Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"3f45139c-b5da-4ce8-aab0-dec39518c39e","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"Időkapszulát helyezetek el a Városliget mértani közepén. Felnyitási dátuma: 3025.","shortLead":"Időkapszulát helyezetek el a Városliget mértani közepén. Felnyitási dátuma: 3025.","id":"20250530_Ezer-ev-mulva-tudhatjak-meg-az-utodaink-mit-gondolunk-ma-az-o-vilagukrol","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3f45139c-b5da-4ce8-aab0-dec39518c39e.jpg","index":0,"item":"f844c4a2-49c0-4dbc-bd2c-3f7b0083f69b","keywords":null,"link":"/kultura/20250530_Ezer-ev-mulva-tudhatjak-meg-az-utodaink-mit-gondolunk-ma-az-o-vilagukrol","timestamp":"2025. május. 30. 15:12","title":"Ezer év múlva tudhatják meg az utódaink, mit gondolunk ma az ő világukról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a04c3730-ce61-440c-94e3-d06657f5efec","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"“Kihalási szintű eseménynek” minősítette a Planetary Society a NASA most részletezett költségvetését.","shortLead":"“Kihalási szintű eseménynek” minősítette a Planetary Society a NASA most részletezett költségvetését.","id":"20250531_NASA-koltsegvetes-Donald-Trump-leepites-megszoritas-urkutatas-Mars","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a04c3730-ce61-440c-94e3-d06657f5efec.jpg","index":0,"item":"2eec9a06-006a-43dc-a0d2-cf92ced2fb5d","keywords":null,"link":"/tudomany/20250531_NASA-koltsegvetes-Donald-Trump-leepites-megszoritas-urkutatas-Mars","timestamp":"2025. május. 31. 16:53","title":"Kiderült, mekkora pusztítást okozhat Trump a NASA-nál","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a542c966-4707-4fac-bd5e-cf1bf7888985","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A tiltást kezdeményező ügyészi hivatal szerint a képek ellentétesek a társadalom és az állam érdekeivel, míg egyeseket arra ösztönöznek, hogy terrorcselekményeket, vagy más bűnöket kövessenek el.","shortLead":"A tiltást kezdeményező ügyészi hivatal szerint a képek ellentétesek a társadalom és az állam érdekeivel, míg egyeseket...","id":"20250530_sziberia-putyin-hitler-kepek-tiltas-weboldalak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a542c966-4707-4fac-bd5e-cf1bf7888985.jpg","index":0,"item":"fb7bbef3-3cb9-45b9-b3a7-6f3f688f361d","keywords":null,"link":"/elet/20250530_sziberia-putyin-hitler-kepek-tiltas-weboldalak","timestamp":"2025. május. 30. 20:12","title":"Egy szibériai bíróság betiltott több weboldalt, mert azokon Putyint Hitlerhez hasonlító képek voltak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"797a2462-d799-4778-8331-97fe0c51a63a","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"A korábbi elnök majdnem négy évig tartó időszakából csak 16 hónapot néztek át, 38 magyarázatra szoruló esetet találtak. Az ügyet mégis további vizsgálat nélkül lezártnak tekinti a szervezet közgyűlése.","shortLead":"A korábbi elnök majdnem négy évig tartó időszakából csak 16 hónapot néztek át, 38 magyarázatra szoruló esetet találtak...","id":"20250530_gyanus-koltesek-magyar-siszovetseg-furstner-jozsef","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/797a2462-d799-4778-8331-97fe0c51a63a.jpg","index":0,"item":"6fc70595-5656-426b-9fed-c4ec8d569da3","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250530_gyanus-koltesek-magyar-siszovetseg-furstner-jozsef","timestamp":"2025. május. 30. 18:35","title":"Gyanús költéseket találtak a síszövetségnél, ötmilliót fizettetnének vissza a volt elnökkel","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c2b0eac3-7830-4dfd-a297-5a3d57ec31dc","c_author":"Rácz Gergő","category":"360","description":"Donald Trump amerikai elnök nekimegy az ESG-nek, mondván: az visszafogja a gazdasági növekedést. Az érintett szereplők aggódnak, de úgy vélik, korai temetni a keretrendszert.","shortLead":"Donald Trump amerikai elnök nekimegy az ESG-nek, mondván: az visszafogja a gazdasági növekedést. Az érintett szereplők...","id":"20250530_hvg-trump-esg-klimavaltozas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c2b0eac3-7830-4dfd-a297-5a3d57ec31dc.jpg","index":0,"item":"592dd261-534c-4aa2-9912-8eb2df01df20","keywords":null,"link":"/360/20250530_hvg-trump-esg-klimavaltozas","timestamp":"2025. május. 