szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A gép a környezet minden egyes részletére odafigyel, és megállás nélkül elemzi az adatokat. A szenzorok pedig megállás nélkül dolgoznak.

Egy hónapja, hogy Elon Muskék egy videón keresztül mutatták be, mire is képes a Tesla önvezető modulja. Mármint nem a robotpilótás félmegoldás, hanem az igazi, ami már emberi beavatkozás nélkül is képes eljutni A pontból B-be, majd magától leparkolni, miután kiszálltunk a kocsiból.

Természetesen az, hogy ezt a végeredményt produkálja az autó, egy sor rendkívül bonyolult számítást kell elvégeznie, éppen ezért igen komoly munka folyik a háttérben. A kocsit számtalan olyan szenzorral látták el, ami segíti a gépet a vezetésben, ezek pedig a legkülönbözőbb dolgokat érzékelik: útvonalakat, közúti jelzéseket, a lámpák fényét, a gyalogosok és más autók pozícióját. Elon Musk most egy újabb videót tett közzé, amiben azt is megmutatja, hogyan "lát" az autó vezetés közben.

Bár a gép teljesítménye valóban lenyűgöző, apróbb "döccenőket" azért kiszúr az ember a videóban, például 1:30-nál, amikor az autó azért áll meg, mert  ajárdán kocog valaki. Ettől eltekintve azonban kiváló munkát végeztek a Teslánál, és a látottak alapján már jöhetnének az első "élesített" modellek.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!