
Ízekkel formált jövő
Valódi ízek, játékos tanulás, tudatos döntések – fenntarthatóbb világ közös felelősséggel!
Mi történik, ha egy gyerek saját kezűleg készíti el az ételt, amit megkóstol? Ha szeletel, kever, gyúr, miközben felfedez, kérdez és játszik? Az Etesd Alapítvány Gasztrotanoda programja erre a kérdésre élményeken keresztül ad választ.
Ez a program játékos kaland a konyhában, ahol 4–7 és 7–14 éves gyerekek tapasztalatokon keresztül fedezik fel a tudatos életmód alapjait – játékosan, valódi élményekkel. A közösen eltöltött idő alatt a gyerekek helyi, szezonális alapanyagokkal dolgoznak, megismerik az ízeket, tisztelettel fordulnak az étel felé, és megtanulják: minden döntésük hatással van környezetükre.

A fenntarthatóság –a zero waste szemlélet, a maradékmentés és mégis egészséges étkezés – a program szerves része. Miközben játszanak és főznek, a gyerekek megtapasztalják, hogyan lehet csökkenteni a hulladékot és mit jelent felelősen gondolkodni a bolygóról, az egészségről és a közösségekről.
A foglalkozások során fejlődnek szociális készségek is: javul a gyerekek kommunikációja, együttműködési képessége, figyelmük egymás iránt. A receptek követése játékos módon támogatja az olvasási, írási és számolási készségek fejlődését, miközben a konyhai tevékenységek a pszichomotoros képességeket is erősítik – hozzájárulva testi-lelki egyensúlyuk kialakulásához.
A program tervezése és megvalósítása pszichológusok, oktatási és fejlesztő szakemberek támogatásával zajlik. Így biztosított, hogy a tanulás minden gyermek számára élvezetes, befogadható és hosszú távon hatékony legyen.

Kiemelt figyelmet kapnak a hátrányos helyzetű és fogyatékkal élő gyerekek. Számukra a Gasztrotanoda nemcsak sikerélményt, hanem kapcsolódást, önállóságot, fejlődést jelent – és olyan eszközöket, amelyekkel bátrabban alakíthatják saját jövőjüket.
Az Etesd Alapítvány olyan jövőbe fektet be, amelyben a fenntarthatóság, az esélyegyenlőség és a tudatosság alapélményként épül be a gyerekkorba. A program kiváló lehetőséget kínál társadalmilag elkötelezett vállalatoknak is: együttműködésen keresztül valódi hatást gyakorolhatnak a következő generáció életére.
A szemléletváltás gyerekkorban születik – mert a változás az étellel is kezdődhet!
Ezt a cikket nem a hvg.hu szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről itt olvashat: (link)