 Szakítana a MAV a fenyegető külsővel © aerowebspace.org |
Az AFRL jelenlegi fejlesztése egy olyan elektromos motorral ellátott mikrojármű, rövidebb nevén MAV, amely csak úgy tudja elemeit feltölteni, ha rácsatlakozik egy távvezetékre. A rendszer két fő problémával néz szembe: az egyik az, hogy miként képes a 74 km/h sebességgel repülő MAV úgy rácsatlakozni a vezetékre, hogy nem károsítja meg semi azt, sem pedig saját magát.
A másik az álcázás problematikája, amely a New Scientist híradása szerint szinte már meg is van oldva. A Pentagon kutatórészlege, a DARPA ugyanis már korábban kifejlesztette azt a technológiát, amivel a repülő átalakulhat - a hírek szerint a gép ráakaszkodik a vezetékre és úgy néz ki, mintha egy szél által odafújt szemétdarab lenne. Ehhez szükséges mind egy ún. szénösszetevőkből felépített "csúszóbőr", amely révén a repülő törzse alakot válthat, mind pedig különleges, teleszkópos szárnyak is.
A New Scientist által megkeresett angol mérnökök mind bizalmatlanok az ötlettel kapcsolatban. Zac Richardson, a National Grid mérnöke úgy nyilatkozott, a MAV már egy 11 kilovoltos vezetéken kisüthet két vezetőt, amivel az egész töltekezés hiábavalóvá válhat. A 400 kilovoltos, városok között nyúló vezetékre rácsatlakozva a MAV elég látványos szikraerőt okozhat, ezzel pontosan felfedve pozícióját. A szakértői véleményektől függetlenül az AFRL bejelentette, 2008-ban tesztelni fogja bizarr koncepcióját.