szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A telefonadó plafonjának idei megfelezése csak 10-15 százalékkal kevesebb terhet jelent a szolgáltatóknak, rajtuk keresztül pedig az előfizetőknek - közölte a Sciamus telekommunikációs tanácsadó cég.

A tanácsadó cég közleménye szerint közel száz költségoptimalizálási projekt tapasztalata alapján részletesen szimulálta a módosított telefonadó hatását az üzleti előfizetőkre. A forgalomelemzés eredménye azt mutatta, hogy hiába csökken az adó üzleti ügyfeleknél 2500 forintról 1400 forintra, a mobilszolgáltatók, illetve az előfizetők terhe 10-15 százalékkal csökken csupán - olvasható a társaság közleményében.

"Vagyis az állam által tervezett bevétel 85-90 százaléka a telefonadó 'felezése' ellenére is befolyik. Ennek oka, hogy üzleti előfizetők esetén a kiszabott maximum 1400 Ft adó eléréséhez 700 perc kezdeményezett hívás (vagy 700 sms küldése) szükséges, ami több mint 11 óra telefonálást jelent havonta. Ekkora forgalom (hívás és sms együtt) nem jellemzi még az üzleti előfizetőket sem, vagyis nagyon kevés esetben jelent ez az 'adóenyhítés' valós megtakarítást a cégeknek" - írja a cég.

AP

Az egyéni előfizetők esetén a 700 forintról 400 forintra mérsékelt telefonadó valamelyest enyhít a terheken, de ez esetben sincs szó az adó felezéséről, hiszen ez havi 200 perc hívás vagy 200 sms elküldése felett lesz csak észlelhető, ami egyéni előfizetők esetén nem jellemző mennyiség - tette hozzá a Sciamus. A július 1-jétől hatályos telefonadót ráadásul a szolgáltatóknak a válságadó mellett kell fizetniük, így kénytelenek ezt így vagy úgy az előfizetőkre terhelni - véli a cég.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!