szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Balásy Gyula két cégének most egy 2015 óta futó első világháborús kiállítást kell népszerűsítenie.

Bár még az ’56-os emlékév szerződéseit sem hozták nyilvánosságra, egy újabb hasonló programra kezdett el költeni a Schmidt Mária vezette  Közép- és Kelet-európai Történelem és Társadalom Kutatásáért Közalapítvány (KKETTK) – írja az Átlátszó. Az oknyomozó portál azt írja, az EU-s közbeszerzési értesítő május 10-i számában megjelent tájékoztatás a KKETTK nettó 500 millió forintos megbízást adott a New Land Media Kft.-nek és a Lounge Design Kft.-nek az első világháborús ünnepségsorozat programjaira.

A pontos feladat a leírás szerint "az Első Világháború centenáriumi ünnepségsorozatának keretében megvalósuló programok koordinálása és megvalósítása. Az ünnepségsorozat részeként megvalósuló kiállítás-sorozatot az elvárások szerint már 2017. első negyedévében a társadalom széles köre számára elérhetővé és megismerhetővé kell tenni különös tekintettel a megyei, országos napilapokban, heti-, kétheti és havilapokban, közterületi hirdetési felületeken és online hirdetési felületeken, erre tekintettel a jelen közbeszerzés tárgya szerinti média szolgáltatásoknak és kommunikációnak, kiemelten az 'Új világ született – Európai testvérháború 1914-1918' médiamegjelenés tekintetében."

A tendert egyetlen ajánlattevőként nyerte a New Land Media Kft. és a Lounge Design Kft., melyeknek a tulajdonosa Balásy Gyula. Korábban 2015-ben a Lounge Design készítette a migránsellenes, "Ha Magyarországra jössz" feliratú kék plakátokat, és 2013-ban a "Magyarország jobban teljesít" szlogenű kampány arculatát is a Lounge Design tervezte és gyártotta.

Sőt, 2016. november 1. és 2017. február 28-a között 9,58 milliárd forint értékben kötött szerződést a két céggel a Rogán Antal által vezetett Miniszterelnöki Kabinetiroda is "lakossági tájékoztató kampányok" címszóval. Vélhetően ebből az összegből ment 2017 elején a "Magyarország erősödik" c. reklámkampány, és az azt követő "Állítsuk meg Brüsszelt" szlogenű propagandakampány is. A New Land Media Kft. emellett a Magyar Nemzeti Banknak is tervezett kampányt. A 444.hu korábban arról írt, hogy Balásyt a médiapiacon Habony Árpád miniszterelnöki főtanácsadóhoz közelinek tartják.

A szóban forgó "Új világ született – Európai testvérháború 1914-1918" című kiállítás egyébként nem új dolog, 2015-ben nyílt meg a Várkert Bazárban. Az első világháború századik évfordulójára rendezett ünnepségsorozat pedig 2014 óta tart.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!