szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A népszerű közösségi oldalak alapítói és befektetői találkoztak a University of Oxford Saïd Business School beszélgetésén, ahol elmondták, hogyan látják az egyes oldalak és az internet jövőjét. Van, aki az egész végét látja, van, aki szerint az emberiség új szintre lép, írja a New Scientist.


A közösségi oldalak az internetes boom csúcsát jelentik, jelentős innovációra már nem igazán számíthatunk, állította Peter Theil, a PayPal egyik alapítója, egyben a Facebook egyik kezdeti befektetője is. Theil elmondta: véleménye szerint a közösségi oldalak történetében az utolsó lapoknál tartunk már. Szerinte a számítógépkorszak az internetben, az internet pedig a közösségi oldalakban csúcsosodott ki, ezt követően meg nagyon messzire kell már mennünk ahhoz, hogy meglássuk, mit hoz a jövő - vélhetően az 1950-es évek sci-fijéhez kell visszanyúlnunk, hogy elképzelhessük, mi jön most.

Míg több résztvevő nem értett ezzel egyet, azt mindegyikük elfogadta, hogy a közösségi oldalak már az élet alapvető részét képezik, ugyanúgy, ahogyn az email is, a trendekből pedig kiviláglik: egyre többen fogjuk okostelefonjainkon nézni az egyes közösségi hálókat.

A közösségi oldalak társadalomra gyakorolt hatásáról beszélt Reid Hoffman, a LinkedIn alapítója. Hoffman szerint csak most kezdjük látni azt, hogy hogyan alakul életünk annak hatására, hogy mindenki valós identitásával és kapcsolathálózatával található meg az oldalakon. Az, hogy a transzparencia miként változtatja meg életünket, Biz Stone, a Twitter egyik alapítójának beszédében is szerepet kapott: azt állítja, hogy a személyes, de ugyanakkor publikus információk tökelegével jobban megérthetjük az emberi viselkedést. Az emberek ugyanis, mondja Stone, sokkal nyitottabbak lesznek, nagyobb empátiára és toleranciára tesznek szert, ergo jobb állampolgárok lesznek, és az ilyen nyitott kommunikáció hatására fajként, emberiségként is fejlődni fogunk. Minderre Reid azt állítja: a közösségi oldalak információival a jövő gazdasági trendjeit is meg lehetne jósolni, valamint akár még személyreszabott ajánlatokat is kaphatnánk arra, hogy kivel találkozzunk ahhoz, hogy karrierünket elősegítsük.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!