Egy diákja vagy kollégája készíthette azt a festményt, amelyet egészen mostanáig a holland aranykor egyik legnagyobb festőjének, Johannes Vermeernek tulajdonítottak. A Leány gyöngy fülbevalóval című kép alkotójának egy másik munkájáról, a Fuvolás lány című képéről derítették ki a Washingtoni Nemzeti Galéria munkatársai, hogy az mégsem az ő képe.
A festményt mikroszkóp alatt és röntgennel vizsgálták át tüzetesen a kurátorok és restaurátorok abban az egy évben, amíg a múzeum a járvány miatt zárva volt.
A Fuvolás lány című képet Vermeer másik jól ismert munkájával a Leány vörös kalapban című festménnyel össze is hasonlították, és megállapították, hogy az előbbi munka alkotója ugyan nagyon jól ismerte a németalföldi festő technikáját és az általa használt anyagokat, de durvábban festett, az ecsetkezelését "ügyetlennek" minősítették.
A kutatók arra következtettek a felfedezésből, hogy Vermeer valószínűsíthetően más művészekkel dolgozhatott egy közös stúdióban, a galéria munkatársai szerint ez pedig alapjaiban változtatja meg, amit eddig Vermeer munkamódszeréről gondoltunk.
Még több kultúra a Facebook-oldalunkon, kövessen minket: