Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"66c4b9bd-b715-47f1-bfea-186afd3fea1e","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Donald Trump hivatalba lépése óta sokkal több külföldit tartanak vissza az amerikai repülőtereken, most egy 26 éves magyar is megtapasztalta ezt.","shortLead":"Donald Trump hivatalba lépése óta sokkal több külföldit tartanak vissza az amerikai repülőtereken, most egy 26 éves...","id":"20250419_usa-magyar-repulo-rabositas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/66c4b9bd-b715-47f1-bfea-186afd3fea1e.jpg","index":0,"item":"da7e9b84-8450-47a0-9398-46a64fdf3361","keywords":null,"link":"/elet/20250419_usa-magyar-repulo-rabositas","timestamp":"2025. április. 19. 10:27","title":"Rabosítottak és hazaküldtek a reptérről egy magyar utast, aki rokonlátogatásra ment az USA-ba","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3bfa4e43-faef-4a51-b871-72d87460ddfc","c_author":"HVG","category":"itthon","description":" Gy. Bálintot járművezetés ittas állapotban bűntett miatt hallgatták ki.","shortLead":" Gy. Bálintot járművezetés ittas állapotban bűntett miatt hallgatták ki.","id":"20250420_Orizetbe-vettek-a-Dunan-felborult-motoros-csonak-vezetojet-egy-embert-tovabbra-is-keresnek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3bfa4e43-faef-4a51-b871-72d87460ddfc.jpg","index":0,"item":"f217752b-3ff2-45df-bf97-6e1b82c7f1fa","keywords":null,"link":"/itthon/20250420_Orizetbe-vettek-a-Dunan-felborult-motoros-csonak-vezetojet-egy-embert-tovabbra-is-keresnek","timestamp":"2025. április. 20. 14:31","title":"Őrizetbe vették a Dunán felborult motoros csónak vezetőjét, egy embert továbbra is keresnek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5531c861-db85-42a7-8860-3a44d87a0131","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Egy új kutatás azonosított egy génvariánst, amely hajlamosít az elhízásra mind az emberek, mind a Nagy-Britanniában kitenyésztett labradorok esetében.","shortLead":"Egy új kutatás azonosított egy génvariánst, amely hajlamosít az elhízásra mind az emberek, mind a Nagy-Britanniában...","id":"20250420_kozos-genvarians-hizas-emberek-labradorok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5531c861-db85-42a7-8860-3a44d87a0131.jpg","index":0,"item":"cadbb8b9-e18b-4475-9166-35c40373f106","keywords":null,"link":"/tudomany/20250420_kozos-genvarians-hizas-emberek-labradorok","timestamp":"2025. április. 20. 14:03","title":"Találtak egy közös gént a hízásra hajlamos emberekben és a labradorokban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"17d4f826-adf4-4275-84b9-f876706a5ff1","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Az állam erre az évre 89 milliárd forint szolidaritási hozzájárulást követel Budapesttől, az első részletet inkasszózta. ","shortLead":"Az állam erre az évre 89 milliárd forint szolidaritási hozzájárulást követel Budapesttől, az első részletet...","id":"20250419_fovarosi-onkormanyzat-koltsegvetes-hiany-folyoszamlahitel-szolidaritasi-hozzajarulas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/17d4f826-adf4-4275-84b9-f876706a5ff1.jpg","index":0,"item":"dd19c4cf-335c-4ab0-b175-0792fdb4892b","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250419_fovarosi-onkormanyzat-koltsegvetes-hiany-folyoszamlahitel-szolidaritasi-hozzajarulas","timestamp":"2025. április. 19. 14:28","title":"31 milliárdos mínuszba csúszott, őszig folyószámlahitelből gazdálkodik a főváros","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4ddd3198-1bfa-45a9-ba5e-fadb3f9eef3a","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Bálint Lehel jelenleg az Ortopédiai Szakmai Tagozat tagja, de lehet, hogy már nem sokáig.","shortLead":"Bálint Lehel jelenleg az Ortopédiai Szakmai Tagozat tagja, de lehet, hogy már nem sokáig.","id":"20250419_maganrendeles-reklam-tulsulyos-betegek-protokoll-balint-lehel-kulja-andras-takacs-peter","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4ddd3198-1bfa-45a9-ba5e-fadb3f9eef3a.jpg","index":0,"item":"2ed316db-a737-403d-b5bb-453a6c94deae","keywords":null,"link":"/itthon/20250419_maganrendeles-reklam-tulsulyos-betegek-protokoll-balint-lehel-kulja-andras-takacs-peter","timestamp":"2025. április. 19. 