Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
A 44 millió dollárt elsíboló Carlos Ghosn világuralmi terveit vélhetően nélküle is megpróbálja megvalósítani a Renault–Nissan–Mitsubishi-triumvirátus – előtte azonban Tokió ki akarja deríteni, mégis hogyan tudta átverni a Nissan fél évtizeden át a könyvvizsgálóját, az Ernst & Youngot.
A francia és a japán kormány is dolgozik a Renault–Nissan–Mitsubishi-szövetség létrehozója és mindhárom cég elnöke, azaz a jövőre visszavonulni szándékozó Carlos Ghosn pótlásán.
Ghosnt hétfőn vették őrizetbe, miután kiderült: a Nissantól kapott jövedelméből 2010 és 2015 között 44 millió dollárnyit titkolt el a tőzsdefelügyelet és az adóhatóság elől, valamint vállalati pénzek elsíbolásával is gyanúsítják. A Nissan például hatalmas összegekért vásárolt Ghosn számára négy ingatlant Rio de Janeiróban, Bejrútban, Párizsban és Amszterdamban, melyeket a vállalatvezető mindenféle valós üzleti indok nélkül használhatott. Emellett évi 100ezer dollárt utaltatott nővérének tanácsadói munka címén – írta a Guardian.
Tokió közben vizsgálatot indított a magát áldozatként beállító Nissan ellen is; elsősorban arra kíváncsiak, hogyan tudták 5 évig átverni a könyvvizsgálójukat, az Ernst & Young Shin Nihont. Az ügyészség az Asahi napilap értesülései szerint összevontan fogja kezelni Ghosn adócsalási, és a Nissan bűnpártolási ügyét.
Az ügyben a legkevésbé a Mitsubishi érintett, mivel a Nissan Ghosn javaslatára később, 2016 májusában vett aprópénzért (2,2 milliárd dollárért) 34 százalékos pakettet a cégben, mely akkoriban az összeomlás szélén állt, ugyanis kiderült, hogy 25 éven át hamisították járműveik fogyasztási adatait.
A 15 százalékos állami tulajdonban levő Renault egyelőre nem kívánja elmozdítani Ghosnt az igazgatói székből, tíznapos őrizetének lejártáig helyetteseket jelöltek ki. Ghosn korábban szorgalmazta, hogy a 15 százalékos állami pakettet vegye meg a Nissan, majd a három autógyártót amszterdami székhellyel olvasszák egybe.
A Renault–Nissan–Mitsubishi-konglomerátumot a világ második-harmadik legnagyobb autóipari konszernjeként tartják számon.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
„Én itt már minden »hülyére« szavaztam. Értelmes, világlátott, anyagilag stabil helyzetben lévő embernek szerintem tilos politikai párt közelébe mennie itthon” – mondja a magyar „orr”. HVG-portré.
Dopeman a „Jó arcok”-at, Kocsis Máté a „Zebra” nevű kört vezeti. Na de melyik kört vezetheti Schmidt Mária?
Nem kell már tartós tejet venni, jön a világháború, kivéve Magyarországon – üzeni Orbán. Megnéztük, mi igaz az állításaiból.
Kellemes zenei aláfestés jellemzi, egy mosolygó pap is felbukkan benne.