szerző:
travelline.hu
Tetszett a cikk?

2008 novemberében a vendégéjszakák száma 7,1 százalékkal volt...

2008 novemberében a vendégéjszakák száma 7,1 százalékkal volt alacsonyabb Magyarországon, mint egy évvel korábban. A szobafoglaltság pedig mindössze 43 százalék volt, szemben az egy évvel ezelőtti 47,7%-kal.
   
Sokan azzal válaszolnak erre, hogy elbocsátásokat jelentenek be, csökkentik a költségeket, elsőként a marketingbüdzsét megnyirbálva. Pedig a kevesebb kommunikáció eredménye csak még kevesebb bevétel lehet. Szem előtt kell tartani, hogy a válság időszakában is eredményeket produkáljon a vállalkozás. Nem feltétlenül arra van szükség, hogy több pénzt költsön marketingre, de arra igen, hogy amit elkölt azt okosabban tegye. Másként, mint versenytársai, felhasználva a 2009-ben ismert, nemzetközileg kipróbált módszereket.
   
A Budapesten először induló turizmusmarketing szakirányú képzésen ezt ismerhetik meg a résztvevők: hogyan kommunikálhatnak másként, mint a versenytársak, hogyan is működik ezen a speciális területen a márkázás, hogyan lehetnek recesszióban is eredményesek.
   
"A Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola évek óta nagy sikerrel indítja marketing szakirányú képzéseit: a public relations, a stratégiai marketing és a vállalatok társadalmi felelősségvállalása (csr) mellé idén felsorakozott a turizmusmarketing program is.
   
Az egy éves, szombati napokon tartott szakirányú képzést a piaci legújabb kihívásaira ad frappáns választ. Olyan, Magyarországon csak itt oktatott tárgyak szerepelnek a kínálatban, mint a gerillamarketing a turizmusban, az arculattervezés és dizájn a vendéglátásban, vagy az ország-, régió és városmárkázás. Kiemelt része a programnak a turizmusmarketing esettanulmányok, melynek keretében a szakma igazi nagyágyúi tartanak előadásokat. Mindezt stratégiai szemléletben, hogy hosszútávon profitálhasson belőle minden turizmusban érintett vállalkozás, ahol alkalmazzák.

Az oktatók között találhatóak a marketing és pr szakma elismert szakértői, speciális fogásokról beszél két Turizmus Rt. ex-vezérigazgató, három aquapark vezető, utazási irodák igazgatói, sőt egy sikeres város polgármestere is." - mondta el Dr. Papp-Váry Árpád Ferenc a képzés vezetője.

MTI

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!