Nyersanyagpiaci kilátások 2025 második felére
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
Jövőre egészen biztosan alacsonyabb adóterhekkel számolhatak az ingatlant bérbeadó magánszemélyek, ám a közterhek...
Jövőre egészen biztosan alacsonyabb adóterhekkel számolhatak az ingatlant bérbeadó magánszemélyek, ám a közterhek kiszámítása továbbra is roppant bonyolult - írta a HVG legfrissebb száma.
A fontosabb újdonságok:
1. Ha valaki újonnan adja bérbe ingatlanát, nem kell adószámot kérnie.
2. Az adóztatás technikája valamelyest egyszerűsödik. Megszűnik a lehetőség, hogy az ingatlan bérbeadó a bevételei után külön fizethetett adót, idén 25 százalékos SZJA-t (aki ezt választotta, az költségeket nem számolhatott el)
3. Az adókulcs egységesen 16 százalék lesz. Ez azokra is vonatkozik, akik az ingatlanos tevékenységüket összevont adóalapba számítják bele (természetesen a költségek levonása után).
4. A költségeket változatlanul kétféleképpen lehet elszámolni. Akik nem szeretik a papírmunkát, 10 százalékos költségátalányt választanak. (Ekkor az adóalap a bérbeadásból származó bevétel 90 százaléka - ezt fel kell szorozni a szuperbruttósítás miatt 1,27-el, majd erre kiszámítani a 16 százalékos adót. Így a költségátalányt választók adóterhe 18,3 százalék lesz).
5. Aki sokat költ a kiadandó ingatlanra, érdemes tételes költségelszámolást választania. E mellett szóló érv, hogy 2011-től a három évnél idősebb ingatlanokra amortizációt lehet elszámolni. Ennek mértéke: 2, 3 vagy 6 százalék.
6. A bérbeadóknak egészségügyi hozzájárulást (eho) is fizetniük kell, amelynek mértéke 14 százalék, évente maximum 450 ezer forint. Ha viszont a bérbeadó biztosított, akár meg is úszhatja az eho-t. Feltéve, ha fizeti az összesen 6 százalékos egészségbiztosítási járulékot, mert ez utóbbi összege beleszámít az évi 450 ezer forintba.
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A bvk hosszú távú döntés, az adózási kérdéseket ezt figyelembe véve célszerű kezelni.
A támogatások elosztásának koordinálása az Ökotárs feladata lesz – ugyanazé a szervezeté, amelyet egyszer már kipécézett magának a kormány, és az ő szerepükre hivatkozva milliárdokról mondott le, miközben harcot hirdetett a civilek ellen.