szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A beruházási összérték 1100 milliárd forint, ebbe újabb sportlétesítmények is beleférnek.

A 62 tételből álló listát – melyet a kormány mutatott be a főpolgármesterrel folytatott tárgyalásokon – a Magyar Idők kapta meg. A dokumentumban a befejezettek mellett 27, az elkövetkező években megvalósuló fővárosi magasépítési és közlekedési beruházás szerepel.

A Budapest 2030 tervhez kapcsolódó felsorolásban a 2020–2026-os indulással tervezett nagy projektek között szerepel a Liget Budapest befejezése (a park és a Városligeti-tó teljes megújítása, az új Nemzeti Galéria, a Városligeti Színház és a régi Közlekedési Múzeum épületének rekonstrukciója), a Pénzügyminisztérium régi-új épületének kialakítása a budai Várban, a Hungexpo fejlesztése, egy húszezer férőhelyes aréna felépítése a Kvassay-zsilipnél, az Új Atlétikai Stadion, illetve az egykori Nagyvásártelep környékére tervezett Budapest Diákváros, vagy más néven Déli Városkapu beruházás.

A listán négy folyamatban, ill. előkészítés alatt lévő közlekedési nagyberuházás is szerepel 456 milliárd forint értékben: 11,1 milliárd forintból készül el jövőre az 1-es villamos meghosszabbítása a Kelenföldi pályaudvarig, villamos- és trolibuszbeszerzés II. ütemére 17,6 milliárdot költenek 2020-ig, és 278 milliárd forint megy az elővárosi vasútvonalak fejlesztésére.

A 2023–2025 közötti időszakban 150 milliárd forintból kezdődhet meg az új déli dunai átkelő, a Galvani híd és a hozzá kapcsolódó közlekedési hálózat kialakítása. A 3-as metró alagútjainak és állomásainak teljes körű felújítása, az árvízvédelem fejlesztése külön megállapodás részét képezi a kormány és a főváros között.

Tarlós István hozzátette, a Budapest 2030 fejlesztési koncepció tekintetében vétójoga lesz. A főváros kompetenciái nagymértékben nőnek az Orbán Viktor miniszterelnökkel november 17-én aláírandó megállapodás alapján – jelentette ki. Tarlós a MOL „felhőkarcolójának alapkőletételén is hangsúlyozta, hogy vétójoga lesz a fővárosnak, és felül fogják vizsgálni a magassági határt, melyet szerinte a Kopaszi-gátra tervezett magasház esetében "nem szakmai szempontok szerint" húztak meg.

Tarlós elmondta, hogy a miniszterelnökkel több fontos kérdésben – pl. a szemétszállításban – is megegyeztek.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!