Elege lett a koronavírusból az autóiparnak

Többek közt a Daimler, a Tesla és a Ford is beindíthatja a vírus miatt lezárt kínai üzemeit.

  • hvg.hu hvg.hu
Elege lett a koronavírusból az autóiparnak

Több autógyártó is azt ígérte, hogy ezen a héten újra elkezdenek működni a Kínában felépített gyáraik – számolt be a Reuters.

Néhány példa:

  • a BMW február 17-én kapcsolja fel a villanyt a senjangi gyárában
  • a Daimler mától már működtetné pekingi gyárát
  • a Honda február 13-án indítaná be 3 vuhani gyárát
  • a Tesla sanghaji gyárát indítja be hétfőn
  • a Hyundai korábban leállította dél-koreai gyárait, most azt tervezi, hogy február 11-12-én részben elindulhat a gyártás
  • a Nissan is beindítaná kínai üzemeit egy héten belül.

A lépésekre már csak azért is szükség van, mert a kínai gyárak leállása sokszor más üzemekre is hatással van. A Fiat például azt közölte, hogyha nem javult a helyzet, akkor a beszállítók leállása miatt több európai gyára igen komoly gondba kerülhet 2-4 héten belül.

A Ford is azért akarná elindítani minél hamarabb a kínai gyárát, mert annak leállása már az egész éves tervüket veszélyezteti.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Nem félünk eléggé

Drámaian nő a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. Lépni kell! Nem csak a józan üzleti megfontolás, hanem a jogszabályoknak való megfelelés érdekében is.

„A továbbtanulás lenne a legfontosabb, de ez olyan kilátástalan, hogy meg se próbálom” – a Lázár Jánossal vitába keveredő fiatalt kérdeztük

„A továbbtanulás lenne a legfontosabb, de ez olyan kilátástalan, hogy meg se próbálom” – a Lázár Jánossal vitába keveredő fiatalt kérdeztük

Mintha személyes történetében mondaná fel a kormánypolitika kritikáját, olyanok Füle Zsigmond első tapasztalatai a munka világában. Ő az a 18 éves, bácsborsódi fiatal, aki keresztkérdéseket tett fel Lázár Jánosnak bajai fórumán, és panaszára, miszerint keveset keres, a miniszter úgy válaszolt: rossz helyen dolgozik.