Saját Call of Dutyt csinál Irán, Izraelt és a NATO-t kell benne legyőzni

Az iráni Kosar3D vállalat egy olyan lövöldözős játékot tervez piacra dobni, amelyben Irán és Oroszország szövetségben mérnek megelőző csapást Izraelre és az Egyesült Államokra.

  • hvg.hu hvg.hu
Saját Call of Dutyt csinál Irán, Izraelt és a NATO-t kell benne legyőzni

Új piacra lép be az iráni Kosar3D animációs cég: a Revenge (Bosszú) című játék a Call of Duty iráni verzióként jelenik majd meg. A PC Gamer híre szerint a történet is ennek szellemében alakul: Irán és Oroszország szövetségével foglalkozik a NATO-val szemben, de főként az Egyesült Államokkal és Izraellel szemben.

A beszámoló szerint a játékot mesedi programozók fejlesztik, a történetet pedig Farhad Azima rendezi. Az ő nevéhez kötődik a 2017-ben megjelent film, a Battle for the Persian Gulf 2, ami az iráni Forradalmi Gárda és az amerikai haditengerészet kitalált konfliktusával foglalkozott a Perzsa-öbölben. A film narratívája szerint az egész összecsapás azzal kezdődött, hogy az Egyesült Államok rakétatámadást hajt végre egy iráni nukleáris erőmű ellen.

Azima a Russia Todaynek adott interjújában úgy nyilatkozott, az Irán és Oroszország közötti szövetségben a csapatok megpróbálják semlegesíteni azokat a hadműveleteket, amiket a NATO – egész pontosan az Egyesült Államok – ellenük tervez.

A rendező szerint éppen ezért a játék nem a háborúról szól, hanem a megelőző csapásokról. Szerinte a látvány és a forgatókönyv miatt ez lesz Irán Call of Dutyja, ami elég merész kijelentés, tekintve, hogy a Modern Warfare 2 fejlesztése 250 millió dollárba – kb. 86 milliárd forintba – került.

Azima szerint a negyedik generációs Szuhoj-vadászgép, valamint az ötödik generációs F35-ös vadászgép közötti csatában valószínűleg utóbbi győzne, de ha közelharcról van szó, a pilóta pedig iráni, akkor ez lehet fordítva is.

A PC Gamer megjegyzi: bár úgy tűnhet, hogy az iráni verzió nagyon elfogultan mutatja majd be a konfliktust, érdemes szem előtt tartani, hogy valójában nincs ez másként a Call of Dutyban sem, csak abban ellenirányú az elfogultság.

Erről az elfogultságról korábban a Financial Times is közölt már elemzést. A játékiparban viszonylag ritka, hogy egy fegyveres konfliktus másik oldalát is megjelenítsék, a videójátékokban pedig az arab embereket általában terroristaként szerepeltetik.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.