Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"32c08e28-4083-46af-aaf8-9487efebe5a9","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Nincs dollár 400 alatt, se euró 415 alatt.","shortLead":"Nincs dollár 400 alatt, se euró 415 alatt.","id":"20250108_forint-arfolyam-keteves-melypont","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/32c08e28-4083-46af-aaf8-9487efebe5a9.jpg","index":0,"item":"ad8f5dff-0841-44b5-8906-87c58089c3ff","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250108_forint-arfolyam-keteves-melypont","timestamp":"2025. január. 08. 13:51","title":"A forint árfolyama ismét kétéves mélypontokat ostromol","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f75eb004-709a-40d9-9bf4-51ed36257759","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Az énekes szerint kutyái senkinek nem ártanak, csak ráugranak az emberekre és megpuszilják őket. ","shortLead":"Az énekes szerint kutyái senkinek nem ártanak, csak ráugranak az emberekre és megpuszilják őket. ","id":"20250106_Nagy-Fero-per-kutyak-pulik-birsag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f75eb004-709a-40d9-9bf4-51ed36257759.jpg","index":0,"item":"6b599474-0092-45ba-b588-94f0ed88f2d0","keywords":null,"link":"/elet/20250106_Nagy-Fero-per-kutyak-pulik-birsag","timestamp":"2025. január. 06. 16:47","title":"Beperelték Nagy Ferót, mert a kutyája ráugrott valakire az utcán","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ba877d45-65bd-4c12-ae4a-602e0c97fd11","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Gyuri kakas hatalmas űrt hagyott hátra, ugyanis a madárinfluenza miatt egyelőre nem tudták megválasztani utódját. ","shortLead":"Gyuri kakas hatalmas űrt hagyott hátra, ugyanis a madárinfluenza miatt egyelőre nem tudták megválasztani utódját. ","id":"20250106_Roka-kakasszepsegverseny-atok-madarinfluenza-Zala-Kerkabarabas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ba877d45-65bd-4c12-ae4a-602e0c97fd11.jpg","index":0,"item":"93014d11-e215-429c-bcb8-682f91b0aacc","keywords":null,"link":"/elet/20250106_Roka-kakasszepsegverseny-atok-madarinfluenza-Zala-Kerkabarabas","timestamp":"2025. január. 06. 16:07","title":"Róka vitte el a kerkabarabási kakasszépségverseny tavalyi győztesét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"dee57e91-4a55-4f39-8875-b7aff5508918","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A 2023-as nettókat vizsgálta meg a GKI Gazdaságkutató Zrt.","shortLead":"A 2023-as nettókat vizsgálta meg a GKI Gazdaságkutató Zrt.","id":"20250106_Szetszakado-orszag-173-ezer-forintos-keresetbeli-kulonbseg-is-kialakult-egyes-telepulesek-kozott-GKI-Gazdasagkutato-elemzes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/dee57e91-4a55-4f39-8875-b7aff5508918.jpg","index":0,"item":"5e3e64fa-00a0-414e-bb5a-56d54823c2d7","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250106_Szetszakado-orszag-173-ezer-forintos-keresetbeli-kulonbseg-is-kialakult-egyes-telepulesek-kozott-GKI-Gazdasagkutato-elemzes","timestamp":"2025. január. 07. 06:15","title":"Szétszakadó ország: 173 ezer forintos keresetbeli különbség is kialakult egyes települések között","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"76409967-d692-4fc5-8000-fa418dd15e1d","c_author":"hvg.hu","category":"tudomany","description":"Brazil kutatók szerint a kávézaccban lévő szén segítségével kivonható lehet a talajvízből az egyik leggyakrabban használt gyomirtó szer. ","shortLead":"Brazil kutatók szerint a kávézaccban lévő szén segítségével kivonható lehet a talajvízből az egyik leggyakrabban...","id":"20250108_kavezacc-hasznositasa-szen-gyomirto-szer-bentazon-megkotese-kornyezet-vedelme","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/76409967-d692-4fc5-8000-fa418dd15e1d.jpg","index":0,"item":"d002aa40-8cc8-4850-b58c-45ae44db43ba","keywords":null,"link":"/tudomany/20250108_kavezacc-hasznositasa-szen-gyomirto-szer-bentazon-megkotese-kornyezet-vedelme","timestamp":"2025. január. 