szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A megkérdezett szakértő szerint nem biztos, hogy az efféle aktuális kérdések megbeszélésére marad idő a történelemórákon.

Ahogy az Eduline beszámolója alapján megírtuk, egyebek mellett a hódmezővásárhelyi iskolakörzetekről, a szegregációról és integrációról, valamint halmozottan hátrányos gyerekekről szóló szöveg alapján kellett válaszolniuk kérdésekre a diákoknak a középszintű történelemérettégin.

Az oktatási portál által megkérdezett magyar-történelem szakos tanár szerint várható volt ilyen feladat: az új típusú érettségi rendszerben mindig akadnak a jelenkori hátrányos helyzetű társadalmi, etnikai csoportokra vonatkozó kérdések.

Szabó Roland, az Érdi Vörösmarty Mihály Gimnázium tanára, valamint az ELTE Modern Magyar Irodalomtörténeti Tanszékének megbízott oktatója szerint az előírt tananyag-követelményi rendszerben feszített tempóban kell haladni, emiatt az aktuális problémákra kevésbé jut idő a történelemórákon, mint a klasszikus tananyagra. "Ugyanakkor a társadalomismeret tantárgy ennek a problémának a megoldásában segítheti az érettségire készülő diákokat" – magyarázta a szaktanár.

Egy másik történelemszakos középiskolai tanár már értékelte a történelemérettségi első részét, szerinte könnyű feladatokat kaptak a diákok, de bekerült néhány becsapós kérdés is.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Itthon

Itt vannak a történelemérettségi esszéfeladatai

A középszintű történelemérettségi második részében az első ipari forradalomról, a KGST-országokról, háromszáz évvel ezelőtti etnikai változásokról és a nyilasuralomról is írhatnak esszét a diákok.