szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A tapasztalatok szerint az idén az első negyedévben a karácsonyi szezon utáni visszaesés enyhébb volt, gyorsabban tért magához az e-kereskedelmi piac, mint azt várták – írta a csütörtöki számában a Napi Gazdaság Rácz Istvánra, az Árukereső.hu Kft. marketingigazgatójára hivatkozva.

A keresőoldalt működtető cég adatai szerint az első három hónapban érdemi növekedés vagy csökkenés nem volt megfigyelhető az e-kereskedelmi forgalomban. Mindez nagyjából beleillik a teljes negyedéves kiskereskedelmi trendbe, azzal a különbséggel, hogy az e-kereskedelemmel kapcsolatban nem voltak olyan felfokozott várakozások, mint a reálkereskedelem esetében.

A lap azt írta, hogy az első három hónap során az e-kereskedelem 10 legnépszerűbb termékéből hat mobiltelefon volt, négy pedig tévékészülék. Ezeket a notebook, a digitális fényképezőgép és a mosógép termékcsoportok követik.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Gazdaság

Idén karácsonykor felrobban a piac

Tavaly az online üzletek közel 100 milliárdos éves összforgalmunknak a 24 százalékát realizálták a karácsonyi időszakban. A piac robbanásszerű fejlődése idén 30-35 százalékos forgalombővülésben mutatkozik meg. A gyors növekedést azonban már nemcsak az internetezők számának szaporodása és az árverseny táplálja, hanem a mind profibbá váló e-kereskedők szakmai tevékenysége is, ami az idei karácsonyi szezonban már látványosan megmutatkozik. Benéztünk a kulisszák mögé.

hvg.hu Tech

Nem engedélyköteles az elektronikus kereskedelem

Nem engedélykérést, csak bejelentési kötelezettséget ír elő a jogszabály az e-kereskedők számára - hívta fel a figyelmet a Szövetség az Elektronikus Kereskedelemért (SzEK.org) az MTI-hez eljuttatott közleményében.