08. 08:03","title":"Gondoljon erre, mielőtt legközelebb kukába dobja a kávézaccot: elképesztő képességét fedezték fel","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"aeb50c1a-4a66-4594-9045-c3c27fbbeb45","c_author":"HVG","category":"sport","description":"Julio Soler leigazolásával már a magyar válogatott játékos távozására készülhet a Bournemouth.","shortLead":"Julio Soler leigazolásával már a magyar válogatott játékos távozására készülhet a Bournemouth.","id":"20250107_bournemouth-foci-kerkez-milos-premier-league","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/aeb50c1a-4a66-4594-9045-c3c27fbbeb45.jpg","index":0,"item":"b8544218-2941-4cc6-b22f-2324edc435df","keywords":null,"link":"/sport/20250107_bournemouth-foci-kerkez-milos-premier-league","timestamp":"2025. január. 07. 21:41","title":"Argentin posztriválist kapott Kerkez Milos","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9888e5b6-c4fe-4f85-a648-6daa6706ac8a","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Kést szorított a rabló egy fiatal nő torkához, aztán három óra után megadta magát.","shortLead":"Kést szorított a rabló egy fiatal nő torkához, aztán három óra után megadta magát.","id":"20250107_tuszejtes-bankrablo-nemetorszag-rimbach","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9888e5b6-c4fe-4f85-a648-6daa6706ac8a.jpg","index":0,"item":"af10bc55-b0fc-41d5-aa05-9e7ebc3d81b1","keywords":null,"link":"/vilag/20250107_tuszejtes-bankrablo-nemetorszag-rimbach","timestamp":"2025. január. 07. 12:38","title":"Túszul ejtettek egy bankban egy fiatal nőt Németországban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c0414b60-0cf3-428d-b4e2-c5782d43a6e0","c_author":"Serdült Viktória","category":"itthon","description":"Nem könnyű szívvel hoztuk meg – mondta az amerikai nagykövet arról, hogy szankciós listára tették Rogán Antalt. ","shortLead":"Nem könnyű szívvel hoztuk meg – mondta az amerikai nagykövet arról, hogy szankciós listára tették Rogán Antalt. ","id":"20250107_Pressman-Rogan-szankcio-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c0414b60-0cf3-428d-b4e2-c5782d43a6e0.jpg","index":0,"item":"f2b35b56-ad32-4849-a88a-2d7b4227ee29","keywords":null,"link":"/itthon/20250107_Pressman-Rogan-szankcio-ebx","timestamp":"2025. január. 07. 17:17","title":"Pressman: „A magyar vezető kormánytisztviselők túl sokáig használták arra a hatalmi pozíciójukat, hogy saját magukat és családjukat gazdagítsák”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Jelenleg az e-mail a leghatékonyabb eszköze az online vásárlók elérésének. Magyarországon mégsem annyira népszerű, mint lehetne. Ennek okait próbálta megtalálni a következő kutatás.
Az email-marketing története
Az e-mail az 1990-es évek óta létezik, ahogy az internet kezdett egyre népszerűbbé válni. A cégek gyorsan ráeszméltek, hogy ez egy nagyszerű módja a vásárlók elérésének. Sokkal olcsóbb volt mint a direkt levelek kiküldése a vásárlók otthonába. Az 1995-ös évben már több ajánlatot küldtek ki e-mailben mint amennyit a hagyományos úton (USA adat). A cégek rengeteg pénzt kezdtek el költeni az e-mail marketing kampányaikra, mely kampányok persze nem keverendőek össze a spam-mel (kéretlen levél). Az e-mail marketing azonban egy óriási korláthoz érkezett amikor elkezdtek terjedni a spam szűrők. Sok e-mail marketing kampányt át kellett alakítani mert a leveleket megfogták a szűrők. A vállalatok pénzt kezdtek veszíteni a kampányokon és igazán számottevő eredményeket sem realizáltak. Jóllehet néhány ügyes programozó és cég hamar rájött, hogyha megfelelően használják a feladó és a tárgy mezőt, akkor az üzenetek nem akadnak fent a spam szűrőn.
