Google találati lista - a misztikus harmadik hely

Bár más ügyben került sor Eric Schmidt meghallgatására, az őt faggató szenátusi bizottság egy érdekes kérdéssel állt...

  • techline.hu techline.hu
Google találati lista - a misztikus harmadik hely

Bár más ügyben került sor Eric Schmidt meghallgatására, az őt faggató szenátusi bizottság egy érdekes kérdéssel állt elő. Hogyan lehetséges az, hogy a Google saját termékei és szolgáltatásai rendre a harmadik helyen szerepelnek a kereső találati listájában?

A kérdés, bár első pillanatra szőrszálhasogatásnak tűnik, valójában nagyon is jogos. Eltekintve most attól, hogy a Google miért is nem rakja saját reklámjait az első helyre (megtehetnék), érdekes kérdés az is, hogy miként sikerült „bebetonozni” magukat a harmadik pozícióba? Tom Foremski (ZDnet) fejtegetése szerint ennek tisztán üzleti okai vannak. A harmadik AdWords helyezés még mindig nagyon jó pozíció (SEO szaknyelven: jól konvertál), a Google pedig ezen a módon értékesíteni tudja a jóval drágább első- és második pozíciót. Foremski még arra is utal, hogy ez és a hasonló „ügyeskedések” állhatnak a Google misztikusan megugró hirdetési bevételeinek hátterében.