Arvind Narayanan és Vitalij Smatikov a közeljövőben publikálja a témában tanulmányát, amelyből kiderül, miként lehet a Twitterhez, Flickrhez és hasonló publikus közösségi rendszerekhez hasonló oldalakon felderíteni kapcsolatainkat, amely alapján jó eséllyel megmondható, hol és milyen néven szereplünk más hálózatokon. A felhasználók még úgy is kellemetlenül érezhetik magukat, ha anonim módon próbálnak résztvenni a közösségi életben.
A kutatók szerint a weboldalak működtetői gyakran megosztják partnereikkel és hirdetőikkel felhasználóik adatait, miután azokból eltávolították a neveket, címeket vagy születési évszámokat, azaz minden személyes adatot, amiből következtetni lehetne a felhasználók személyazonosságára. Narayanan és Smatikov szerint ilyen anonim adatokat elemezve az esetek kétharmadában azonosítani tudják a Flickr azon felhasználóit, akik a Twitteren is regisztráltak. Ha bárki személyazonossága bizonyítható egy közösségi hálón, akkor jó tippet lehet mondani arra, hogy más hálózatokon hol taláhatóak meg. Ez nem csupán abból deríthető ki, hogy kik a barátaink, hanem az egyes barátok közötti kapcsolati viszonyokból kialakult mintákat is elemzik.
Minél jobban fel lehet térképezni egy ember kapcsolati hálóját, annál könnyebben lehet valakit felderíteni a jövőben, bárhol is legyenek, állítják az austini kutatók. Hasonló technikát alkalmaztak ugyanis két éve, amikor a Netflix filmes oldal felhasználóit tudták azonosítani. Ehhez csak annyit kellett tenniük, hogy összevetették a Netflix névtelen filmértékeléseit az IMDB filmes oldal névvel ellátott értékeléseivel. A kutatás egyértelműen utal arra, hogy az egyes közösségi oldalak hiába távolítják el a személyes azonosításhoz szükséges adatokat, viselkedésünk és szokásaink pontosan utalnak személyazonosságunkra.