Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"df9f3dba-ac70-475d-b944-e1330d9e8afb","c_author":"Nyusztay Máté ","category":"360","description":"Vártuk, mégsem sejtettük, hogy ennyire drámai lesz, amikor a Trump-Musk-dodzsem ámokfutása eléri az amerikai űrkutatást is. Az egy dolog, hogy megtizedelnék a NASA-t, kukáznák a középtávú holdprogramot, a Nemzetközi Űrállomást, továbbá az egyetlen űrhajót, amit a NASA végre ki tudott izzadni – csakhogy félő, hogy ezzel gyakorlatilag átpasszolják az USA űrbeli dominanciáját Kínának.","shortLead":"Vártuk, mégsem sejtettük, hogy ennyire drámai lesz, amikor a Trump-Musk-dodzsem ámokfutása eléri az amerikai űrkutatást...","id":"20250511_nasa-koltsegvetes-urkutatas-mars-hold-spaceX-starship-donald-trump-elon-musk-doge","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/df9f3dba-ac70-475d-b944-e1330d9e8afb.jpg","index":0,"item":"093d9c43-01d8-4847-99ad-0b8660fd4879","keywords":null,"link":"/360/20250511_nasa-koltsegvetes-urkutatas-mars-hold-spaceX-starship-donald-trump-elon-musk-doge","timestamp":"2025. május. 11. 19:30","title":"Most ért be Elon Musk törleszkedése: Trump beszántaná a NASA-t és tálcán kínálná fel a Holdat Kínának","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"41d1f0a9-7166-4789-8004-ca511515f8e2","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Április elsején Horváth László drogügyi kormánybiztos benyújtotta az új drogtörvény tervezetét, amelyet el is fogadott az Országgyűlés, és benne maradt az a kitétel is, hogy fogyasztó elkerülheti a büntetést, ha feldobja a dílerét. A Duma Aktuál csapata némi ornitológiai kitérő után elemezte a helyzetet. Mi lesz ezután a Trainspottinggal vagy Ganxsta Zolee munkásságával? Jön a DÁP mellé a DOPE? Mi lenne, ha a herbál a felsőbb, tehetősebb rétegek kábítószere lenne? És ami a legfontosabb: valóban segít az új szabályozás?","shortLead":"Április elsején Horváth László drogügyi kormánybiztos benyújtotta az új drogtörvény tervezetét, amelyet el is fogadott...","id":"20250510_duma-aktual-drogtorveny-szigoritas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/41d1f0a9-7166-4789-8004-ca511515f8e2.jpg","index":0,"item":"974f6f8c-536e-44bd-a3e9-e4bd5e35eaaf","keywords":null,"link":"/360/20250510_duma-aktual-drogtorveny-szigoritas","timestamp":"2025. május. 10. 19:30","title":"„A helyzet nagyon durva\" – felszívta magát a Duma Aktuál az új drogtörvény miatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"db80b712-63b6-4725-b0e2-8ee0fa568876","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Nem mellesleg félmérföldön is a leggyorsabb a világon. ","shortLead":"Nem mellesleg félmérföldön is a leggyorsabb a világon. ","id":"20250508_rekordot-dontott-a-Koenigsegg-Jesko","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/db80b712-63b6-4725-b0e2-8ee0fa568876.jpg","index":0,"item":"e9fa338f-439c-41bf-a49d-a3e593d549f7","keywords":null,"link":"/cegauto/20250508_rekordot-dontott-a-Koenigsegg-Jesko","timestamp":"2025. május. 11. 08:11","title":"Gyorsabb 100–200-ra, mint 0–100-ra: újabb rekordot döntött a Koenigsegg Jesko","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c469123b-3633-4926-8e4b-2e3a6a35cb90","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Egyikük súlyos büntetést is kapott már.","shortLead":"Egyikük súlyos büntetést is kapott már.","id":"20250510_Magyar-Peter-MNB-bennfentes-kereskedelem","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c469123b-3633-4926-8e4b-2e3a6a35cb90.jpg","index":0,"item":"a3a15e6a-2ea6-4e5a-b002-ccf2fe12e3fe","keywords":null,"link":"/itthon/20250510_Magyar-Peter-MNB-bennfentes-kereskedelem","timestamp":"2025. május. 10. 