Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Duplájába kerülhet májustól a diák- és a nyugdíjas BKV-bérlet – írja a Blikk. A vasútra és a Volán-buszokra is hasonlóan drágábban szállhatnának fel a tanulók és az idősek, akik eddig nem fizették meg a teljesárú jegyet.
Több mint kétszeresére drágulna a kedvezményes bérletek ára májustól az Európai Unió egyik jogszabálya következtében – írja a Blikk. A diákoknak és nyugdíjasoknak eddig azért került kevesebbe az utazás, mert az állam kifizette a különböztet a BKV-nak, az árkiegészítés azonban nem fedezte teljesen a teljes árú és a kedvezményes bérlet közti különbséget. Jelenleg bérletenként csaknem 4 ezer forintot pedig a közlekedési vállalatnak kellett lenyelnie.
A Blikk úgy tudja, ez a rendszer ellentétes az Európai Unió egyik jogszabályával, az EU-ban ugyanis nem lehet olyan szerződést kötni, amelyből vesztesége származik a közszolgáltató cégeknek. A BKV-val és Volán társaságokkal kötött közszolgáltatási szerződések hamarosan lejárnak, újakat pedig már csak az új feltételek szerint lehet majd kötni.
"A megrendelt szolgáltatást ki kell fizetni. Az Európai Unióban nem lehet veszteségre kötelezni a közszolgáltató cégeket" – magyarázta Dorner Lajos, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) elnöke. Eszerint az állam előírhatja ugyan, hogy a diákbérletet olcsóbban adja a BKV, de az ebből származó veszteséget ki is kell fizetnie, mert ha nem, akkor a kezdvezményezett utasokra, a diákokra és a nyugdíjasokra hárul a teher. Dorner úgy tudja, a döntéshozók most eszméltek rá az új helyzetre, de egyelőre teljes a tanácstalanság.
"Csak a BKV-nak évi mintegy 10 milliárd forint kiesést jelent, hogy az állam nem téríti meg a teljes árkülönbözetet. A tandíj bevezetése mellett viszont a diákok biztosan nem tudnának 8 ezer forintot fizetni a bérletért, a nyugdíjasokról nem is szólva" – vélekedett Horváth Csaba, a fővárosi MSZP frakcióvezetője.
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) is attól tart, hogy az utasoknak csak töredéke vásárolná meg a bérletet az drasztikus áremelés után. A sajtóirodájuk álláspontja szerint viszont nem tudnak arról, hogy májustól ilyen komoly áremelésre kényszerülnének a BKV-nál - írta a lap.
A BKK azonban kedden közleményben cáfolta a Blikk értesülését. Mint írták, "teljes tévedés, rémhírkeltés a Blikk mai cikke, nincs olyan uniós szabály, amely szerint duplájára kéne emelni a tanuló vagy nyugdíjasbérletek árát májustól és nincs is ilyen terv. Ezt a lapnak is megírtuk, sajnálatos, hogy ennek ellenére megjelent a cikk, ráadásul a fentiek nélkül. Egy ilyen mértékű, kétszeres áremelésnek sem gazdasági racionalitása, sem jogi indoka nincs" - írták.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Bár hivatalos próbaüzemről szó sem lehetett a szlovén Andrada akkuhulladék-hasznosító üzemében, a sóskúti telephelyen már tavaly nyáron bekapcsolták teszt jelleggel a nagy nehézségek árán összeszerelt gépsort. A próba eredménye eltér attól, mint amit a cég kezdettől ígér.
Nem kell már tartós tejet venni, jön a világháború, kivéve Magyarországon – üzeni Orbán. Megnéztük, mi igaz az állításaiból.
Bár nem minősül hivatalos vizsgálatnak a bankkal kapcsolatos hatósági érdeklődés, a folyamat akár komoly következményekkel is járhat.