Demszky nagyszabású fejlesztéseket jelentett be
A főváros több mint százmilliárd forintot költ az idén fejlesztésekre, beruházásokra - jelentette be Demszky Gábor évnyitó tájékoztatóján. Kiemelt terület a közlekedés: a tavalyinál ötször több jut útfelújításokra, ötvenmilliárd megy tömegközlekedés-fejlesztésre.
Demszky Gábor helyettesével, Vajda Pállal (MSZP) részletesen beszámolt arról a több mint százmilliárd forintnak a felhasználásáról, amit idén a közműfejlesztésekkel együtt beruházásokra költenek.
Demszky Gábor kijelentette, hogy "2005-től vége a hét szűk esztendőnek", rámutatott, hogy az Orbán-kormány tudatos városromboló taktikáját követően, a Medgyessy- és a Gyurcsány-kormány következetes korrekciója révén, Budapest kezd végre magára találni.
A költségvetésben kiemelt szerepet kap a közlekedés-fejlesztés, amelynek keretében útfelújításokra a tavalyinál ötször több pénzt költenek. Az állam és az önkormányzat fele-fele arányban, összesen 13 milliárd forintot biztosít idén útfelújításokra, ami 65 kilométernyi út korszerűsítésére elegendő. Emellett mintegy 4 milliárd forintot fordítanak a közúti felüljárók javítására. Ennél több út felújítását a főváros forgalma már nem viselné el egy évben - jegyezte meg a főpolgármester.
Idén a legnagyobb összeget, 50 milliárd forintot, a tömegközlekedés fejlesztésére költik. Ebből a 2-es metró ez évi felújítására 13,5 milliárd forintot, a szentendrei HÉV rekonstrukciójára 9,6 milliárdot fordítanak, s 50 újabb alacsonypadlós Volvo-buszt, valamint 6 trolit is vesznek. A nagykörúti új alacsonypadlós villamosokra, amelyeknek első szerelvényei jövő márciusban érkeznek, idén 13 milliárd forintot költenek.
Pozitívumként említette a főpolgármester, hogy ez évtől az államtól 12 milliárd forintos normatív támogatást kap a BKV, s a cég hitelfelvételéhez 15 milliárd forintig kezességet vállal az állam. A tervek szerint az első fél évben a szaktárcával együtt elkészítik a közlekedési szövetség koncepcióját. Ez alapján jövő évtől bevezetik az egységes BKV-MÁV-Volán-bérletet, amivel gyorsabb és olcsóbb lesz az agglomerációs közlekedés.
Vajda Pál kifejtette, hogy a közüzemekkel együtt 1,1 milliárd forintot költenek a gáz-, 1,3 milliárdot a távhő-, 1,6 milliárdot a víz- és 3,5 milliárdot a csatornavezetékek rekonstrukciójára. A vízművek által jelzett idei 24 kilométeres vízcső-rekonstrukció a tavalyi 70 kilométerhez képest visszaesést jelent.
A főpolgármester-helyettes beszámolt arról is, hogy idén befejeződik a rákospalotai szemétégető-mű másik két kazánjának a felújítása, aminek eredményeként az uniós értékeknél jóval kisebb szennyezőanyag kerül a levegőbe. Újabb hulladékgyűjtő szigeteket létesítenek, amelyek száma év végére 600, 2008-ra pedig várhatóan 2000 lesz. Átadják a XXII. kerületben a főváros tizenötödik hulladéklerakóját, és mintegy 2 milliárd forintból korszerű
járműveket vesz a közterület-fenntartó rt.
Vajda Pál tájékoztatása szerint idén folytatják Budapest szennyvíz-elvezetési és -tisztítási programját. A csepeli központi szennyvíztisztító 122 milliárd forintos építése is megkezdődhet az idén. A várhatóan 2009-ben elkészülő beruházással
mintegy 90 százalékosra növekszik a biológiai szennyvíztisztítás mértéke. Tovább korszerűsítik 5 milliárd forintból az észak-pesti szennyvíztisztítót.
