szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Jogszabály módosítást kezdeményez a főváros, hogy „ne álljon egyetlen kerület sem a metró útjába” - jelentette ki Demszky Gábor.

A főpolgármester elmondta, hogy részben a kerületek hibáztathatók amiatt, hogy csúszik a megvalósítás, a befejezési határidők azonban jelenleg még nincsenek veszélyben. A jogszabály-módosítás szerint a jövőben a kerületek helyett a közigazgatási hivatal adná ki az elsőfokú, a kormány pedig a másodfokú szakhatósági engedélyeket. Ez a rendszer jól bevált a csepeli központi szennyvíztisztító előkészítésénél - tette hozzá.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Itthon

Hónapokat csúszik a 4-es metró fúrásának kezdete

Újabb hónapokat csúszik a 4-es metró alagútfúrásának megkezdése, ami legkorábban jövő tavasszal várható, ez is csak akkor, ha nem változik a metróépítés jelenlegi finanszírozási módja - közölték kormánypárti politikusok szerdán.

MTI Választás 2006

Megnyílt a 4-es metró tájékoztatási központja

Az utóbbi 30 év legnagyobb közlekedési beruházása, a 4-es metró építési folyamata naprakészen figyelemmel követhető abban az információs központban, amit csütörtökön délután mutatott be a főpolgármester a sajtónak a majdani kelenföldi metróvégállomáson.

Gazdaság

Négyes metró: a Fővám téri botrány

Akár két milliárd forinttal is többe kerülhet a tervezettnél a négyes metró építése, csak a Fővám téri állomásnál. Kapkodás, rögtönzés, a tervezők és kivitelezők közötti összhang hiánya azt sejteti, hogy az első, Kelenföldet a Keleti pályaudvarral összekötő 7, 3 kilométeres szakasz építési költsége jócskán meghaladja majd a tervben szereplő 88 milliárdot.