szerző:
Zelki Benjámin
Tetszett a cikk?

A Szeged-Szabadka-Baja vonalért felelős kormánybiztos a Hungrail vasúti konferencián lokálpatriotizmustól duzzadó beszédet mondott, de többször odaszólt az EU-nak is. Azt is megtudtuk, 2022-ben újra vasút suhan majd Szeged és Szabadka között.

Fürjes Balázs az együttműködés jegyében elvitte az összes uniós pénzt, nekünk vidékieknek pedig csak az üres vasúti sínek maradnak -

ezzel kezdte Lázár János igen szókimondó előadását a Hungrail vasúti konferencián kedden. Ezzel a Budapest és az agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár előtte elhangzó előadására utalt, amelyben a következő uniós ciklusban tervezett sok százmilliárdos budapesti vasúti-és HÉV-fejlesztésről beszélt.

Lázár János a Szeged-Szabadka-Baja vasútvonal kialakításának koordinációjáért felelős kormánybiztosi minőségében volt jelen a konferencián, nem mint dohányzásügyi miniszterelnöki biztos. Lázár arról beszélt:

azon dolgozunk, hogy Magyarország legyen Európa egyik legjobb helye 2030-ra, amit úgy is el lehet érni, hogy Európa többi része leszakad hozzánk, amire van is esély, ha elnézzük a mostani eseményeket, de nekünk a felzárkózás a célunk.

De kérdés, hogy milyen szerepe van ennek elérésében a vasútnak. A jó közlekedés hozzásegíthet minket a cél eléréséhez, de ennek fejlesztésébe korábban már több kormány bicskája is beletört, figyelmeztetett Lázár.

A volt kancelláriaminiszter szerint a Brexit után kevéssé mondható, hogy sikeres ciklust zár 2020-ban Európa, szerinte csak Közép-Kelet-Európában lehet már jelentős fejlődést elérni. Azon belül Magyarországnak pedig csak a keleti felében van már erőtartalék és fejlődési potenciál szerinte, ezért ezt a területet kell fejleszteni, vissza kell állítani Szeged, Szabadka és Temesvár történelmileg létező gazdasági együttműködését, amiben kulcsszerepe van a vasútnak.

Mi a Dél-Alföldön 100 éve az ország közepe voltunk, most az ország széle, és rengeteg ambíció van bennünk arra, hogy újra a központban legyünk,

hangoztatta Lázár. Ezután arról beszélt: 2022-re legkésőbb befejeződik a 39 kilométeres Szeged és Szabadka közötti vasútvonal visszaépítése, és kiviteli tervet készítünk a vonal Szabadkától Bajáig tartó meghosszabbítására is.

De Hódmezővásárhely, Szeged és Szabadka között a villamosközlekedés lehetőségét is megteremtenénk - zárta felszólalását Lázár. Ez lényegében a hódmezővásárhelyi tramtrain szabadkai meghosszabbításának előkészítését jelenti.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!