szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A Dél-Dunántúli Gyógy- és Termálturisztikai Klaszter elnöke szerint hihetetlen agresszíven kell kampányolniuk a turisztikai vállalkozásoknak, mert aki nem költ marketingre, az lemarad; Iharosi István erről a társulás szerdai pécsi konferenciáján beszélt.

Hegyi Zsuzsa,  a Magyar Turizmus (MT) Zrt. dél-dunántúli regionális marketingigazgatója azt hangsúlyozta, hogy Magyarország legnagyobb előnye a gyógyvíz és az ehhez kapcsolódó szolgáltatások ár-érték aránya. ”A legalapvetőbb probléma a fürdőknél továbbra is a pénztelenség. Nyilván lesz ebből kilábalás, de még a pályázati források igénybevételénél is komoly probléma az önerő előteremtése” - mondta.    

Hozzátette ugyanakkor, hogy sok helyen a szolgáltatások színvonalán is van még mit javítani.    

A marketingigazgató szerint régi űrt tölt be a hónap elején átadott harkányi Termál Kemping, eddig ugyanis hiány volt a  gyógyfürdőkhöz kapcsolódó, négy évszakos, megfelelő színvonalú kempingekből a régióban. ”Ez egy hatalmas piac, óriási az érdeklődés a hasonló létesítmények iránt.  Tízmillióan kempingeznek Németországban minden évben. Oda kell figyelni mik a piaci elvárások, mik az igények, s ennek megfelelően kell fejleszteni” - hangsúlyozta.    

 Horváth Viktória, a klaszter projektasszisztense azt hangsúlyozta, hogy a jövő az egyediségben van, komplex csomagok kialakításában kell gondolkodni, a turista ugyanis már sokkal többet szeretne a pénzéért egy fürdőlátogatásnál: kulturális programokkal, megfelelő szálláslehetőségekkel  lehet csak az igényt kielégíteni.    

A  Dél-Dunántúli Gyógy-és Termálturisztikai Klaszter 2010-ben alakult 13 taggal, amely azóta 16-ra bővült

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!