szerző:
R.A.
Tetszett a cikk?

Ha Ön követő magatartású, akkor kedvenc városa szerepel a top 20-as Mastercard listán. Rokonlelkű világpolgár társai egymás sarkát tapossák Londonban, Dubaiban vagy éppen Pekingben. Ha Ön egyéniség, akkor válogathat a többi sok ezerből.

Ugyan 2012 még nem fejeződött be, de a Mastercard az eddigi adatok és az elvárások alapján másodszor is aranyérmesnek ítélte Londont. 16,9 millió látogatót várnak a brit fővárosba, amely sikernek a fő részvényese természetesen az olimpia. A toplistán az ázsiai városok előretörtek, már a helyek felét elfoglalták. Róma kiesett az első 10-ből, és füstölögve fúródott a 12. helyezés talajába, míg Dubai arab telivéren emelkedett a talján házigazdák helyére.

Róma - Örökké népszerű
AP / Gregorio Borgia

Az amerikai kontinens látványosan lemaradt. Az Újvilágot New York magányosan képviseli a 13. helyen 7,6 millió látogatóval. Igaz, Woody Allen polgártársai magasabb számlákat bocsátanak ki, ezzel második helyen állnak a bevételek versenyében, 19,4 milliárd dollárral. De mintha a történelem újraírná magát, és az exgyarmatot legyűrte az exanyaország ismét: 21,1 milliárd dolláros bevételt várnak karácsonyra.

Ki ne tudná, hogy minden a pénzről szól. Nem a sok turistára van szüksége a dübrögő gazdaságoknak, hanem a vásárlóerejükre. Egy bérből és fizetésből élő olajsejk becsülettel leadózott jövedelméből nyilván nagyobb örömöt okoz az európai vagy amerikai vendéglátóknak, mint egy albán-norvég nyelvtanár Marseille-ből. Éppen ezért feltűnő rés tátong a legnagyobb bevételek és leglátogatottab városok listája között. Mondhatnánk akár azt is, hogy ha kíváncsi tekintetünket hol az egyik, hol a másik rangsorolás között járatjuk, akkor meglátjuk végre, hol lakik a turisztikai paradigmaváltások istene. A legjobb keresők közé bekerült Los Angeles (6.), Sydney (8.) és Miami is (17.) helyrebillentve ezzel a kultúrák és kontinensek harcában kialakult korábbi egyensúlytalanságot.

Összesen 217,8 milliárd dollárt keresnek a legjobb házigazdák, vagyis a magyar államadósság majdnem két és félszeresét – legalábbis ezt várja 2012-től a Mastercard.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!