Tetszett a cikk?

Máris megbukott az új trolibuszmenetrend Budapesten, sok helyen dízelbuszokkal pótolták a trolikat, kocsihiány miatt pedig néhány viszonylaton törölték az alacsonypadlós indulásokat - közölte az iho.hu közlekedési szakportál.

Nem tudta tartani a januárban bevezetett új budapesti trolimenetrendet a BKV, amely tavaly év végén döntöt a régi Ziu-9-es trolibuszok kivonásáról - közölte az iho.hu.  

A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) által bevezetett új menetrend szerint az új csuklós trolik egyenletesen elosztva jelentek volna meg minden vonalon, így ott is lett volna alacsonypadlós szolgáltatás, ahol eddig csak csuklósok jártak és a 70-es vonalon hétvégén csak alacsonypadlós csuklós trolik közlekedtek volna.

A tervekben azonban az iho.hu szerint jóval optimistább számok szerepeltek a kiadható kocsiknál. Az NGE152-esek esetében 11-el számol a tervezett, miközben hat üzemképes kocsi van csak, az Eberswaldéból vásárolt járművek honosítása pedig egyébként is lassan haladt.

Ezen kívül az Ikarus 435T-k esetében hét kocsival számol a menetrend, miközben csak öt működőképes jármű van, az állomány nagy része ugyanis évek óta vázra bontva várja, hogy befejezzék a felújításukat. A bajt tovább tetézi az iho.hu szerint, hogy két Solaris trolibuszt is leállítottak baleset miatt.

Az év elején így mindössze 114 hadra fogható kocsija volt a BKV-nak, az új menetrend pedig 111 kocsit igényelt. A kocsikiadási százalékot általában 75 százalékban szokták meghatározni, tehát a 111 kiadandó kocsihoz nagyjából 150 működőképes járműre lenne szükség - tette hozzá a portál.

Mivel jelen pillanatban a BKV-nak nincs ennyi járműve, ezért a beszámoló szerint sok helyen dízelbuszokkal pótolták a trolibuszokat, a 72-es és a 81-es vonalán pedig új, alacsonypadlós indulások nélküli menetrendet vezettek be. 

Jellemző a fejetlenségre az iho.hu szerint, hogy miután törölték az alacsonypadlós indulásokat, egy MAN-troli feltűnt a 72-es vonalon. A 70-esen - ahol elvileg csak csuklósoknak kellene járni - feltüntek a Solarisok, a hétvégi menetrendbe pedig bekerült néhány Ikarus 280-as indulás is.

A helyzet a felújítás alatt lévő kocsik folyamatos forgalomba állásával várhatóan tavaszra fog normalizálódni - közölte a közlekedési portál.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!