Az első vetítés után nagyon vegyesnek tűnik a Jupiter holdjának megítélése Cannes-ban. A versenyszekcióban induló Mundruczó-mozit a közönség inkább búzással fogadta, de volt már rá bőven példa, hogy olyan filmet ismert el később a zsűri, amely nem tetszett a kritikusoknak. Az azonban az első reakciókból is világosan látszik, hogy a legtöbben a történetvezetésben látják a film legnagyobb hiányosságait, ugyanakkor kiemelik a fantasztikus látványvilágot, amit már az előzetes is sejtetett. A gyönyörű beállításokat dicsérő reakciók mellett azonban válogatott kritikákat is kapott a film.
Volt, aki azt írta, a Jupiter holdja a tökéletes példa arra, hogyan ne készítsünk filmet a menekültkérdésről, míg más szerint mély értékekről beszél a film, de mindez nagyon elveszik a zavaros történetben. Van, aki viccesen próbálja körülírni a Jupiter holdja stílusát, így az egyik kritikus szerint "ez egy szexi, lebegő Jézus-történet," egy másik szerző szerint pedig a filmet lehetne akár Refugeezusnak is hívni, "ami a szíriai polgárháború valóságát elegyíti a Sega REZ-játékával."
A legrosszabbnak David Jenkins, a Little White Lies szakírójának gyorsreakciója tűnik, aki szerint olyan a Jupiter holdja mint egy szimplán csak jó Robert Rodriguez-mozi: "egy csapongó katyvasz, ami mégis szórakoztató". A The Guardian kritikusa, Peter Bradshaw szerint is nehéz behatárolni a filmet, ami egy vallási parabola, egy szatíra és egy szuperhős-film stílusjegyeit keveri.
A magyar közönségnek június 8-ig kell várnia a hazai premierre.