30. 17:45","title":"Trump a porcelánboltban: a szemétdombon végzik a törvények, amelyek említik a klímaváltozást vagy az üvegházhatást","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"436e486c-614b-49fc-a019-a486aea1b79f","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Az Odu Store-nak már negatív a saját tőkéje, miután a működése egyetlen évében sem tudott nyereséget termelni.","shortLead":"Az Odu Store-nak már negatív a saját tőkéje, miután a működése egyetlen évében sem tudott nyereséget termelni.","id":"20250530_Orban-Rahel-bababolt-odu-store-veszteseg-beszamolo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/436e486c-614b-49fc-a019-a486aea1b79f.jpg","index":0,"item":"b89e0f43-c207-4cb7-bb37-6beba9915128","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250530_Orban-Rahel-bababolt-odu-store-veszteseg-beszamolo","timestamp":"2025. május. 30. 18:32","title":"Sántít a saját láb, négy év alatt negyedszer lett veszteséges Orbán Ráhel bababoltja","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2477f683-cffb-456e-8935-20592cc9e634","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A 10 százalékkal csökkenő árbevétel ellenére a profit 20 százalékkal nőtt.","shortLead":"A 10 százalékkal csökkenő árbevétel ellenére a profit 20 százalékkal nőtt.","id":"20250531_interior-design-szijjarto-peter-feleseg-profit","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2477f683-cffb-456e-8935-20592cc9e634.jpg","index":0,"item":"ef9abd94-4e77-40b1-9ac1-5db8ae27f716","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250531_interior-design-szijjarto-peter-feleseg-profit","timestamp":"2025. május. 31. 20:36","title":"Szijjártó Péter felesége tavaly 400 milliós osztalékot vett ki a kft.-jéből","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"be2e6b77-ea82-4cd5-9b22-9aa43f72e5e2","c_author":"Farkas Zoltán","category":"360","description":"Totalitárius rendszert csak brutális erővel lehet fenntartani. Amint a Kínai Kommunista Párt úgy látta, hogy a korlátozott pluralizmus árt a hatalmának, visszavette a gazdaság ellenőrzését, holott a rendszert a magánvállalkozások mentették meg – mondja Hszü Cseng-kang kínai közgazdász, a Stanford Egyetem professzora. Azt is elmagyarázza, miért ugródeszka Kínának Magyarország az EU piacai felé.","shortLead":"Totalitárius rendszert csak brutális erővel lehet fenntartani. Amint a Kínai Kommunista Párt úgy látta...","id":"20250530_hvg-hszu-csengkang-kinai-kozgazdasz-professzor-stanford-egyetem","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/be2e6b77-ea82-4cd5-9b22-9aa43f72e5e2.jpg","index":0,"item":"1c26efa7-0c0e-45d0-9017-c3b692affcda","keywords":null,"link":"/360/20250530_hvg-hszu-csengkang-kinai-kozgazdasz-professzor-stanford-egyetem","timestamp":"2025. május. 30. 16:05","title":"„A kínai és a magyar kormány között intim kapcsolat van” – interjú Hszü Cseng-kang stanfordi professzorral","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Jelenleg az e-mail a leghatékonyabb eszköze az online vásárlók elérésének. Magyarországon mégsem annyira népszerű, mint lehetne. Ennek okait próbálta megtalálni a következő kutatás.
Az email-marketing története
Az e-mail az 1990-es évek óta létezik, ahogy az internet kezdett egyre népszerűbbé válni. A cégek gyorsan ráeszméltek, hogy ez egy nagyszerű módja a vásárlók elérésének. Sokkal olcsóbb volt mint a direkt levelek kiküldése a vásárlók otthonába. Az 1995-ös évben már több ajánlatot küldtek ki e-mailben mint amennyit a hagyományos úton (USA adat). A cégek rengeteg pénzt kezdtek el költeni az e-mail marketing kampányaikra, mely kampányok persze nem keverendőek össze a spam-mel (kéretlen levél). Az e-mail marketing azonban egy óriási korláthoz érkezett amikor elkezdtek terjedni a spam szűrők. Sok e-mail marketing kampányt át kellett alakítani mert a leveleket megfogták a szűrők. A vállalatok pénzt kezdtek veszíteni a kampányokon és igazán számottevő eredményeket sem realizáltak. Jóllehet néhány ügyes programozó és cég hamar rájött, hogyha megfelelően használják a feladó és a tárgy mezőt, akkor az üzenetek nem akadnak fent a spam szűrőn.
