Nyersanyagpiaci kilátások 2025 második felére
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
A beruházási összérték 1100 milliárd forint, ebbe újabb sportlétesítmények is beleférnek.
A 62 tételből álló listát – melyet a kormány mutatott be a főpolgármesterrel folytatott tárgyalásokon – a Magyar Idők kapta meg. A dokumentumban a befejezettek mellett 27, az elkövetkező években megvalósuló fővárosi magasépítési és közlekedési beruházás szerepel.
A Budapest 2030 tervhez kapcsolódó felsorolásban a 2020–2026-os indulással tervezett nagy projektek között szerepel a Liget Budapest befejezése (a park és a Városligeti-tó teljes megújítása, az új Nemzeti Galéria, a Városligeti Színház és a régi Közlekedési Múzeum épületének rekonstrukciója), a Pénzügyminisztérium régi-új épületének kialakítása a budai Várban, a Hungexpo fejlesztése, egy húszezer férőhelyes aréna felépítése a Kvassay-zsilipnél, az Új Atlétikai Stadion, illetve az egykori Nagyvásártelep környékére tervezett Budapest Diákváros, vagy más néven Déli Városkapu beruházás.
A listán négy folyamatban, ill. előkészítés alatt lévő közlekedési nagyberuházás is szerepel 456 milliárd forint értékben: 11,1 milliárd forintból készül el jövőre az 1-es villamos meghosszabbítása a Kelenföldi pályaudvarig, villamos- és trolibuszbeszerzés II. ütemére 17,6 milliárdot költenek 2020-ig, és 278 milliárd forint megy az elővárosi vasútvonalak fejlesztésére.
A 2023–2025 közötti időszakban 150 milliárd forintból kezdődhet meg az új déli dunai átkelő, a Galvani híd és a hozzá kapcsolódó közlekedési hálózat kialakítása. A 3-as metró alagútjainak és állomásainak teljes körű felújítása, az árvízvédelem fejlesztése külön megállapodás részét képezi a kormány és a főváros között.
Tarlós István hozzátette, a Budapest 2030 fejlesztési koncepció tekintetében vétójoga lesz. A főváros kompetenciái nagymértékben nőnek az Orbán Viktor miniszterelnökkel november 17-én aláírandó megállapodás alapján – jelentette ki. Tarlós a MOL „felhőkarcolójának alapkőletételén is hangsúlyozta, hogy vétójoga lesz a fővárosnak, és felül fogják vizsgálni a magassági határt, melyet szerinte a Kopaszi-gátra tervezett magasház esetében "nem szakmai szempontok szerint" húztak meg.
Tarlós elmondta, hogy a miniszterelnökkel több fontos kérdésben – pl. a szemétszállításban – is megegyeztek.
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A bvk hosszú távú döntés, az adózási kérdéseket ezt figyelembe véve célszerű kezelni.
Nem világos, hogy a leginkább szablyacsörgetésnek tekinthető kereskedelmi háború átmegy egy langymeleg állapotba, vagy augusztus elsején totális káosz lesz a vége.
Már a Szijjártó-libling akkugyáraknak sem jut az egyedi állami támogatásokból. Az Állami Számvevőszék súlyos kritikákat fogalmazott meg e rendszerrel szemben, mert nem szolgálja a gazdaság érdekeit.
Az ellenzéki politikus szerint ha a Tiszának kétharmada lenne, akkor Rogánt, Schadlt, Völnert, a Matolcsy-kör tagjait, és mindenkit, aki a magyaroktól lopott, bilincsben vinnék el.
Egészen hihetetlennek tűnő hírek, melyekről kiderült, hogy igazak. Hihető átverések. Mindkét fajtából jutott bőven az elmúlt hetekben a közösségi oldalakra.