szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A napi rutin megváltozása zenehallgatási szokásainkon is módosított, legalábbis ez derült ki a legnagyobb zenei szolgáltató, a Spotify negyedéves jelentéséből.

A Spotify első negyedéves bevételi jelentése szerint változtak a felhasználók zenehallgatási szokásai a koronavírus-járvánnyal együtt járó kényszerű bezártság miatt. Nem meglepő, hogy kevesebb a zene-podcast hallgatás a gépkocsiban és a viselhető eszközök közvetítésével, sőt még az internetes platformon is visszaesett. Ez a visszaesés jobban érintette a podcasteket, mint a zenét.

Az egyik lehetséges ok a Spotify szerint az ingázásban bekövetkezett változás. Ugyanakkor mintegy 50 százalékkal megnőtt a játékkonzolokon és a televíziókon keresztül történő hallgatási idő. „Most minden nap olyan, mint a hétvége” – mondta a Spotify, arra utalva, hogy szombaton és vasárnap változtatni szoktunk zenehallgatási szokásainkon.

Spotify

Az is kiderült, hogy a felhasználók most sokkal inkább keresik a megnyugtató zenéket, mint korábban, ami érthető a stressz és a szorongás miatt. A vállalati felmérés szerint a Spotifyt használók 40 százaléka mondta, hogy a korábbinál gyakrabban hallgat zenét a stressz kezelésére. Meg is ugrott a chill és az instrumentális kategóriába tartozó zeneszámok keresése, és sokan hallgatnának podcasteket a meditációról.

Ami a számokat illeti: a jelentés szerint az első negyedévben már 130 millió előfizetője volt a szolgáltatásnak, ami 31 százalékos emelkedés az előző évhez képest. Azért azt tudni kell, hogy a többi streamingelő cégnél is hasonló kiugrás tapasztalható, miután az emberek sokat vannak otthon. Azonban a járványtól keményen sújtott területeken, például Olaszországban és Spanyolországban csökkent a podcast- és zenehallgatási idő, bár a Spotify ezt csak átmeneti visszaesésnek tartja. Ugyan visszamondott előfizetések száma összességében csökkent az első negyedévben, sokan mondtak le a Spotify korlátlan használatáról az Egyesült Államokban. Közülük minden hatodik a járvánnyal indokolta a döntését.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!