Egy fideszes és egy MSZP-s polgármester összefogása kellett hozzá, de megvalósult a budai lakosoknak kedvező parkolás

Szeptembertől lesznek olyan lakossági parkolók, amikért a nem fizetős zónában is fizetni kell évente egy minimális összeget. Cserébe csak a helyiek használhatják ezeket.

  • hvg.hu hvg.hu
Egy fideszes és egy MSZP-s polgármester összefogása kellett hozzá, de megvalósult a budai lakosoknak kedvező parkolás

Őrsi Gergely a Facebookon jelentette be, hogy a II. kerület elsőként hoz létre olyan, csak helyi lakosok számára fenttartott parkolóhelyeket, amelyek fizetős zónán kívül találhatóak.

Ezeket a parkolókat augusztus folyamán jelölik ki, és szeptembertől már csak azok használhatják őket, akik kiváltják az önkormányzatnál az úgynevezett „várakozási hozzájárulás”-t, amelynek a kerület honlapja szerint három fajtája van:
  • a kerületi lakosok számára 2000 Ft/év;
  • a kerületben dolgozó egészségügyi dolgozók számára szintén 2000 Ft/év;
  • a kerületben telephellyel rendelkező gazdálkodók számára pedig 5000 Ft/év lesz ennek a díja.

Ahogy korábban megírtuk, bár a belvárosban nem ismeretlen a lakossági parkolóhelyek kijelölése, ezek mind fizetős zónákban találhatóak.

A parkolás átszervezését ígérték a kerületek, megnéztük, mi lett belőle

Nem sikerült messzemenő parkolási reformokat végrehajtani Budapest belső kerületeiben, a helyieknek kedvező lépések nem valósultak meg, vagy csak gyerekcipőben járnak. A töretlen ambícióknak az autózó tömeg nem is, de a mikromobilitás, magyarul a közbringa és közroller nyertese lehet: immáron rendezetten térhetnek vissza az e-rollerek a belvárosba, és a Bubi jövője is a hiperlokális megoldásokban rejlik.

Pokorni Zoltán, a XII. kerület fideszes és Őrsi Gergely, a II. kerület MSZP-s polgármestere közös előterjesztésben kérte, a Fővárosi Közgyűléstől, hogy a fizetős parkolási zónán kívül is kijelölhessenek kizárólagos lakossági parkolóhelyeket.

Erre az érvelésük szerint azért volt szükség, mert év elején változott a fizetős zóna határa, és ezzel kijjebb kezdtek el parkolni azok az autósok is, akik nem ott laknak, ezzel elvéve a parkolóhelyet a budaiak elől.

Amikor először került megvitatásra a javaslat, a Fővárosi Közgyűlésben többek között Baranyi Krisztina, Ferencváros ellenzéki polgármestere és Wintermantel Zsolt, a fővárosi Fidesz frakcióvezetője is ellene érvelt. Ők azt állították, hogy a nem fizetős részeken jogilag aggályos a kizárólagos lakossági parkolóhelyek fogalma, szerintük a KRESZ ezt nem ismeri el.