09:25","title":"Magyar Péter mellett hat másik személlyel szemben nyomoz az MNB bennfentes kereskedelem gyanúja miatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6f6cf888-8dff-4cab-965c-9fc495feab1f","c_author":"Matalin Dóra","category":"360","description":"A világ különböző pontjain élő három nő sorsa kapcsolódik össze A hajfonat című filmben, amelyet saját, világsikerű bestsellere alapján forgatott a francia rendező, Laetitia Colombani. ","shortLead":"A világ különböző pontjain élő három nő sorsa kapcsolódik össze A hajfonat című filmben, amelyet saját, világsikerű...","id":"20250511_hvg-egybefonva-konyv-film-noi-sorsok-hajkereskedelem","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6f6cf888-8dff-4cab-965c-9fc495feab1f.jpg","index":0,"item":"009c2099-b844-469f-acbc-039727883729","keywords":null,"link":"/360/20250511_hvg-egybefonva-konyv-film-noi-sorsok-hajkereskedelem","timestamp":"2025. május. 11. 16:30","title":"A rák magánya és a láthatatlan női munka – A hajfonat hősei folyamatos harcban állnak az idővel","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"82e4524c-e2f7-4ee9-b55c-0480fa79e6bf","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Orbán Ráhel egy áprilisban kötött adásvételi szerződés szerint kb. 320 millió forintért venne meg 120 hektárnyi földet Somogy megyében. A Telex által ismertetett hirdetmény szerint a 120 hektáron főleg szántó található, de akad erdő és legelő is a területen.","shortLead":"Orbán Ráhel egy áprilisban kötött adásvételi szerződés szerint kb. 320 millió forintért venne meg 120 hektárnyi földet...","id":"20250510_Ujabb-foldeket-venne-Orban-Rahel-Somogyban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/82e4524c-e2f7-4ee9-b55c-0480fa79e6bf.jpg","index":0,"item":"d0d73da0-e664-40df-b057-b912626c2311","keywords":null,"link":"/itthon/20250510_Ujabb-foldeket-venne-Orban-Rahel-Somogyban","timestamp":"2025. május. 10. 17:11","title":"Újabb földeket venne Orbán Ráhel Somogyban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fb1c241e-acc4-4104-9667-b8838adbf0f3","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Az Elon Musk-féle SpaceX profitálhat abból, hogy a NASA egyre inkább a Mars felé kacsintgat. Kérdés, mi lesz így a Holddal, így az Artemis-programmal.","shortLead":"Az Elon Musk-féle SpaceX profitálhat abból, hogy a NASA egyre inkább a Mars felé kacsintgat. Kérdés, mi lesz...","id":"20250510_nasa-mars-misszio-koltsegvetes-spacex-starship","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fb1c241e-acc4-4104-9667-b8838adbf0f3.jpg","index":0,"item":"840aba57-5548-4071-8683-2367a89fa901","keywords":null,"link":"/tudomany/20250510_nasa-mars-misszio-koltsegvetes-spacex-starship","timestamp":"2025. május. 10. 14:03","title":"Felgyorsultak az események, 2026-ban űrhajó indulhat a Marsra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"222ea66c-8999-46f8-a484-f5a5d34936f0","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Az USA nyomására megállapodtak a tűzszünetről, de éjszaka még lőtte egymás állásait a két ország.","shortLead":"Az USA nyomására megállapodtak a tűzszünetről, de éjszaka még lőtte egymás állásait a két ország.","id":"20250511_Egyelore-kitart-a-torekeny-tuzszunet-India-es-Pakisztan-kozott","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/222ea66c-8999-46f8-a484-f5a5d34936f0.jpg","index":0,"item":"672a7aa8-6004-4241-82bc-a1fc0fd80be0","keywords":null,"link":"/vilag/20250511_Egyelore-kitart-a-torekeny-tuzszunet-India-es-Pakisztan-kozott","timestamp":"2025. május. 11. 09:18","title":"Egyelőre kitart a törékeny tűzszünet India és Pakisztán között","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Miért nem költenek eleget a cégek e-mail marketingre?