A magyar helyzet
Az 1995-ös években itthon még éppen csak kezdett elterjedni az internet és alig pár száz számítógép kapcsolódott rá. Jóllehet 2006-ban már a 14-70 éves lakosság egyharmadának volt legalább egy helyen internet-hozzáférése. (Mindenesetre megállapítható, hogy jó pár éves lemaradásban vagyunk a nyugathoz képest e-területen.
Az e-mail marketing üzletszerű használata hazánkban még csak néhány éves múltra tekint vissza és az elért eredményekből úgy tűnik, hogy csak kevés hazai marketinges járt utána mitől működik igazán az e-mail marketing nyugaton. Ugyanis csak néhány olyan cég akad itthon, aki említésre méltó sikereket ért el a használatával. Ráadásul – mint ahogy minden más területen is – az eszköz minden jó és rossz hatása egyszerre szakadt ránk. Sok kezdő felhasználó a gyors meggazdagodás reményében a szabályokat nem betartva (merthogy sokan, sokáig nem is tudták, hogy azok is vannak) elkezdett kéretlen leveleket küldözgetni, vásárolt listákra. Persze ez sem tett jót az e-mail marketing jó hírének.
Miután hazai viszonylatban a fentebb vázolt nehézségeket tapasztaltuk, úgy döntöttünk, hogy nem hagyatkozunk a feltételezésekre, hanem kiderítjük a valódi okát, vajon Végeztünk egy kutatást, melynek során közel 1000 értékelhető válaszkérdőív született az Internet-Marketing.hu oldal hírlevél olvasói körében.
Íme az eredmények:
• E-mail marketing tevékenységgel a válaszadók valamivel több mint 10 százaléka foglalkozik csak komolyan - saját bevallása szerint. De mindnyájan szeretnének több eredményt elérni, mert nem elégedettek. Ők azok, akik próbálkoznak hírlevél kiküldéssel vagy folyamatos akciós ajánlatok e-mailben való kiküldésével. Válaszaikból kiderül, hogy annak ellenére, hogy „komolyan” foglalkoznak vele, hetente csak néhány órát szánnak e-mail marketing tevékenységükre. A gyorsabb és olcsóbb, a célpiachoz konkrétabban szóló kommunikáció reményében kezdtek bele a technikába.
• A válaszadók közel 40 százaléka saját meghatározása szerint alapszinten alkalmazza az e-mail marketinget, de fejleszteni szeretné ezen tevékenységét. Az ebbe a csoportba tartozók hasonló okok miatt kezdtek el foglalkozni a technikával mint az első csoport, de itt még felmerült az a tény is, hogy a versenytársak is alkalmazzák már ezért ők is elkezdték. Feltételezzük, hogy az alapszinten való foglalkozás fogalma kimerül évente néhány e-mail több címzettnek történő kiküldésében.
• A válaszadók közel fele tervezi, hogy alkalmazza majd a jövőben az e-mail marketinget. Az összes közül ez a legjellemzőbb válasz. Feltételezzük, hogy ez az a csoport, aki valószínűleg nem fogja alkalmazni a technikát, csak kapaszkodik a reménybe, hogy bármikor elkezdheti és ha majd egyszer nekilát, akkor sikeresen űzi majd.
• A válaszadók valamivel több mint 7 százaléka nem is szándékozik foglalkozni e-mail marketing technikával. Ők azok akik igényt tartanak a weben ingyenesen fellelhető érdekes e-mail marketing témájú cikkekre, de vagy el sem olvassák, vagy ha elolvassák, akkor sem alkalmazzák soha.
Szinte minden válaszadónál megegyeztek azok a tényezők, melyek nehézséget okoznak számukra e-mail marketing tevékenységük során. Legjellemzőbb a félelem a spam szűrőktől, míg második legnehezebb tényezőnek gondolják az érdeklődők számára vonzó, kreatív szövegek és feliratkozó gyűjtő ablakok elkészítését. A következő a sorban a hírlevelek és a feliratkozók kezelésének technikai része, melyet túl bonyolultnak tartanak ahhoz, hogy egyedül megoldják, vagyis a konkrét gyakorlati lépések okozzák a fő kételyeket. Ebben az is szerepet játszhat, hogy még nem használják a technikát és egyáltalán nincs tapasztalatuk annak nehézségéről vagy egyszerűségéről Egyszóval sokkal de sokkal több ismeretanyagra lenne szükségük, hogy bele merjenek vágni a használatba.
