Nem félünk eléggé
Drámaian nő a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. Lépni kell! Nem csak a józan üzleti megfontolás, hanem a jogszabályoknak való megfelelés érdekében is.
A 44 millió dollárt elsíboló Carlos Ghosn világuralmi terveit vélhetően nélküle is megpróbálja megvalósítani a Renault–Nissan–Mitsubishi-triumvirátus – előtte azonban Tokió ki akarja deríteni, mégis hogyan tudta átverni a Nissan fél évtizeden át a könyvvizsgálóját, az Ernst & Youngot.
A francia és a japán kormány is dolgozik a Renault–Nissan–Mitsubishi-szövetség létrehozója és mindhárom cég elnöke, azaz a jövőre visszavonulni szándékozó Carlos Ghosn pótlásán.
Ghosnt hétfőn vették őrizetbe, miután kiderült: a Nissantól kapott jövedelméből 2010 és 2015 között 44 millió dollárnyit titkolt el a tőzsdefelügyelet és az adóhatóság elől, valamint vállalati pénzek elsíbolásával is gyanúsítják. A Nissan például hatalmas összegekért vásárolt Ghosn számára négy ingatlant Rio de Janeiróban, Bejrútban, Párizsban és Amszterdamban, melyeket a vállalatvezető mindenféle valós üzleti indok nélkül használhatott. Emellett évi 100ezer dollárt utaltatott nővérének tanácsadói munka címén – írta a Guardian.
Tokió közben vizsgálatot indított a magát áldozatként beállító Nissan ellen is; elsősorban arra kíváncsiak, hogyan tudták 5 évig átverni a könyvvizsgálójukat, az Ernst & Young Shin Nihont. Az ügyészség az Asahi napilap értesülései szerint összevontan fogja kezelni Ghosn adócsalási, és a Nissan bűnpártolási ügyét.
Az ügyben a legkevésbé a Mitsubishi érintett, mivel a Nissan Ghosn javaslatára később, 2016 májusában vett aprópénzért (2,2 milliárd dollárért) 34 százalékos pakettet a cégben, mely akkoriban az összeomlás szélén állt, ugyanis kiderült, hogy 25 éven át hamisították járműveik fogyasztási adatait.
A 15 százalékos állami tulajdonban levő Renault egyelőre nem kívánja elmozdítani Ghosnt az igazgatói székből, tíznapos őrizetének lejártáig helyetteseket jelöltek ki. Ghosn korábban szorgalmazta, hogy a 15 százalékos állami pakettet vegye meg a Nissan, majd a három autógyártót amszterdami székhellyel olvasszák egybe.
A Renault–Nissan–Mitsubishi-konglomerátumot a világ második-harmadik legnagyobb autóipari konszernjeként tartják számon.
Drámaian nő a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. Lépni kell! Nem csak a józan üzleti megfontolás, hanem a jogszabályoknak való megfelelés érdekében is.
Költséghatékony és magas minőségű szolgáltatások érhetők el, akár a teljes munkavállalói körre, akár csak a kulcspozícióban lévő alkalmazottakra.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
A forint árfolyamingadozása feladja a leckét – különösen, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Ketogén, 90 napos, mikrobiom- és kortizolcsökkentő: a divatdiéták akár be is válhatnak, de legalább egy baj biztosan van velük. Hogyan válasszuk ki a nekünk megfelelő módszert? Mennyi időt adjunk magunknak, ha a testsúlyunk 5-10 százalékát akarjuk leadni? Miért tartják még mindig a mediterrán típusú étrendeket a legjobbnak? Szűcs Zsuzsanna, a Magyar Dietetikusok Országos Szövetségének elnöke válaszolt.
Közel 36 millió eurót, azaz mintegy 14 milliárd forintot kér a felszámoló a Dunaferr padlót fogott hengerművének életképes részeiért.
Az viszont még nem dőlt el, meddig lesz elérhető.
A magyar miniszterelnök hatalma veszélyben van, de nem úgy, ahogyan azt várnánk.