Tetszett a cikk?
Néhány tanulmány szerint az elektronikus levél generálja a legnagyobb megtérülési rátát, tehát az egyik leghatékonyabb kommunikációs csatorna. Mégis kevesen értékelik hatékonyságához mérten. Íme 5 ok, amiért nem költenek erre a cégek.
A cégek általában a következő okok miatt tartózkodnak attól, hogy az e-mail marketingre költsék pénzüket:
1. Nem tudják, hogy küldhetnek ki nagy mennyiségű levelet úgy, hogy az legális legyen és őket ne tekintsék kéretlen levél küldőnek. 2. Hiányzik egy házon belüli e-mail cím adatbázis, amivel dolgozhatnának. 3. Nincsen megfelelő eszközük arra, hogy megcélozhassák a célközönségüket. 4. Hiányoznak a pontos, nyomon követhető mérőszámok, melyek megmutatják a kampány megtérülési rátáját (vagyis az egyedi érkezési oldalak melyeken mérhető a látogatottság, a letöltések, a feliratkozások és a vásárlások). 5. Több munkával jár a többi online marketing taktikához viszonyítva – és ez már elég is ahhoz, hogy az e-mail kampányok a költségvetési lista végén landoljanak. Ahhoz azonban, hogy a fent említett megtérülési rátát generáljuk szükség van némi befektetésre is. Háttér technológiába - olyan feladatok kivitelezéséhez mint a targetálás -, e-mail szakértőbe aki tanácsot ad hogyan ne lépjünk túl a törvényesség határain és egy kreatív szövegíróba aki lenyűgöző szövegeket készít.
Miért érdemes több pénzt költeni erre?
Az e-mail marketing működik. A nemzetközi Direkt Marketing Szövetség jelentése szerint az e-mail hihetetlenül magas megtérülési rátát biztosít ha a többi médiához hasonlítjuk: minden egyes e-mail marketingbe fektetett dollárra 57,25 dollár megtérülés jutott 2005-ben miközben a nyomtatott reklámanyagok 7,08 dollár az egyéb nem internet-marketinges eszközök pedig 22,52 dollár megtérülést eredményeztek.
A „Forrester” jelentés kimondja, hogy az e-mail általános penetrációja már 97 százalékos az internetező körében. Ez az adat magába foglalja a marketingesekkel közötti interakciókat is. A „Jupiter Research” kutatásai szerint a felhasználók 90 százaléka fogja arra használni az e-mailt a jövőben, hogy elmélyítse viszonyát és meghatározza kapcsolata értékét egy céggel.
A „Jupiter Research” kutatása szerint az elkötelezett közönség 18-szor jobban képes növelni a nettó profitot, mint a hideg e-mail listás levelezések. A marketingesek osztják ezt az elméletet. Az „Internet Retailer” szerint az internetes kereskedők több mint fele állítja azt, hogy eladásainak több mint 6 százaléka származik e-mail marketingből, míg 25 százalékuk szerint ez a szám a 11 százalékot is meghaladja.
A „CMO Council” pedig kiderítette, hogy a vezető marketingesek 45-százaléka a legjobban teljesítő online reklámozási technikának a privát e-mai listán keresztüli e-mail marketinget tekinti. A statisztikák és siker sztorik ellenére az e-mail marketing programok a legtöbb cég életében a mai napig alulfinanszírozottak a többi marketing taktikához viszonyítva. A legutolsó „IAB/PCW” riport szerint - mely a digitális marketingre költött összegeket vizsgálta – az összköltségvetések csupán 2 százaléka jutott az e-mail marketing technikára.
