szerző:
hvg.hu

Ebbe a kocsiba egy komplett család és még a csomagok is simán beférnek, miközben a motorháztető alatt közel félezer lóerő tombol.

Az Audi a Frankfurti Autószalonon leplezte le az újgenerációs RS4 Avantot. Az újdonság 2,9 literes lökettérfogatú TFSI biturbó V6-os erőforrása 450 lóerős teljesítménnyel és 600 Nm-es nyomatékkal (előd: 430 Nm) büszkélkedhet. Az erő egy új nyolcsebességes automata váltón keresztül érkezik meg a négy kerékre, hiszen természetesen ez a csúcs-Audi is Quattro összkerékhajtással bír.
©

Állóhelyzetből 100-as tempóra alig 4,1 másodperc alatt ki lehet lőni az RS4 Avanttal, ami 0,1 másodperccel szerényebb a Mercedes-AMG C63 kombi hasonló idejénél. Megjegyzendő, hogy utóbbi kocsiban egy biturbó V8-as motor és egy hétsebességes automata váltó rejtőzik.

©

A sportfutóműves RS Avant 7 milliméterrel alacsonyabb a kiindulási alapnak tekinthető A4 Avantnál, és az opciós listán olyan extrák találhatók, mint például a kerámiafék, az RS-specifikus dinamikus kormányzás, illetve a lehetőség, hogy az alaphelyzetben 250 km/h-ra limitált végsebességet 280 km/h-ra emeljék a gyáriak. Az új modell 80 kilogrammal könnyebb az elődjénél, és 17 százalékkal kevesebbet fogyaszt annál.

©

Az alapáras 19 colos könnyűfémfelnik helyett 20 colos kerekeket is lehet rendelni az új sportkombira, melynek német alapára 79 800 euró, vagyis átszámítva mintegy 24,4 millió forint.

©

 

©
©
©

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.