Természetesen a szokásos „túl sokba kerülne” és „nincs rá elég időm” is szerepel a félelmek között a sor végén. Ezek a válaszok azt sejtetik, hogy a válaszadók sok mindennel nincsenek tisztában az e-mail marketinggel kapcsolatosan, és a köztudatban elterjedt félelmekre alapoznak. Az is világosan látszik azonban, hogy az eszközt aktívan használók tisztában vannak annak előnyeivel. Miért nem érik el mégsem a kívánt eredményeket? A hiányos ismeretek miatt. Milyen ismeretek szükségesek a sikeres e-mail marketinghez? Sok kezdő e-mail marketinges félreértésben él amikor belevág a hírlevél publikálásba. Nem hiszik el, hogy valóban tudás szükséges ahhoz, hogy megfelelően hírlevelezzen valaki. Persze bele is buknak és megállapítják, hogy az e-mail marketing nem működik. Számukra álljon itt tanulságul a következő rész.
Az e-mail marketing tevékenységhez szükséges ismeretek:
• Szerkesztői ismeretek: a megfelelő levelek (cikkek) megírása, szerkesztése, átolvasása, kiküldés előtt. • Információs rendszerkezelési ismeretek: adatbázis menedzselés – a levelezési listára feliratkozottak kezelése, e-mail szoftver kezelése. • Internet marketing ismeretek: feliratkozás népszerűsítése a címgyűjtés érdekében. • Értékesítési ismeretek: hírlevélben kiküldendő ajánlatok kitalálása, kidolgozása, a megrendelések kezelése. A legnagyobb hiba, amit a kezdő hírlevelezők elkövetnek, hogy tervezés nélkül kezdenek bele a tevékenységbe, egyedül, a fenti ismeretekkel nem rendelkezve.
A megoldás:
A felzárkózáshoz szükséges első és legfontosabb lépés a magyar piac számára tehát az e-mail marketing technika használatához szükséges tudás megszerzése. Az e-mail marketing nem merül ki az egy egyszerű üzleti levelezésben. Nem annyit jelent, hogy a postafiókunkból egyszerre több levelet küldünk ki, több címzettnek és ha ügyesen megoldjuk akkor nem látják egymást a feladók. Még a személyre szabottságnál (név szerinti megszólítás) is sokkal többet jelent.
Az e-mail marketing technika nem csak hírlevél kiküldésre alkalmas, hanem például információ begyűjtésére és sok minden másra is, mely lépések ugyanúgy szükségesek a siker eléréséhez mint a levél szövegének megírása. Természetesen a fentiekkel nem elriasztani a hírlevelezéstől. Sőt! Napjaink és a jövő kommunikációs eszközéről beszélünk, amit meg kell tanulnunk megfelelően használni, ha lépést akarunk tartani a fejlődéssel. Ha viszont elsajátítjuk és kitapasztaljuk mitől is működik igazán jól ez a technika, akkor sokkal több eredmény aknázható ki a segítségével mint hinnénk.
Fontos tehát, hogy aki e-mail marketing tevékenységbe kezd, készüljön fel egy megfelelő oktató anyag segítségével és szerezze be a megfelelő szoftvereket, hogy megtanulja és begyakorolja az egyes lépéseket.
A Riporterek Határok Nélkül (RSF) az UNESCO védnökségével március 12-én tartja az internetes szólásszabadság első világnapját - jelentette be csütörtökön a nemzetközi újságíró jogvédő szervezet közleményében.
Az internetező felnőttek 55 százaléka biztos benne, hogy vasárnap részt vesz a népszavazáson, további 15 százalékuk pedig valószínűnek tartja, hogy elmegy szavazni – derül ki az NRC Piackutató felméréséből. Bár jelentős azok aránya, akik még bizonytalanok vagy nem árulják, el miként voksolnak, az szinte biztosan állítható, hogy a netpolgárok körében mindhárom kérdésben az igenek vannak többségben.
Igen, ez a pártház most el fog esni, és akik lövetnek bentről, azoknak cudar sorsuk lesz. Ők pár száz milliárdért emelnek kezet a népükre. De te miért tennéd?