szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A brit Aldi szúrt oda egyet a Facebooknak, már miután újra lehetett oda posztolni.

Világszerte megihlette a mémgyárosokat a Facebook hétfő esti leállása, és arra sem volt nehéz rájönni, hogy erre a vonatra a céges kommunikációnak is érdemes felülnie, már legalábbis amikor végre helyreállt a Facebook, és lehetett újra kirakni a rajta gúnyolódó posztokat. Az Aldi nagy-britanniai boltjainak Facebook-oldalára amúgy is rendszeresen kerülnek ki céges mémek – általában a Tescóba rúgnak bele pár nagyot –, most viszont egyszerűen annyit írtak ki:

Képzeljék el, az Aldi pénztárosai milyen gyorsan oldották volna meg a Facebook-problémát...

Az Aldi amúgy is reklámozta már magát a pénztárosainak néha követhetetlenül gyors tempójával, a hirdetéseik szerint 40 százalékkal gyorsabbak voltak a kasszásaik másoknál. A trükk az, hogy a német üzletláncok (tehát az Aldi mellett a Lidl is) a saját márkás termékeiken gyakran 3–4 vonalkódot is elhelyez, és termékenként optimalizálja a vonalkódok méretét.

És persze nem mindig vicces a téma: volt olyan német alkalmazott, aki panaszkodott arra, hogy óránként 3400–3500 vonalkód lehúzását várják el tőlük. Amikor egy korábbi összeállításunkban megpróbáltunk utánajárni, hogy a magyar üzletekben van-e hasonló elvárás a pénztárosokkal szemben, az Aldi nem válaszolt a megkeresésünkre.

A Facebook-leállás technikai hátterét itt mutattuk be bővebben, a témával kapcsolatos összes cikkünket pedig ide kattintva nézhetik át.

* * * Támogatott hitel vállalkozások számára

A Széchenyi Kártya Program némileg megváltozott feltételekkel, Széchenyi Kártya Program MAX+ néven folytatódik 2023-ban. Ennek köszönhetően év végéig fix 5 százalékos kamat mellett kaphatnak kölcsönt céljaik megvalósításához a vállalkozások. Ez a jelenlegi piaci kamatozású vállalkozói hitelekhez képest 12-18 százalékos kamatelőnyt jelent. A Bankmonitor Széchenyi Hitel kalkulátorával a vállalkozások ellenőrizhetik, hogy milyen támogatott hitelt igényelhetnek.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Élet+Stílus

„Köszönöm, Zuckerberg, boldogan feküdtem le!” – nem is volt olyan rossz ez a Facebook-leállás

Hétfőn magyar idő szerint délután fél hat körül súlyos, globális probléma ütötte fel a fejét. Na jó, nem, csak épp órákra leállt a Facebook, az Instagram és a WhatsApp is. De mit érzünk akkor, amikor egy pillanat alatt levágnak minket a közösségi médiáról, és a „jelenleg elérhető” barátaink helyett üres oldalak fogadnak minket?