A magyar helyzet
Az 1995-ös években itthon még éppen csak kezdett elterjedni az internet és alig pár száz számítógép kapcsolódott rá. Jóllehet 2006-ban már a 14-70 éves lakosság egyharmadának volt legalább egy helyen internet-hozzáférése. (Mindenesetre megállapítható, hogy jó pár éves lemaradásban vagyunk a nyugathoz képest e-területen.
Az e-mail marketing üzletszerű használata hazánkban még csak néhány éves múltra tekint vissza és az elért eredményekből úgy tűnik, hogy csak kevés hazai marketinges járt utána mitől működik igazán az e-mail marketing nyugaton. Ugyanis csak néhány olyan cég akad itthon, aki említésre méltó sikereket ért el a használatával. Ráadásul – mint ahogy minden más területen is – az eszköz minden jó és rossz hatása egyszerre szakadt ránk. Sok kezdő felhasználó a gyors meggazdagodás reményében a szabályokat nem betartva (merthogy sokan, sokáig nem is tudták, hogy azok is vannak) elkezdett kéretlen leveleket küldözgetni, vásárolt listákra. Persze ez sem tett jót az e-mail marketing jó hírének.
Miután hazai viszonylatban a fentebb vázolt nehézségeket tapasztaltuk, úgy döntöttünk, hogy nem hagyatkozunk a feltételezésekre, hanem kiderítjük a valódi okát, vajon Végeztünk egy kutatást, melynek során közel 1000 értékelhető válaszkérdőív született az Internet-Marketing.hu oldal hírlevél olvasói körében.
Íme az eredmények:
• E-mail marketing tevékenységgel a válaszadók valamivel több mint 10 százaléka foglalkozik csak komolyan - saját bevallása szerint. De mindnyájan szeretnének több eredményt elérni, mert nem elégedettek. Ők azok, akik próbálkoznak hírlevél kiküldéssel vagy folyamatos akciós ajánlatok e-mailben való kiküldésével. Válaszaikból kiderül, hogy annak ellenére, hogy „komolyan” foglalkoznak vele, hetente csak néhány órát szánnak e-mail marketing tevékenységükre. A gyorsabb és olcsóbb, a célpiachoz konkrétabban szóló kommunikáció reményében kezdtek bele a technikába.
• A válaszadók közel 40 százaléka saját meghatározása szerint alapszinten alkalmazza az e-mail marketinget, de fejleszteni szeretné ezen tevékenységét. Az ebbe a csoportba tartozók hasonló okok miatt kezdtek el foglalkozni a technikával mint az első csoport, de itt még felmerült az a tény is, hogy a versenytársak is alkalmazzák már ezért ők is elkezdték. Feltételezzük, hogy az alapszinten való foglalkozás fogalma kimerül évente néhány e-mail több címzettnek történő kiküldésében.
• A válaszadók közel fele tervezi, hogy alkalmazza majd a jövőben az e-mail marketinget. Az összes közül ez a legjellemzőbb válasz. Feltételezzük, hogy ez az a csoport, aki valószínűleg nem fogja alkalmazni a technikát, csak kapaszkodik a reménybe, hogy bármikor elkezdheti és ha majd egyszer nekilát, akkor sikeresen űzi majd.
• A válaszadók valamivel több mint 7 százaléka nem is szándékozik foglalkozni e-mail marketing technikával. Ők azok akik igényt tartanak a weben ingyenesen fellelhető érdekes e-mail marketing témájú cikkekre, de vagy el sem olvassák, vagy ha elolvassák, akkor sem alkalmazzák soha.
Szinte minden válaszadónál megegyeztek azok a tényezők, melyek nehézséget okoznak számukra e-mail marketing tevékenységük során. Legjellemzőbb a félelem a spam szűrőktől, míg második legnehezebb tényezőnek gondolják az érdeklődők számára vonzó, kreatív szövegek és feliratkozó gyűjtő ablakok elkészítését. A következő a sorban a hírlevelek és a feliratkozók kezelésének technikai része, melyet túl bonyolultnak tartanak ahhoz, hogy egyedül megoldják, vagyis a konkrét gyakorlati lépések okozzák a fő kételyeket. Ebben az is szerepet játszhat, hogy még nem használják a technikát és egyáltalán nincs tapasztalatuk annak nehézségéről vagy egyszerűségéről Egyszóval sokkal de sokkal több ismeretanyagra lenne szükségük, hogy bele merjenek vágni a használatba.
