szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Whatever Will Be, Will Be; Que Sera, Sera; Ahogy lesz, úgy lesz - több mint ötven éve számít ez a sor örökzöldnek a slágerek világában. Egy romantikus dal, amely eredetileg egy híres krimi betétdala volt. Szerzője, Ray Evans 92 évet élt.

 
  Az amerikai komponista, akinek halálát szívelégtelenség okozta, hazája egyik legnagyobb dalszerzőjének számított. Több mint hat évtizeden át alkotott állandó szerzőpárt szövegírójával, Jay Livingstone-nal, akivel olyan slágereket írtak, mint a Buttons and Bows, a Mona Lisa és főleg a Whatever Will Be, Will Be. Ez utóbbi Alfred Hitchcock A férfi, aki túl sokat tudott című, 1956-os filmjében hangzott fel Doris Day előadásában.
    
A Whatever Will Be, Will Be az Evans-Livingstone páros harmadik Oscar-díját hozta, és valóságos védjegye lett Doris Day-nek. Még az 1968 és 1973 között futó Doris Day Show című tv-műsornak is ez volt a szignálja. 
    
A dalt világszerte sokan feldolgozták, ki komolyan, ki megvadítva, vagy ironikus formában Tommy Steele-től a Sly and The Family Stone-on át a punk-énekes Johnny Thundersig. A dal filmen is újraéledt 1999-ben James Mangold Észvesztőjében, sőt 2004-ben a sátánista Manson-családról szóló Helter Skelterben is. Rendszeresen éneklik az angol szurkolók az FA-kupadöntők előtt, és ez hangzott fel a tavalyi németországi olasz-francia világbajnoki döntőn a 11-es rúgások előtt. Magyarországon Hollós Ilona tette népszerűvé G. Dénes György szövegével Ahogy lesz, úgy lesz címmel, de 1956 után egy ideig tilos volt a rádióban lejátszani, vagy nyilvánosan előadni. 
    

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!