Tetszett a cikk?

A többi hídhoz hasonlóan a Szabadság-híd sem igényel azonnali felújítást, a 4-es metró építése kapcsán azonban várhatóan a jövő év második felétől lezárják.

Akár másfél évig is eltarthat a híd lezárása, a Vámház téri és a Gellért téri metróállomások építése miatt - nyilatkozta Csordás Mihály a főpolgármesteri hivatal közlekedési ügyosztályvezetője és a fővárosi önkormányzat szakbizottságának alelnöke, aki uyganakkor hozzátette azt is, ez ügyben a BKV az illetékes, mint a metróépítés felelőse. A Vámház téri és a Gellért téri metróállomások a felszínről építik majd, hasonlóan a 4-es metró állomásainak túlnyomó részéhez, így uyganis olcsóbb.

Szálka Miklós (Fidesz) alelnök szerint a híd hosszú idejű lezárását és a villamosforgalom megszüntetését a BKV metró programirodája erőlteti, mivel attól tartanak, hogy párhuzamos villamosközlekedés esetén kisebb lesz a metró forgalma.

A Fidesz szakpolitikusa elmondta, hogy a Műegyetem szakmai véleménye ütközik a főváros által sűrűn foglalkoztatott Főmterv Rt. álláspontjával. Az egyetemi szakemberek szerint a híd közepén haladó villamos statikailag nem okoz olyan gondot, mintha a szélén ismét busz járna. Az alelnök leszögezte, a BKV álláspontjával ellentétesen a kiskörúton továbbra is szükség lenne a villamosra. Ennek vonalát a Nyugati térig tovább kellene vezetni, ahogyan ez a főváros közlekedésfejlesztési tervében is szerepel.

Csordás Mihály kifejtette, ha már a metróállomások építése miatt lezárják a hidat, úgy célszerű annak többmilliárd forintos felújítására is sort keríteni. A hídrekonstrukció összege csak azután lesz ismert, ha jövőre elkészül ennek a terve. Az biztos azonban, hogy a 4-es metróhoz kapcsolódóan elkülönített pénz kevés lesz erre. A fővárosi önkormányzatnak plusz forrást kell hozzá biztosítania, "nem dughatja a fejét a homokba" - tette hozzá. Az ügyosztályvezető megjegyezte azt is, hogy a Gellért téri metróállomás építése kapcsán hosszú időre lezárják a Műegyetem előtti felső rakpartot is.

Szálka Miklós elmondta azt is, hogy a BKV felügyelő bizottságában és az önkormányzat városüzemeltetési bizottságában sem tárgyaltak még a híd rekonstrukcióval összefüggő kérdésekről. Leszögezte nem ért egyet a híd teljes körű lezárásával, hanem a Petőfi-hídhoz hasonlóan, félpályás lezárással kellene megoldani ezt a rekonstrukciót is.

Lakos Imre, a városüzemeltetési bizottság, valamint az SZDSZ budapesti elnöke az MTI-nek elmondta, hogy még "soha sehol nem volt szó erről a kérdésről döntéshozói szinten". Kijelentette: technikai kérdés, hogy a BKV programirodája foglalkozik a 4-es metró beruházással, de - mint mondta - ez nem jelenti azt, hogy döntési kompetenciája is lenne bármiben, hanem a döntési jogkör a fővárosi önkormányzatnál van. Megjegyezte: a képviselők munkáját segíti ez ügyben a főpolgármesteri hivatal is. A BKV programiroda pedig nem lehet önjáró, csak a számára biztosított keretek között mozoghat - tette hozzá.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Itthon

Vezető nélküli kocsik járhatnak a 4-es metrón

Nyolc pályázat érkezett a BKV Rt. metróbeszerzési tenderére, az új, egyterű szerelvények várhatóan 2009-től szállítanak utasokat a 2-es és a jelenleg még épülő 4-es metró vonalán

MTI Itthon

Egy ütemben épül meg a 4-es metró

Egy ütemben épülhet meg a 4-es metró 14 állomása a Kelenföldi pályaudvar és a Bosnyák tér között a kormány döntése értelmében - közölte a főpolgármester szerdán.