szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Hálózattá formálnák az eddig széttöredezett magyar bicikliút-rendszert, a gazdátlan szakaszok fenntartását pedig a Magyar Közút veszi át. Új bringaút épül a Tatai-tónál, Egerszalókra és a Csepel-sziget déli részén is - ezekről beszélt kedden Révész Máriusz kerékpáros kormánybiztos.

A legtöbb kerékpárút üzemeltetése, mondjuk úgy, hogy nem volt eddig tökéletes - ismerte el Révész Máriusz, kerékpározásért és aktív kikapcsolódásért felelős kormánybiztos keddi sajtótájékoztatóján. De most a kormány arról döntött, hogy az országos bringautak fenntartását átveszi a Magyar Közút. 1100 km külterületi bicikliút kerül most a Magyar Közúthoz - ennek a hálózatnak eddig nem volt gazdája - a településeken található bringautakat azonban továbbra is az önkormányzatok tartják fönn. 

Kormánybiztosként az egyik legfontosabb feladatunk, hogy egységes kerékpárút-hálózatot alakítsunk ki - mondja Révész. Eddig a polgármesterek építettek bicikliutakat saját településeiken, ezek azonban nem alkottak rendszert, most viszont idén viszont 3,6 milliárd forint áll rendelkezésre arra, hogy a meglévő szakaszokat hálózattá alakítsák, azaz olyan hiányzó hálózati elemek megépítésére, amelyek már építési engedéllyel is rendelkeznek, így kivitelezésüket azonnal megkezdhetik.

A mostani bejelentés szerint bicikliút épülhet többek között Debrecentől a Látókép-tóhoz, Egerről Egerszalókra, Tatán, Pomázról Szentendrére, Ráckevéről Szigetbecsén át Makádra, illetve a Zagyva partján. Az említett szakaszok döntő többsége 2019 nyarára el fog készülni - mondta Révész.

Szilvai József Attila, a Magyar Közút vezérigazgatója elmondta, kezdetben új gépeket vásárolnak, és még az idén megkezdik az infrastruktúra karbantartását, illetve a felújítást, mert sok helyen arra is szükség van. Révész Máriusz hangsúlyozta, idén 3 milliárd forint áll rendelkezésre az országos bicikliutak karbantartására, ez az összeg korábban 0 forint volt.

MTI / Marjai János

Révész Máriusz korábbi sajtótájékoztatóján elmondta, kormánybiztosként három projekt tető alá hozásán fáradozik, ezek az Eurovelo 6-os Duna-menti bicikliút első, Budapestet és Bécset összekötő szakaszának magyarországi szakasza, a Budapest-Balaton kerékpárút kiépítése, amelyről korábban megírtuk, Etyeken át fog haladni, illetve a Balaton körüli már meglévő, de helyenként leromlott állapotú bicikliút felújítása.

Ezeken túl folyamatban van a a Győr–Pannonhalma–Zirc–Veszprém és a Keszthely-Fertőd közti kerékpárutak kijelölése - ezek már meglévő utakon fognak haladni, már csak a táblák kihelyezésére van szükség, ami még az idén megtörténik.

Emellett 2019 második feléig át szeretnék adni a a Poroszlón átívelő hidat, amellyel teljessé válik a Tisza-tó körüli bicikliút, illetve a Debrecen–Nagyvárad közötti bringaút hiányzó szakaszait is.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Zelki Benjámin Itthon

Kiemelt beruházás, de Felcsútot nem érinti a Budapest-Balaton bicikliút

A kormány 30 milliárd forintot tett félre a kiemelt kerékpáros beruházásokra, ilyen a Bécs–Budapest- és a Budapest–Balaton-kerékpárút is – jelentették be a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kerékpáros-fejlesztésekről szóló sajtótájékoztatján szerdán. Révész Máriusz szerint lesz igény a Bartók Béla úti kerékpársávra.

hvg.hu Autó

Bringaúton a Balatonra és Bécsbe – két év múlva ez már nem álom

Jól halad három kiemelt figyelmet élvező elem, a Budapest–Balaton-kerékpárút és a Rajka–Budapest Duna-menti kerékpárút kialakítása, és a balatoni bringás kör felújítása is. Az építkezések már jövő év elején megkezdődhetnek, és ha minden jól megy, 2019-re birtokba is vehetik azokat a biciklizők – hangzott el a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium által szervezett kerékpáros fejlesztéseket bemutató sajtótájékoztatón.