Profizmus lépésről-lépésre
Kezdetben határozzuk meg milyen célokat várunk el e-mail marketing tevékenységünktől, beleértve a bevételt, az oldalletöltést, a megrendelések számát, a konverziókat, a feliratkozókat. Etán készítsünk havi kimutatásokat. Böngésszük végig őket, arra fókuszálva, hogy milyen kiemelkedő tendenciákat veszünk észre az e-mail marketinges mérőszámainkban, ha egyszerűen csak egy sima papíron szemléljük? A havi kimutatás lehetőséget biztosít számunkra, hogy nyomon kövessük a legfontosabb e-mail marketinges eredményeinket a vállalat céljaihoz és az iparági trendekhez viszonyítva is.
Miután az e-mail kampányok eredményei nagyon képlékenyek (rengeteg tényezőtől függenek) legjobb ha a kimutatáson szereplő célokat folyamatosan újraértékeljük és átdolgozzuk. Érdemes rendszeresen viszonyítani számainkat a teljes iparág adataihoz, trendjeihez is (már ha hozzáférhető számunkra ilyen adat). A lényeg ugyanis mindig az összefüggésekben rejlik.
Végül fókuszáljunk a megtérülési rátára. Az e-mail marketingesek gyakran megszállottan nézik a megnyitási és az átkattintási arányokat. De kit érdekel, hogy a megnyitási aránya magas, ha eladás egy darab sem történt? Mindig az e-mail program alapvető célja számít. A legtöbb e-mail marketinges csapat azonban pont ezt nem tudja megfogalmazni. Ha mi is így vagyunk ezzel, hívjunk gyorsan össze egy megbeszélést és állítsuk fel a legfontosabb célokat. Fontos átgondolnunk elsősorban az elvárt megtérülést, aztán az oldalletöltéseket, a regisztrálók számát, a konverziókat, az eladások számát stb. Biztosítsuk, hogy a célokat tartalmazó lista egyértelmű és világos legyen.
Ezeket az információkat azonban valóban csak eszköznek tekintsük kampányaink valódi céljainak eléréséhez. Különben még saját magunkat is megtévesztjük és a rengeteg feliratkozónk és magas átkattintási rátánk ellenére rövid idő alatt bezárhatjuk online üzletünket. Forrás: www.internet-marketing.hu
Melyek azok az apró, de nem jelentéktelen hibák, amelyeket gyakran elkövetnek a hírlevél-kiküldők? Milyen finom módszerekkel növelheti a kattintások számát és válhat profi e-mail marketingessé? Csepregi Balázs, a hvg.hu internet-marketing szakértője az alábbi tippekkel szolgál.
Az e-mail marketinget napjainkban egyre több olyan cég alkalmazza, mely vevői nem a fogyasztói rétegből, hanem az üzleti szektorból kerülnek ki. Cikkünkben leírjuk miért és hogyan érdemes ellesniük ezen cégek marketingeseinek a B2C (business to consumer = kereskedés egyéni fogyasztók felé) piacon jelenlévő társaiktól a már bizonyítottan működő e-mail marketing technikákat.
Cikksorozatunk első részében összehasonlítottuk az e-mail marketinget a hagyományos direkt marketinggel. Most megismerheti azokat a lehetőségeket, melyeket egyértelműen az e-mail marketing hozott magával. Ezek a módszerek nem, vagy csak nagyon nehezen kivitelezhetőek egy hagyományos direkt marketing kampányban. Az alábbiakban bemutatásra kerülő technikák alkalmazása nélkül ma már elképzelhetetlen lenne egy jövedelmező weboldal működtetése.