szerző:
hvg.hu

Közzétették a no-deal Brexit lehetséges hatásait felmérő brit kormányzati dokumentumokat. Teljes lehet a káosz Nagy-Britanniában, ha az ebben vázolt forgatókönyv valósul meg.

Öt oldalt tett közzé a brit kormány azokból a kormányzati dokumentumokból, amelyek a no-deal Brexit lehetséges következményeit vizsgálják. A parlament többsége a múlt héten a kormánnyal szembefordulva rendelte el, hogy hozzák nyilvánosságra, mivel számolnak az ország vezetői, ha rendezetlen Brexittel zuhanna ki az ország az EU-ból.

Úgy tűnik, bármennyire magabiztosan is állítják a kormány tagjai, hogy felkészültek a no-deal Brexitre, azt ők maguk is látják, hogy káosz jöhet, ha nincs egyezség az EU-val. A dokumentumok szerint a legrosszabb, reálisan várható következmények között olyan eshetőségek szerepelnek:

  • a kontinensről átjutni a szigetekre három hónapig teljesen kaotikus lehet, utána javulhat csak egy kicsit a helyzet,
  • a kamionok két és fél napot várhatnak, mielőtt be tudnak lépni az országba,
  • sok gyógyszer elfogyhat,
  • kevesebb élelmiszer érkezhet az országba, emiatt az árak is megugorhatnak,
  • a pánikszerű készletezés a Brexit előtti napokban még tovább súlyosbíthatja a hiányt,
  • az ország egyes részein benzinhiány fenyegethet,
  • Észak-Írországban nagyot nőhet az áramár,
  • Gibraltár pedig nincs megfelelően felkészülve a Brexitre.

És ha mindez nem volna elég, az egyik legfontosabb problémáról nagyon óvatos megfogalmazással csak annyit írtak:

az Egyesült Királyság erőfeszítései, hogy elkerüljék a határellenőrzés visszaállítását Észak-Írország és az Ír Köztársaság között, valószínűleg fenntarthatatlannak bizonyulnak.

Azaz senkinek fogalma sincs arról, hogy oldják meg azt, hogy az EU és az Egyesült Királyság között ne legyen vámunió, Írország és Észak-Írország között viszont szabadon lehessen átjárni.

A Sky News azt írta: a kormány részéről Michael Gove azzal próbált nyugtatni mindenkit, hogy a dokumentum nem a legvalószínűbb, hanem a lehetséges legrosszabb, reálisan még elképzelhető forgatókönyvet tartalmazza. David Gauke viszont, aki Theresa May kormányának volt még a tagja, arról beszélt: most már értheti a közvélemény is, miért mondott le annyi miniszter, ráadásul a legsúlyosabb problémák nem is azok a rövid távúak, amelyekről a dokumentum szól, a kilépés hosszú távú következményei sokkal több kárt fognak okozni.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
MTI Gazdaság

Kipróbálják Calais-nál, mekkora káoszt okoz majd a Brexit

"Brexit-főpróbát" tartanak a teherszállító járműveknek az észak-franciaországi kikötővárosban, Calais-nál a francia-brit határon – jelentette be pénteken Gérald Darmanin francia költségvetési miniszter két hónappal a brit EU-tagság megszűnésének október 31-én esedékes határideje és a határellenőrzés visszaállítása előtt.

Önkormányzati logóval kampányolt a fideszes alpolgármester – jogsértést követett el

Önkormányzati logóval kampányolt a fideszes alpolgármester – jogsértést követett el

Szolidaritásból egy órás késéssel kezdik el a MÁV elleni tüntetést

Szolidaritásból egy órás késéssel kezdik el a MÁV elleni tüntetést

Meghalt a The Cars frontembere

Meghalt a The Cars frontembere

Kövér szerint az ellenzék polgárháborút akar

Kövér szerint az ellenzék polgárháborút akar

„A világ legszerencsésebb fickója vagyok” – így örült az angol tanár annak, hogy diákjai óra helyett tiltakoztak

„A világ legszerencsésebb fickója vagyok” – így örült az angol tanár annak, hogy diákjai óra helyett tiltakoztak

Miért énekel ma B. B. King a Google főoldalán?

Miért énekel ma B. B. King a Google főoldalán?