hvg.hu

A magköpeny határán fekvő struktúrákat szívesen vizsgálják a geológusok. Akik most rá is bukkantak egyre, de ezáltal nem válaszokból, hanem kérdésekből lett több.

A szeizmikus adatok elemzése nem csupán a földrengések természetének megértéséhez viszi közelebb a tudósokat. Ezekből az információkból a Föld kevéssé ismert részeit, a magot és a köpenyt is tanulmányozni lehet, ahol viszonylag gyakran fedeznek fel új és különleges struktúrákat.

A Science tudományos folyóiratban írtak arról, hogy nemrég rábukkantak egy ilyen jelenségre. Méghozzá 2900 kilométerrel a Francia-Polinéziához tartozó Marquises-szigetek alatt. Hogy pontosan mivel van dolguk a kutatóknak, az egyelőre nem teljesen világos. Egy elmélet szerint a magközelben felfedezett struktúra valamilyen kőzet lesz, amely rendkívül forró és sűrű.