MTI Világ

Családon belüli válság az OMV-Mol-ügy?

Az OMV-Mol ügy fejleményeiről, az egymással ütköző érvekről és ellentétes érdekekről, az osztrák-magyar kapcsolatokat megterhelő egyéb vitatémákról közölt - interjúkkal tarkított - többoldalas írást a Profil című osztrák magazin hétfőn megjelent számában.

MTI Gazdaság

Mol: újabb OMV állítás bizonyult félrevezetőnek

Az osztrák versenytárs, az OMV újabb állítása bizonyult félrevezetőnek, miután csütörtökön az illetékes EU-biztos bejelentette, hogy nincs szándékában semmilyen intézkedést javasolni az egy részvény-egy szavazat ügyében az Európa Parlamentnek - mondta Ferencz I. Szabolcs, a Mol Nyrt. kommunikációs igazgatója.