150 millió forinttal tolja meg az MVM a Rogán Cecíliához köthető sporteseményeket

Közérdekű adatigénylésben kértük ki valamennyi állami szereplőtől, hogy mennyi pénzzel támogatták a Fitbalance-t és a Nemzeti Futóversenyt. Az MVM válaszolt először, az állami cég azt közölte, idén összesen 150 millió forinttal támogatta a két eseményt.

  • Oroszi Babett Oroszi Babett
150 millió forinttal tolja meg az MVM a Rogán Cecíliához köthető sporteseményeket

Rogán-Gaál Cecília Ágnes nevén április 24-én három védjegybejelentés is érkezett a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatalába. A FitBalance Kids, a FitBalance Gasztrofesztivál és az N Nemzeti Futóverseny nevet, illetve az utóbbi esetében a logót is kizárólagosan szeretné birtokolni az üzletasszony - írtuk meg korábban.

Az eredeti hírek szerint a Fitbalance sport- és életmódszolgáltatót a Nakama&Partners nevű cégükön keresztül szerezte meg a miniszterelnöki kabinetiroda vezetőjének felesége és barátnője, Sarka Kata. A cégbírósági bejegyzésekben ennek viszont nem látszik a közvetlen nyoma, a FitBalance honlapja szerint az adatkezelésre a Digital Minds Kft. jogosult.

A név levédetésénél sem cég szerepel tulajdonosként, hanem Rogán Antal feleségének a neve. A márka pedig a jelek szerint egyre sikeresebb, ami nemcsak a Digital Minds sokszorozódó bevételein látszik, hanem a támogatói körön is: az állami Szerencsejáték Zrt. mellett az MVM-csoport és az Emberi Erőforrások Minisztériuma is támogatja az eseményeket, mind a Fitbalance-t, mind a Nemzeti Futóversenyt.

A támogatókat a hvg.hu megkereste, hogy megtudja, pontosan mennyibe kerül az adófizetőknek a szponzorálás. Az MVM válaszolt először, az állami cég kérdésünkre közölte, idén összesen nettó 150 millió forinttal támogatták a két eseményt.

„A megújult és kibővült Fitbalance Aréna ingyenes életmód fesztivál és tömegsport rendezvényt 2019-ben 80 millió forint + áfa összeggel szponzorálta, míg a Nemzeti Futóverseny szponzorálására 70 millió forint + áfa összeget fordít.”

Megtudtuk azt is, korábban hogyan alakult a támogatás - egészen másként. Az előző években ugyanis csupán nettó 6 millió forintot költött a szponzorálási szerződésekre.

„Az MVM a 2015-ös őszi Vitalade-FitBalance IFEX rendezvényt nettó 2 millió forinttal szponzorálta, 2016-ban a BioTechUSA Fitbalance Beach Club és a Nestlé Fitness Fitbalance Aréna rendezvényeket pedig összesen nettó 4 millió forinttal” - írták.

Kerestük a Szerencsejáték Service Zrt.-t és az EMMI-t is, ezektől a szervektől egyelőre nem kaptunk választ. 

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek