szerző:
techline.hu
Tetszett a cikk?

Bár más ügyben került sor Eric Schmidt meghallgatására, az őt faggató szenátusi bizottság egy érdekes kérdéssel állt...

Bár más ügyben került sor Eric Schmidt meghallgatására, az őt faggató szenátusi bizottság egy érdekes kérdéssel állt elő. Hogyan lehetséges az, hogy a Google saját termékei és szolgáltatásai rendre a harmadik helyen szerepelnek a kereső találati listájában?

A kérdés, bár első pillanatra szőrszálhasogatásnak tűnik, valójában nagyon is jogos. Eltekintve most attól, hogy a Google miért is nem rakja saját reklámjait az első helyre (megtehetnék), érdekes kérdés az is, hogy miként sikerült „bebetonozni” magukat a harmadik pozícióba? Tom Foremski (ZDnet) fejtegetése szerint ennek tisztán üzleti okai vannak. A harmadik AdWords helyezés még mindig nagyon jó pozíció (SEO szaknyelven: jól konvertál), a Google pedig ezen a módon értékesíteni tudja a jóval drágább első- és második pozíciót. Foremski még arra is utal, hogy ez és a hasonló „ügyeskedések” állhatnak a Google misztikusan megugró hirdetési bevételeinek hátterében.

 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!