szerző:

A Magyar Narancs megpróbálta összeszámolni, mennyi állami hirdetést szedett össze Habony Árpád tavaly alapított médiacége. Arra jutottak, az ingyenes nyomtatott Lokálban mintegy bruttó egymilliárdért hirdethetett az állam.

Mintegy egymilliárd forintnyi állami hirdetést kapott eddig Habony Árpád tavaly alakult médiacége – derül ki a Magyar Narancs e heti számában megjelent összesítésből.

A lap annak próbált utánajárni, hogy Habony Árpád tavaly áprilisban alakított Modern Media Group nevű cége, amely a Lokál nevű 500 ezres példányszámú ingyenes nyomtatott lapot, a lokal.hu-t és a 888.hu-t adja ki, mennyi pénzért kapott eddig állami hirdetéseket.

A kapott válaszokból az derült ki, hogy a Lokál legnagyobb hirdetője a Szerencsejáték Zrt., amely bruttó 306,9 milliót költött eddig hirdetésekre, az MVM 2015-ben bruttó 114,26 millióért vásárolt felületeket a paksi beruházáshoz kapcsolódó hirdetésekhez az online és nyomtatott Habony-lapokban, de a hirdetők között volt a Magyar Nemzeti Kereskedőház, a Zeneakadémia, a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő, a BKK, az MFB-csoport egyik cége, a Budapesti Temetkezési Intézet, a Gazdasági Versenyhivatal, a Főtáv, az Operettszínház, a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala, az MTVA és a Budapesti Gyógyfürdők is.

Az Emmi nem közölte a Magyar Naranccsal, hogy mennyiért hirdetett Habony lapjaiban, a Magyar Turizmus Zrt. üzleti titokra hivatkozott, az Erzsébet-program gazdája, a Magyar Üdülési Alapítvány pedig tagadta, hogy hirdetett volna, holott számos hirdetésük megjelent a lapban. A budapesti kerületek is több millióért hirdettek a lapokban, a Kocsis Máté vezette VIII. kerület közbeszerzés útján kötött négyéves keretszerződést Habony cégével bruttó 91,4 millióra.

Bár a Miniszterelnöki Kabinetiroda sem közölte, hogy mennyiért tettek közzé egész oldalas "A magyar reformok működnek" és nemzeti konzultációs hirdetéseket, a lap számításai szerint ez 115 millióba kerülhetett, így az állami szféra a nyomtatott Lokálban, Habony lapjában összesen körülbelül bruttó 941 millióért hirdethetett. Az online felület hirdetéseit ellenben nem tudták összeszámolni.