Tetszett a cikk?

Hogy tudja egy cég e-mailek segítségével a honlapjára irányítani vagy akár a megrendelési folyamatán is végigvezetni olvasóit? Már lerágott csontnak tűnik, de mégis mindig hasznos arról elmélkedni, hogy a megfelelő technológiák használatával miként működhet még jobban az internet marketing.

© sxc.hu
Képzeljük el, hogy honlapunk egy kis üzlet a fő utcán. Azonban a fixen megtervezett és mindenki számára egyforma kirakatunk és bejáratunk ellenére üzletünk belső kínálatát képesek vagyunk dinamikusan alakítani, hogy az minden egyes betérő igényeihez személyre szabottan igazodjon. Mennyivel több megrendelést bonyolíthatna üzletünk ha mindig csak a legmegfelelőbb választékot és polc kihelyezést használnánk? Mi a helyzet a kirakattal, a személyzettel vagy a háttérzenével? Miért nem alakítunk minden tényezőt minden egyes vásárló egyedi ízléséhez?

A legújabb digitális technológiák lehetővé teszik az úgynevezett online személyre szabottságot. Vagyis minden nagyobb vásárlói csoport – melyekről az adatbázisokat elemző marketingesek már régóta beszélnek – tökéletesen különböző kreatív anyagot láthat kínálatunkról attól függően, hogy kik ők és mely időszakban közelítenek üzletünk felé. Nő, férfi, otthoni vásárló, tinédzser vagy középkorú? Mindegy hogy milyen és hányféle csoportot alkotnak - napjainkban ez a fajta személyre szabott marketing tökéletesen kivitelezhető.

Minden a vásárlóról szól

„Pull” marketing
Ilyen eszközt rá lehet venni az olvasókat arra, hogy rákattintsanak a számukra releváns hirdetésekre, ajánlatokra.
Vagyis arról, hogy a fogyasztóknak azt adjuk amire szükségük van és akkor amikor szükségük van rá – nem pedig azt amit mi akarunk rájuk erőltetni. Az e-mail akkor tehát egyszerűen egy pull marketing eszközzé válhat? Ha egy cég irányába már elég nagy az olvasói elkötelezettség, akkor hírlevél kampányaiban könnyedén alkalmazhatja a pull marketing technikákat. Vagyis ha megfelelően vezeti olvasóit akkor vásárlókká alakíthatja őket.

Mindehhez a vevőjelölteket először rá kell venni arra, hogy a hírlevélre feliratkozzanak, rendszeres olvasóvá váljanak, s célszerű végigvezetni őket a megrendelési folyamaton keresztül egészen addig, amíg visszatérő vásárlóvá nem válnak.

Mire kattintanak?

A keresőkből történő átkattintások nagy része a természetes listán történik, mivel a fogyasztók ma már nagyon specifikusan meghatározzák, hogy mit keresnek és a legtöbb esetben a találati listán meg is találják a számukra legmegfelelőbb megoldást. Vagyis nem a keresőkben „fizetett hirdetésként” fellelhető márka reklámokra kattintanak. Ha azt vizsgáljuk, hogy melyik a hatékonyabb technika a látogatók honlapra terelése tekintetében, akkor az e-mail nagyjából egy szinten van vagy talán még alatta is marad a keresőmarketing hatékonyságának. Ezután felvetődik a kérdés, hogy miért hatékony technika mégis az e-mail marketing? Az érdeklődők „beterelése” a weboldalunkra csak az első lépcsőfoka a folyamatnak. Ahhoz azonban, hogy az illetőt „felsegítsük” a lépcső legtetejére, már komoly munka szükségeltetik, melynek elengedhetetlen kelléke az e-mail marketing. 

Számos oka van, hogy miért tekintik egyre inkább az e-mail marketinget az interaktív ipar „legforróbb” ágazatának. Mérete és alkalmazási területe 2006-ban megkétszereződött és előreláthatólag ebben az évben is duplázódni fog. Ezt a növekedést az e-mail technológiai fejlődése is segíti. Napjaink legnagyobb e-mail marketinges cégei már olyannyira optimalizálják kampányaikat, hogy több száz különböző eseményt és a hozzá tartozó temérdek kreatívot egyszerre, egy időben képesek kezelni. Az e-mail marketing dinamikus térnyerését elősegítő másik fő ok a növekvő relevancia. Az e-mail marketingesek hírlevelei egyre inkább kifinomulttá válnak és a tárgyra szorítkoznak. Azonban az egyéb interaktív marketing eszközök is egyre komolyabb fejlődést mutatnak így a döntéshozóknak egyre nagyobb fejtörést okoz, hogy hol költsék el online kiadásaikat.

Az „e-Marketer” szerint az új weboldalak száma napról napra tömegesen nő a felhasználók pedig egyre gyorsabban és célzottabban találnak rájuk. Ez köszönhető főként a keresőprogramoknak, melyek az első helyen állnak a látogatók egy adott honlapra történő terelésének tekintetében. Ezt követik az e-mail-ből történő átkattintások majd a szájhagyomány útján terjedő reklám – vagyis amikor valaki azért gépel be egy URL címet, mert hallott a weboldalról vagy ismeri a márkát amit az bemutat.

Forrás: www.internet-marketing.hu

 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Salgó Andrea (hvg.hu) Vállalkozás

Mitől profi az e-mail marketing? – II. rész

Cikksorozatunk első részében összehasonlítottuk az e-mail marketinget a hagyományos direkt marketinggel. Most megismerheti azokat a lehetőségeket, melyeket egyértelműen az e-mail marketing hozott magával. Ezek a módszerek nem, vagy csak nagyon nehezen kivitelezhetőek egy hagyományos direkt marketing kampányban. Az alábbiakban bemutatásra kerülő technikák alkalmazása nélkül ma már elképzelhetetlen lenne egy jövedelmező weboldal működtetése.

Vállalkozás

Mitől profi az e-mail marketing? - III. rész

Melyek azok az apró, de nem jelentéktelen hibák, amelyeket gyakran elkövetnek a hírlevél-kiküldők? Milyen finom módszerekkel növelheti a kattintások számát és válhat profi e-mail marketingessé? Csepregi Balázs, a hvg.hu internet-marketing szakértője az alábbi tippekkel szolgál.

hvg.hu Vállalkozás

Vírusmarketing, mint üzletépítési modell

A dotkom korszak virágzása idején nagyon sok kezdő vállalkozás esküdött erre a módszerre, de a cégek nagy része már nincs jelen az üzleti életben. Cikkünkből kiderül mi a vírusmarketing sikerének titka.

hvg.hu Itthon

A reklámok szociológusa – marketing emberi megközelítéssel

Paul Garrisonnal, az Exponenciális Marketing című könyv szerzőjével beszélgettünk arról, hogy napjaink marketingesei milyen alapvető tévedéseket követnek el, amikor megtervezik kampányaikat. Nyerjen betekintést abba a világba, amely úton-útfélen valamilyen terméket próbál Önnek eladni.

hvg.hu Vállalkozás

Elkészült az első ágazati felmérés a direktmarketing-piacról

Évente 28,7 milliárd forintot költenek Magyarországon direkt marketingre (DM), az összeg a teljes hirdetési kiadások 17-18 százalékát teszi ki. A legtöbbet az autóipar fordítja DM-re, a leghatékonyabbnak tartott vásárlásra ösztönző eszköz pedig a címzetlen reklámküldemány és az email-marketing, legalábbis ez derült ki az ágazati felmérésből.