Az Aldi a nagy Facebook-leállásról: Képzeljék el, milyen gyorsan oldották volna meg a pénztárosaink

A brit Aldi szúrt oda egyet a Facebooknak, már miután újra lehetett oda posztolni.

  • hvg.hu hvg.hu
Az Aldi a nagy Facebook-leállásról: Képzeljék el, milyen gyorsan oldották volna meg a pénztárosaink

Világszerte megihlette a mémgyárosokat a Facebook hétfő esti leállása, és arra sem volt nehéz rájönni, hogy erre a vonatra a céges kommunikációnak is érdemes felülnie, már legalábbis amikor végre helyreállt a Facebook, és lehetett újra kirakni a rajta gúnyolódó posztokat. Az Aldi nagy-britanniai boltjainak Facebook-oldalára amúgy is rendszeresen kerülnek ki céges mémek – általában a Tescóba rúgnak bele pár nagyot –, most viszont egyszerűen annyit írtak ki:

Képzeljék el, az Aldi pénztárosai milyen gyorsan oldották volna meg a Facebook-problémát...

Az Aldi amúgy is reklámozta már magát a pénztárosainak néha követhetetlenül gyors tempójával, a hirdetéseik szerint 40 százalékkal gyorsabbak voltak a kasszásaik másoknál. A trükk az, hogy a német üzletláncok (tehát az Aldi mellett a Lidl is) a saját márkás termékeiken gyakran 3–4 vonalkódot is elhelyez, és termékenként optimalizálja a vonalkódok méretét.

És persze nem mindig vicces a téma: volt olyan német alkalmazott, aki panaszkodott arra, hogy óránként 3400–3500 vonalkód lehúzását várják el tőlük. Amikor egy korábbi összeállításunkban megpróbáltunk utánajárni, hogy a magyar üzletekben van-e hasonló elvárás a pénztárosokkal szemben, az Aldi nem válaszolt a megkeresésünkre.

A Facebook-leállás technikai hátterét itt mutattuk be bővebben, a témával kapcsolatos összes cikkünket pedig ide kattintva nézhetik át.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek