A Pride volt az Orbán-rendszer temetési menete
A rendszerváltás idejének hangulatát lehetett érezni abban a tömegben, ahol a legtöbben legfeljebb gyerekek voltak akkoriban.
A lehetséges díjak tekintetében ez semmit nem jelent, de a fújolás hangosabb volt a tapsnál a film első vetítése után. Abban szinte mindenki egyetért, hogy a Jupiter holdja rendkívül látványos, csak a történet lett túl zavaros.
Az első vetítés után nagyon vegyesnek tűnik a Jupiter holdjának megítélése Cannes-ban. A versenyszekcióban induló Mundruczó-mozit a közönség inkább búzással fogadta, de volt már rá bőven példa, hogy olyan filmet ismert el később a zsűri, amely nem tetszett a kritikusoknak. Az azonban az első reakciókból is világosan látszik, hogy a legtöbben a történetvezetésben látják a film legnagyobb hiányosságait, ugyanakkor kiemelik a fantasztikus látványvilágot, amit már az előzetes is sejtetett. A gyönyörű beállításokat dicsérő reakciók mellett azonban válogatott kritikákat is kapott a film.
Volt, aki azt írta, a Jupiter holdja a tökéletes példa arra, hogyan ne készítsünk filmet a menekültkérdésről, míg más szerint mély értékekről beszél a film, de mindez nagyon elveszik a zavaros történetben. Van, aki viccesen próbálja körülírni a Jupiter holdja stílusát, így az egyik kritikus szerint "ez egy szexi, lebegő Jézus-történet," egy másik szerző szerint pedig a filmet lehetne akár Refugeezusnak is hívni, "ami a szíriai polgárháború valóságát elegyíti a Sega REZ-játékával."
A legrosszabbnak David Jenkins, a Little White Lies szakírójának gyorsreakciója tűnik, aki szerint olyan a Jupiter holdja mint egy szimplán csak jó Robert Rodriguez-mozi: "egy csapongó katyvasz, ami mégis szórakoztató". A The Guardian kritikusa, Peter Bradshaw szerint is nehéz behatárolni a filmet, ami egy vallási parabola, egy szatíra és egy szuperhős-film stílusjegyeit keveri.
A magyar közönségnek június 8-ig kell várnia a hazai premierre.
Kornél Mundruczó's Jupiter's Moon is messily bizarre: part satire, part religiose parable, part Euro-realist superhero origin myth #Cannes70
— Peter Bradshaw (@PeterBradshaw1) 2017. május 18.
Kornél Mundruczó's Jupiter's Moon is a flailing mess, but an occasionally fun one. Like an okay Robert Rodriguez movie (#diss) #Cannes70
— David Jenkins (@daveyjenkins) 2017. május 18.
A rendszerváltás idejének hangulatát lehetett érezni abban a tömegben, ahol a legtöbben legfeljebb gyerekek voltak akkoriban.
A tömeg emberekből áll – őket mutatjuk meg külön-külön és együtt a HVG fotósainak szemével.
A Tisza Párt és a fővárosi csőd sem maradt ki.
Hatalmas. Ez minden idők legnagyobb Pride felvonulása. Ha nem hiszi, nézze meg a videókat.
Beszédek a 30. Budapest Pride-on.
A Tisza elnöke szerint látszatpolitizálás folyik trükkök százaival és hazugságokkal.
Freddie Mercury kezében sem állt ilyen hetykén a vasaló.
Szerinte a kérdés csak az, ki akarja-e tenni annak a gyerekeit, amit az elmúlt tíz évben ő is átélt.
„Jó hazafi harcoshoz” méltón tette közzé, hogy 100 százalékos magyar érettségit tett.
Közéjük Charles Leclerc fért be.