18:46","title":"Saját magánrendelését ajánlotta a túlsúlyos betegekre vonatkozó protokollt kidolgozó orvos, üzent neki az államtitkár","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2f06a9b7-8ce7-451c-8429-01d831872b60","c_author":"hvg.hu","category":"sport","description":"A kapust további vizsgálatokra kórházba szállították.","shortLead":"A kapust további vizsgálatokra kórházba szállították.","id":"20250419_gulacsi-peter-utkozes-hordagy-bundesliga-leipzig-kiel","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2f06a9b7-8ce7-451c-8429-01d831872b60.jpg","index":0,"item":"dcc60926-60b2-4e50-a442-a1493cab92c6","keywords":null,"link":"/sport/20250419_gulacsi-peter-utkozes-hordagy-bundesliga-leipzig-kiel","timestamp":"2025. április. 19. 17:41","title":"Hordágyon vitték le a pályáról Gulácsi Pétert egy durva ütközés után","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"07252202-39c7-47b1-92c2-0b59c2559637","c_author":"HVG","category":"360","description":"Korábban ilyesmire nem alkalmazott módszerrel számolták újra a fákat Kínában. A világ bármely országában használható eljárás segít abban, hogy utána hatékonyabb lehessen a fatelepítés.","shortLead":"Korábban ilyesmire nem alkalmazott módszerrel számolták újra a fákat Kínában. A világ bármely országában használható...","id":"20250419_hvg-kina-fa-leltar-mesterseges-intelligencia-kinai-nagy-zold-fal","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/07252202-39c7-47b1-92c2-0b59c2559637.jpg","index":0,"item":"c9fc003a-d9c9-4d60-8324-dd70c154bef1","keywords":null,"link":"/360/20250419_hvg-kina-fa-leltar-mesterseges-intelligencia-kinai-nagy-zold-fal","timestamp":"2025. április. 19. 15:45","title":"Újraszámolták a fákat Kínában, és már épül a Kínai Nagy Zöld Fal","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ad6b6d40-78df-4a9f-bafc-47ee7e244edb","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Ferenc pápával nem találkozott, de a hivatalos közlés szerint „szívélyes megbeszélést” folytatott a vatikáni államtitkárral.","shortLead":"Ferenc pápával nem találkozott, de a hivatalos közlés szerint „szívélyes megbeszélést” folytatott a vatikáni...","id":"20250419_vatikan-jd-vance-amerikai-alelnok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ad6b6d40-78df-4a9f-bafc-47ee7e244edb.jpg","index":0,"item":"45c349f7-388c-45dd-b4a7-730fec182174","keywords":null,"link":"/vilag/20250419_vatikan-jd-vance-amerikai-alelnok","timestamp":"2025. április. 19. 17:24","title":"J. D. Vance személyesen ment a Vatikánba a Trump-kormányzatot ért pápai bírálatok után","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Miért nem költenek eleget a cégek e-mail marketingre?
Tetszett a cikk?
Néhány tanulmány szerint az elektronikus levél generálja a legnagyobb megtérülési rátát, tehát az egyik leghatékonyabb kommunikációs csatorna. Mégis kevesen értékelik hatékonyságához mérten. Íme 5 ok, amiért nem költenek erre a cégek.
A cégek általában a következő okok miatt tartózkodnak attól, hogy az e-mail marketingre költsék pénzüket:
1. Nem tudják, hogy küldhetnek ki nagy mennyiségű levelet úgy, hogy az legális legyen és őket ne tekintsék kéretlen levél küldőnek. 2. Hiányzik egy házon belüli e-mail cím adatbázis, amivel dolgozhatnának. 3. Nincsen megfelelő eszközük arra, hogy megcélozhassák a célközönségüket. 4. Hiányoznak a pontos, nyomon követhető mérőszámok, melyek megmutatják a kampány megtérülési rátáját (vagyis az egyedi érkezési oldalak melyeken mérhető a látogatottság, a letöltések, a feliratkozások és a vásárlások). 5. Több munkával jár a többi online marketing taktikához viszonyítva – és ez már elég is ahhoz, hogy az e-mail kampányok a költségvetési lista végén landoljanak. Ahhoz azonban, hogy a fent említett megtérülési rátát generáljuk szükség van némi befektetésre is. Háttér technológiába - olyan feladatok kivitelezéséhez mint a targetálás -, e-mail szakértőbe aki tanácsot ad hogyan ne lépjünk túl a törvényesség határain és egy kreatív szövegíróba aki lenyűgöző szövegeket készít.
Miért érdemes több pénzt költeni erre?
Az e-mail marketing működik. A nemzetközi Direkt Marketing Szövetség jelentése szerint az e-mail hihetetlenül magas megtérülési rátát biztosít ha a többi médiához hasonlítjuk: minden egyes e-mail marketingbe fektetett dollárra 57,25 dollár megtérülés jutott 2005-ben miközben a nyomtatott reklámanyagok 7,08 dollár az egyéb nem internet-marketinges eszközök pedig 22,52 dollár megtérülést eredményeztek.
