Saját Call of Dutyt csinál Irán, Izraelt és a NATO-t kell benne legyőzni
Az iráni Kosar3D vállalat egy olyan lövöldözős játékot tervez piacra dobni, amelyben Irán és Oroszország szövetségben mérnek megelőző csapást Izraelre és az Egyesült Államokra.
hvg.hu
Új piacra lép be az iráni Kosar3D animációs cég: a Revenge (Bosszú) című játék a Call of Duty iráni verzióként jelenik majd meg. A PC Gamer híre szerint a történet is ennek szellemében alakul: Irán és Oroszország szövetségével foglalkozik a NATO-val szemben, de főként az Egyesült Államokkal és Izraellel szemben.
A beszámoló szerint a játékot mesedi programozók fejlesztik, a történetet pedig Farhad Azima rendezi. Az ő nevéhez kötődik a 2017-ben megjelent film, a Battle for the Persian Gulf 2, ami az iráni Forradalmi Gárda és az amerikai haditengerészet kitalált konfliktusával foglalkozott a Perzsa-öbölben. A film narratívája szerint az egész összecsapás azzal kezdődött, hogy az Egyesült Államok rakétatámadást hajt végre egy iráni nukleáris erőmű ellen.
Azima a Russia Todaynek adott interjújában úgy nyilatkozott, az Irán és Oroszország közötti szövetségben a csapatok megpróbálják semlegesíteni azokat a hadműveleteket, amiket a NATO – egész pontosan az Egyesült Államok – ellenük tervez.
A rendező szerint éppen ezért a játék nem a háborúról szól, hanem a megelőző csapásokról. Szerinte a látvány és a forgatókönyv miatt ez lesz Irán Call of Dutyja, ami elég merész kijelentés, tekintve, hogy a Modern Warfare 2 fejlesztése 250 millió dollárba – kb. 86 milliárd forintba – került.
Azima szerint a negyedik generációs Szuhoj-vadászgép, valamint az ötödik generációs F35-ös vadászgép közötti csatában valószínűleg utóbbi győzne, de ha közelharcról van szó, a pilóta pedig iráni, akkor ez lehet fordítva is.
A PC Gamer megjegyzi: bár úgy tűnhet, hogy az iráni verzió nagyon elfogultan mutatja majd be a konfliktust, érdemes szem előtt tartani, hogy valójában nincs ez másként a Call of Dutyban sem, csak abban ellenirányú az elfogultság.
Erről az elfogultságról korábban a Financial Times is közölt már elemzést. A játékiparban viszonylag ritka, hogy egy fegyveres konfliktus másik oldalát is megjelenítsék, a videójátékokban pedig az arab embereket általában terroristaként szerepeltetik.
Akár nyáron, akár télen fogadják el a költségvetést, az abban leírt számokat szinte heti rendszerességgel írják át, és a fontos gazdasági előrejelzéseket is csak néha-néha sikerül eltalálni. Már most, az év felénél látszik, hogy így lesz ez 2025-ben is.