Természetesen a szokásos „túl sokba kerülne” és „nincs rá elég időm” is szerepel a félelmek között a sor végén. Ezek a válaszok azt sejtetik, hogy a válaszadók sok mindennel nincsenek tisztában az e-mail marketinggel kapcsolatosan, és a köztudatban elterjedt félelmekre alapoznak. Az is világosan látszik azonban, hogy az eszközt aktívan használók tisztában vannak annak előnyeivel. Miért nem érik el mégsem a kívánt eredményeket? A hiányos ismeretek miatt. Milyen ismeretek szükségesek a sikeres e-mail marketinghez? Sok kezdő e-mail marketinges félreértésben él amikor belevág a hírlevél publikálásba. Nem hiszik el, hogy valóban tudás szükséges ahhoz, hogy megfelelően hírlevelezzen valaki. Persze bele is buknak és megállapítják, hogy az e-mail marketing nem működik. Számukra álljon itt tanulságul a következő rész.
Az e-mail marketing tevékenységhez szükséges ismeretek:
• Szerkesztői ismeretek: a megfelelő levelek (cikkek) megírása, szerkesztése, átolvasása, kiküldés előtt. • Információs rendszerkezelési ismeretek: adatbázis menedzselés – a levelezési listára feliratkozottak kezelése, e-mail szoftver kezelése. • Internet marketing ismeretek: feliratkozás népszerűsítése a címgyűjtés érdekében. • Értékesítési ismeretek: hírlevélben kiküldendő ajánlatok kitalálása, kidolgozása, a megrendelések kezelése. A legnagyobb hiba, amit a kezdő hírlevelezők elkövetnek, hogy tervezés nélkül kezdenek bele a tevékenységbe, egyedül, a fenti ismeretekkel nem rendelkezve.
A megoldás:
A felzárkózáshoz szükséges első és legfontosabb lépés a magyar piac számára tehát az e-mail marketing technika használatához szükséges tudás megszerzése. Az e-mail marketing nem merül ki az egy egyszerű üzleti levelezésben. Nem annyit jelent, hogy a postafiókunkból egyszerre több levelet küldünk ki, több címzettnek és ha ügyesen megoldjuk akkor nem látják egymást a feladók. Még a személyre szabottságnál (név szerinti megszólítás) is sokkal többet jelent.
Az e-mail marketing technika nem csak hírlevél kiküldésre alkalmas, hanem például információ begyűjtésére és sok minden másra is, mely lépések ugyanúgy szükségesek a siker eléréséhez mint a levél szövegének megírása. Természetesen a fentiekkel nem elriasztani a hírlevelezéstől. Sőt! Napjaink és a jövő kommunikációs eszközéről beszélünk, amit meg kell tanulnunk megfelelően használni, ha lépést akarunk tartani a fejlődéssel. Ha viszont elsajátítjuk és kitapasztaljuk mitől is működik igazán jól ez a technika, akkor sokkal több eredmény aknázható ki a segítségével mint hinnénk.
Fontos tehát, hogy aki e-mail marketing tevékenységbe kezd, készüljön fel egy megfelelő oktató anyag segítségével és szerezze be a megfelelő szoftvereket, hogy megtanulja és begyakorolja az egyes lépéseket.
A Riporterek Határok Nélkül (RSF) az UNESCO védnökségével március 12-én tartja az internetes szólásszabadság első világnapját - jelentette be csütörtökön a nemzetközi újságíró jogvédő szervezet közleményében.
Az internetező felnőttek 55 százaléka biztos benne, hogy vasárnap részt vesz a népszavazáson, további 15 százalékuk pedig valószínűnek tartja, hogy elmegy szavazni – derül ki az NRC Piackutató felméréséből. Bár jelentős azok aránya, akik még bizonytalanok vagy nem árulják, el miként voksolnak, az szinte biztosan állítható, hogy a netpolgárok körében mindhárom kérdésben az igenek vannak többségben.