A kereskedelmi csatornák közül csak az RTL tenne közzé politikai reklámokat az EP-kampányban

Csak egy kereskedelmi médiaszolgáltató, az RTL jelentkezett a Nemzeti Választási Bizottságnál, hogy a szombaton indult választási kampányban politikai reklámot kíván közzétenni - közölte a Nemzeti Választási Iroda.

  • MTI MTI
A kereskedelmi csatornák közül csak az RTL tenne közzé politikai reklámokat az EP-kampányban

Az MTI beszámolója szerint a szombati határidőig mindössze egy kereskedelmi médiaszolgáltató jelentkezett be a hatóságoknál: a Magyar RTL Televízió Zrt., amely 150 percben jelölte meg a közzététel összes időtartamát. A választási eljárásról szóló törvény szerint az EP-választás kampányában a nem közszolgálati médiaszolgáltató egyenlő feltételek mellett teheti közzé a listát állító jelölőszervezetek politikai reklámjait, közös lista esetén a jelölőszervezetek együttesen jogosultak a politikai reklám megrendelésére.

A politikai reklámhoz véleményt, értékelő magyarázatot fűzni tilos. A politikai reklám közzétételéért a médiaszolgáltató ellenszolgáltatást nem kérhet, és nem fogadhat el.

Az EP-választás kampányában politikai reklámot nem csak a kereskedelmi csatornán láthatnak majd a választópolgárok. A törvény ugyanis előírja, hogy a közszolgálati médiaszolgáltatónak is közzé kell tennie a listát állító pártok politikai reklámjait. A Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. - a Duna Televízió és a Petőfi Rádió - naponta három alkalommal, a 6-8, 12-14 és 18-20 óra közötti idősávokban, megszakítás nélkül köteles biztosítani a politikai reklámok közzétételét.