A „Forrester” jelentés kimondja, hogy az e-mail általános penetrációja már 97 százalékos az internetező körében. Ez az adat magába foglalja a marketingesekkel közötti interakciókat is. A „Jupiter Research” kutatásai szerint a felhasználók 90 százaléka fogja arra használni az e-mailt a jövőben, hogy elmélyítse viszonyát és meghatározza kapcsolata értékét egy céggel.
A „Jupiter Research” kutatása szerint az elkötelezett közönség 18-szor jobban képes növelni a nettó profitot, mint a hideg e-mail listás levelezések. A marketingesek osztják ezt az elméletet. Az „Internet Retailer” szerint az internetes kereskedők több mint fele állítja azt, hogy eladásainak több mint 6 százaléka származik e-mail marketingből, míg 25 százalékuk szerint ez a szám a 11 százalékot is meghaladja.
A „CMO Council” pedig kiderítette, hogy a vezető marketingesek 45-százaléka a legjobban teljesítő online reklámozási technikának a privát e-mai listán keresztüli e-mail marketinget tekinti. A statisztikák és siker sztorik ellenére az e-mail marketing programok a legtöbb cég életében a mai napig alulfinanszírozottak a többi marketing taktikához viszonyítva. A legutolsó „IAB/PCW” riport szerint - mely a digitális marketingre költött összegeket vizsgálta – az összköltségvetések csupán 2 százaléka jutott az e-mail marketing technikára.
Profizmus lépésről-lépésre
Kezdetben határozzuk meg milyen célokat várunk el e-mail marketing tevékenységünktől, beleértve a bevételt, az oldalletöltést, a megrendelések számát, a konverziókat, a feliratkozókat. Etán készítsünk havi kimutatásokat. Böngésszük végig őket, arra fókuszálva, hogy milyen kiemelkedő tendenciákat veszünk észre az e-mail marketinges mérőszámainkban, ha egyszerűen csak egy sima papíron szemléljük? A havi kimutatás lehetőséget biztosít számunkra, hogy nyomon kövessük a legfontosabb e-mail marketinges eredményeinket a vállalat céljaihoz és az iparági trendekhez viszonyítva is.
Miután az e-mail kampányok eredményei nagyon képlékenyek (rengeteg tényezőtől függenek) legjobb ha a kimutatáson szereplő célokat folyamatosan újraértékeljük és átdolgozzuk. Érdemes rendszeresen viszonyítani számainkat a teljes iparág adataihoz, trendjeihez is (már ha hozzáférhető számunkra ilyen adat). A lényeg ugyanis mindig az összefüggésekben rejlik.
Végül fókuszáljunk a megtérülési rátára. Az e-mail marketingesek gyakran megszállottan nézik a megnyitási és az átkattintási arányokat. De kit érdekel, hogy a megnyitási aránya magas, ha eladás egy darab sem történt? Mindig az e-mail program alapvető célja számít. A legtöbb e-mail marketinges csapat azonban pont ezt nem tudja megfogalmazni. Ha mi is így vagyunk ezzel, hívjunk gyorsan össze egy megbeszélést és állítsuk fel a legfontosabb célokat. Fontos átgondolnunk elsősorban az elvárt megtérülést, aztán az oldalletöltéseket, a regisztrálók számát, a konverziókat, az eladások számát stb. Biztosítsuk, hogy a célokat tartalmazó lista egyértelmű és világos legyen.
Ezeket az információkat azonban valóban csak eszköznek tekintsük kampányaink valódi céljainak eléréséhez. Különben még saját magunkat is megtévesztjük és a rengeteg feliratkozónk és magas átkattintási rátánk ellenére rövid idő alatt bezárhatjuk online üzletünket. Forrás: www.internet-marketing.hu
Melyek azok az apró, de nem jelentéktelen hibák, amelyeket gyakran elkövetnek a hírlevél-kiküldők? Milyen finom módszerekkel növelheti a kattintások számát és válhat profi e-mail marketingessé? Csepregi Balázs, a hvg.hu internet-marketing szakértője az alábbi tippekkel szolgál.
Az e-mail marketinget napjainkban egyre több olyan cég alkalmazza, mely vevői nem a fogyasztói rétegből, hanem az üzleti szektorból kerülnek ki. Cikkünkben leírjuk miért és hogyan érdemes ellesniük ezen cégek marketingeseinek a B2C (business to consumer = kereskedés egyéni fogyasztók felé) piacon jelenlévő társaiktól a már bizonyítottan működő e-mail marketing technikákat.
Cikksorozatunk első részében összehasonlítottuk az e-mail marketinget a hagyományos direkt marketinggel. Most megismerheti azokat a lehetőségeket, melyeket egyértelműen az e-mail marketing hozott magával. Ezek a módszerek nem, vagy csak nagyon nehezen kivitelezhetőek egy hagyományos direkt marketing kampányban. Az alábbiakban bemutatásra kerülő technikák alkalmazása nélkül ma már elképzelhetetlen lenne egy jövedelmező weboldal működtetése.