Bicsérdi Ádám
Bicsérdi Ádám
Tetszett a cikk?

Mobilapplikáció mérsékli majd a sorban állást Gerendai "utolsó" Szigetén. Az idei, 25. Sziget újdonsága lesz még a városnéző bulihajó is, amely az idelátogató fesztiválozóknak mutatja majd be a főváros nevezetességeit. Emellett idén a Sziget csatlakozik a fiatalok közéleti szerepvállalását támogató nemzetközi programhoz, a Take a Standhez.

A 2017-es Sziget idei programját, fő fellépőit már korábban bejelentették, már csak néhány üres hely van a programtáblában, az A38-on tartott sajtótájékoztatón viszont kiderült, mik lesznek az újdonságok a legnagyobb látogatottságú magyar fesztiválon. Kádár Tamás, a Sziget operatív vezetője bejelentette, hogy az eddig kártyás és karórás fizetési mód mellett már mobilapplikációval is fel lehet majd tölteni az Festipay-egyenleget, ezzel remélhetőleg megszűnnek a nagy sorok a feltöltőpontoknál.

Új helyszínként mutatkozik be a Sziget 25 Cruisin névre keresztelt bulihajó is, amely egyfajta külső színpadként funkcionál majd. A mozgó tánctérről ráadásul Budapest nevezetességeit is végig lehete majd nézni, itt 30 nyugány és 60 babzsák szolgálja a kényelmet.

A Sziget 25 éves története előtt a Capa-központban megtekinthető fotókiállítás tiszteleg a rendezvénnyel párhuzamosan, a fesztivál történetének legemlékezetesebb, legjobb fotóival.

Az idei évben a Magyar Nemzeti Filmalap is még hangsúlyosabb programot hoz a Hajógyári-szigetre, ugyanis ezúttal nem csak az elmúlt időszak sikereit, a Kincsemet vagy a Testről és lélekről-t lehet majd a Cinema Hungary sátorban megnézni, hanem a Filmarchívummal együttműködve régi klasszikusok, például a Macskafogó vagy a Moszkva tér vetítése is a program része lesz.

A Sziget emellett Európa neves fesztiváljaihoz, a Roskildéhez, az Exithez vagy a Melthez hasonlóan csatlakozik a Take a Stand kampányhoz, amelynek célja, hogy meggyőzze a fiatalokat arról, hogy ők is formálhatják a jövő közéletét. A kampány a kulturális toleranciára, a kisebbségekkel szembeni szolidaritásra és az aktív szerepvállalásra ösztönzi a fiatal generációkat.

Az idei kiadás emellett fontos fordulópont is lehet a Sziget történetében, hiszen ahogy Gerendai Károly hangsúlyozta, ez lesz az utolsó év, amikor a fesztivál napi teendőiben aktívan részt vesz, a következő évtől egyéb projektjeire koncentrál, és inkább a háttérbe vonul. Emellett fontos mérföldkőnek számít az is, hogy 2017 elején eldőlt, hogy a Sziget Kft. 70 százalékát az Edition Capital nevű brit befeketetőcég vásárolta meg, a tranzakcióba pedig az amerikai Providence Equity Partners globális befektetési alap is bekapcsolódott, így jövőre várhatóan külföldi piacokon is megjelenik majd a Sziget-brand.

A lehetséges külföldi terjeszkedésről kérdeztük Gerendait is, aki már a videós interjúnkban indokolta részletesebben, hogy miért pont 2017-ben döntöttek az eladás mellett:

 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Kult

Gerendai Károly eladta a Szigetet

A magyar tulajdonosok egy brit-amerikai befektetőcégnek adták el 70 százalékos tulajdonrészüket a fesztiválcégben. A megállapodást ma írták alá. Az eladók megtartják a maradék 30 százalékot, az ügyletet úgy tekintik, hogy befektetőt kaptak maguk mögé.