A főpolgármester-helyettes kérdés kapcsán közölte, mivel összességében az EU közbeszerzési értékhatárait meghaladják az útrekonstrukciós tervek, ezért uniós közbeszerzéseket írnak ki. Így kicsit hosszadalmasabb lesz a pályázati eljárás, de még így is május végén megkezdhetik a kivitelezők a munkálatokat.
Demszky Gábor kijelentette, hogy "2005-től vége a hét szűk esztendőnek", rámutatott, hogy az Orbán-kormány tudatos városromboló taktikáját követően, a Medgyessy- és a Gyurcsány-kormány következetes korrekciója révén, Budapest kezd végre magára találni.
A költségvetésben kiemelt szerepet kap a közlekedés-fejlesztés, amelynek keretében útfelújításokra a tavalyinál ötször több pénzt költenek. Az állam és az önkormányzat fele-fele arányban, összesen 13 milliárd forintot biztosít idén útfelújításokra, ami 65 kilométernyi út korszerűsítésére elegendő. Emellett mintegy 4 milliárd forintot fordítanak a közúti felüljárók javítására. Ennél több út felújítását a főváros forgalma már nem viselné el egy évben - jegyezte meg a főpolgármester.
Idén a legnagyobb összeget, 50 milliárd forintot, a tömegközlekedés fejlesztésére költik. Ebből a 2-es metró ez évi felújítására 13,5 milliárd forintot, a szentendrei HÉV rekonstrukciójára 9,6 milliárdot fordítanak, s 50 újabb alacsonypadlós Volvo-buszt, valamint 6 trolit is vesznek. A nagykörúti új alacsonypadlós villamosokra, amelyeknek első szerelvényei jövő márciusban érkeznek, idén 13 milliárd forintot költenek.
Pozitívumként említette a főpolgármester, hogy ez évtől az államtól 12 milliárd forintos normatív támogatást kap a BKV, s a cég hitelfelvételéhez 15 milliárd forintig kezességet vállal az állam. A tervek szerint az első fél évben a szaktárcával együtt elkészítik a közlekedési szövetség koncepcióját. Ez alapján jövő évtől bevezetik az egységes BKV-MÁV-Volán-bérletet, amivel gyorsabb és olcsóbb lesz az agglomerációs közlekedés.
Vajda Pál kifejtette, hogy a közüzemekkel együtt 1,1 milliárd forintot költenek a gáz-, 1,3 milliárdot a távhő-, 1,6 milliárdot a víz- és 3,5 milliárdot a csatornavezetékek rekonstrukciójára. A vízművek által jelzett idei 24 kilométeres vízcső-rekonstrukció a tavalyi 70 kilométerhez képest visszaesést jelent.
A főpolgármester-helyettes beszámolt arról is, hogy idén befejeződik a rákospalotai szemétégető-mű másik két kazánjának a felújítása, aminek eredményeként az uniós értékeknél jóval kisebb szennyezőanyag kerül a levegőbe. Újabb hulladékgyűjtő szigeteket létesítenek, amelyek száma év végére 600, 2008-ra pedig várhatóan 2000 lesz. Átadják a XXII. kerületben a főváros tizenötödik hulladéklerakóját, és mintegy 2 milliárd forintból korszerű
járműveket vesz a közterület-fenntartó rt.
Vajda Pál tájékoztatása szerint idén folytatják Budapest szennyvíz-elvezetési és -tisztítási programját. A csepeli központi szennyvíztisztító 122 milliárd forintos építése is megkezdődhet az idén. A várhatóan 2009-ben elkészülő beruházással
mintegy 90 százalékosra növekszik a biológiai szennyvíztisztítás mértéke. Tovább korszerűsítik 5 milliárd forintból az észak-pesti szennyvíztisztítót.
A főpolgármester-helyettes kérdés kapcsán közölte, mivel összességében az EU közbeszerzési értékhatárait meghaladják az útrekonstrukciós tervek, ezért uniós közbeszerzéseket írnak ki. Így kicsit hosszadalmasabb lesz a pályázati eljárás, de még így is május végén megkezdhetik a kivitelezők a munkálatokat.