Tetszett a cikk?

Michael Jackson halála előtt tervezett és Madonna jelenlegi koncert turnéja kapcsán gyakran hallottuk: a zeneiparban ma már csak a koncertekben van pénz, mert az internetes zeneletöltések miatt a lemezek eladása radikálisan csökkent. Vajon mekkora bevételtől szabadítjuk meg mi, ádáz internetezők a lemezkiadó vállalatokat?

A lemezkiadás évtizedekig nagy üzlet volt. Az internetes zeneletöltések és ezzel megváltozó fogyasztói szokások miatt azonban a lemeziparban komoly változások mennek végbe. Nem csak a lemezkiadók, de a velük hagyományosan együttműködő kereskedelmi rádióadók piacformáló szerepe csökken, az új együttesek, projektek ismertsége a közösségi megosztó oldalakon (Myspace, Youtube) alakul ki, így könnyebben kerülnek be a köztudatba olyan zenekarok, akik a hagyományos bürokrácián nem jutottak volna keresztül. A piac bővülésével persze a közönsége figyelme is jobban megoszlik, nehezebb kitűnni és nehezebb pénzt keresni a zenével, aminek természetes következménye bizonyos szereplők eltűnése a piacról.

A cikk folytatását a life-style.hu oldalán találja, kattintson!

Első önálló budapesti koncertjére készül a norvég alt-pop szupersztár, AURORA

Első önálló budapesti koncertjére készül a norvég alt-pop szupersztár, AURORA

Megdrágult a Pénzügyminisztérium épületének felújítása, miközben megszűnt a tárca

Megdrágult a Pénzügyminisztérium épületének felújítása, miközben megszűnt a tárca

Kétezer veszélyes eszközt próbáltak bevinni egy év alatt a Parlamentbe

Kétezer veszélyes eszközt próbáltak bevinni egy év alatt a Parlamentbe

Külföldi luxusingatlanokba is átkerült pénz az MNB alapítványából

Külföldi luxusingatlanokba is átkerült pénz az MNB alapítványából