Tetszett a cikk?

A gyorsétteremlánc új McCafé-reklámja azt állítja, hogy a nők csak tettetik az intelligenciát, valójában ostoba lények, akik kizárólag magassarkúban és miniszoknyában érzik jól magukat.

A McDonald's és a különböző kávéházas üzletláncok, elsősorban a Starbucks és Dunkin' Donuts ellentéte jó pár éves múltra tekint vissza, és sokáig úgy tűnt, hogy a drágább minőségi kávét kínáló boltok térhódítása megállíthatatlan. Aztán a McDonalds megjelent a McCaféval, ahol a szokásosnál aránylag kulturáltabb környezetben vásárolhatnak a gyorsétterem vendégei is teát, a kávé különböző verzióit és süteményeket. Nem mondhatnánk, hogy pontosan ugyanazt kínálják, mint a Starbucks, a sütemények esetében különösen nem, de legalább olcsóbban. A McCafé megállította a kávésok menetelését, a vendégek elkezdtek visszaszállingózni. A harc azonban távolról sem ért véget, a McDonald's új hirdetésével kifejezetten a Starbucks látogatóit kívánja nevetségessé tenni; a gond csak az, hogy mindkét szereplő nő, és a szájukba adott szöveg kimeríti a szexizmus minden ismérvét.

A filmecskében két helyes, hangsúlyozottan értelmiségi külsejű nő üldögél egy kávéházban, újságot, illetve könyvet olvasva (a későbbiek alapján lehet, hogy csak tettetik az olvasást), amikor is egyikük megjegyzi, hogy a McCaféban ezentúl mindenféle új, csilivili kávéféléket lehet majd vásárolni, ami fantasztikus! A két nő egyre izgatottabban meséli egymásnak, hogy milyen csodás is lesz, hogy ismét a McDonald'sban kávézhatnak. Mert ott nem kell egész nap jazzt hallgatniuk, újra viselhetnek magassarkút, olvashatnak végre pletykaújságokat, beszélgethetnek tévéműsorokról, nem kell úgy tenniük, mintha beszélnének franciául és mintha tudnák, hol van Paraguay. A két nő arcán boldog megkönnyebbülés jelenik meg, hiszen a gyorsétteremben még a térdüket is megmutathatják a világnak.

Az Intellectuals címet viselő reklámfilm célja, hogy felhívja a figyelmet a McDonald's új McCafé boltjaira, amelyek a patinás New England régióban nyílnak. New England híres irodalmi és történelmi hagyományairól, itt találhatóak az USA leghíresebb egyetemei, a Harvard és a Yale is. Úgyhogy ezen a környéken „nyilván” csak pózolásból hallgatnak a nők jazzt, beszélnek franciául és hordanak lapos sarkú cipőt iis, ami egyébként nem saját természetük. De a McDonald's majd végre felszabadítja őket. Még szerencse.

KM

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Plázs

Olajat vált a McDonalds, egészségesebb lesz a sültkrumpli

A McDonald's Corp. konyháiban egy többéves tesztidőszakot követően bevezetik a transz-zsírsavaktól mentes olajat, a jól ismert hasábburgonya sütéséhez – jelentette be a gyorsétterem lánc. A vállalat azt egyelőre nem közölte, hogy valamennyi éttermében mikortól alkalmazza a saját fejlesztésű, egészségesebb olajat - írja a Newsmax.com

HVG Vállalkozás

Terjeszkedik a McDonalds és a Burger King

A Mc'Donald's és a Burger King Magyországon is a legnépszerűbb franchise hálózatok közé tartoznak a gyorséttermi szektorban. Közös még bennük, hogy néhány éven belül többszörösére növelnék jelenlegi egységeik számát.

hvg.hu Vállalkozás

Mire vitte a Subway, a McDonalds és a Burger King a magyar piacon?

A legtöbb gyorsétterem franchise-rendszerben működik. A nagy hálózatok közül hazánkban 19 egységgel rendelkezik és töretlenül fejlődik a 2004-ben a magyar piacra lépett Subway hálózat. Becslések szerint a gyorséttermi piac több mint egyharmadát viszi a jelenleg több mint 90 hazai gyorséttermet magáénak tudó McDonald's, őt követi lemaradva a mintegy 20 egységet üzemeltető Burger King, majd a 10 éttermes Pizza Hut és a nyolc egységes KFC.