Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
A GVH szerint nőtt az Árfigyelő felhasználóinak száma. A nyilvános adatok ezt nem támasztják alá. A GVH szerint az Árfigyelő nagy segítség a magyar családoknak – az oldal havi szinten 50 ezer körüli felhasználót vonz, miközben a Lidl honlapját például 2,5 millió körüli felhasználó látogatja.
„Az elmúlt egy hónapban egyébként mintegy 30 százalékkal emelkedett az Árfigyelő rendszert használók száma. Továbbá a rendszer adatai azt mutatják, hogy a kiskereskedelmi láncok az elmúlt hetekben csökkenteni kezdték egyes alapvető élelmiszerek – például tejtermékek – árát. Mindez a napi szintű árverseny fokozódását jelzi” – írja a Gazdasági Versenyhivatal. A GVH azt követően adott ki közleményt, hogy a KSH közzétette a januári inflációs adatot, amely a vártnál sokkal rosszabb lett: éves alapon 5,5 százalékkal emelkedtek az árak.
Az Árfigyelő látogatottságára vonatkozó közlés az elmúlt egy hónapra (január 12.-február 11. között) vonatkozik a megelőző egy hónaphoz képest – közölte a GVH a HVG megkeresésére.
A nyilvános Gemius forgalommérési adatai kicsit mást mutatnak, a január 12-február 10. közti időszakban 54,8 ezer felhasználó (real user) látogatta meg a honlapot. A 2024. december 12-január 11. időszakban 64,5 ezer, vagyis a felhasználók száma nemhogy nőtt volna, de csökkent.
A GVH és a kormány eddig azt hangsúlyozták, hogy az Árfigyelő mennyire fontos eszköz volt az infláció letörésében, amennyiben árversenyt generált a nagy kiskereskedelmi szereplők közt, akiknek a rendszerben publikálniuk kell az áraikat. Most, hogy az infláció megugrott, a GVH azt hangsúlyozta, hogy az
Árfigyelő használatával a családok „pénzt és időt spórolhatnak”.
Ami nyilván igaz, de azért tegyük hozzá, hogy az Árfigyelőt nagyon kevesen használják – összehasonlításképpen a Lidl honlapját két nagyságrenddel többen látogatják,
az Árfigyelő 50-60 ezres látogatószáma mellett a Lidl honlapja havi 2,5 millió felhasználót ér el.
A januári inflációs adatra reagáló közleményben a GVH ismét emlékeztet rá, hogy Rigó Csaba Balázs, a GVH elnöke január végén felszólító levelet küldött több – alapvető élelmiszerek termelőit és feldolgozóit tömörítő – érdekképviseleti szervezethez. A nemzeti versenyhatóság álláspontja szerint ugyanis az érdekképviseleti szervezetek által rendszeresen kiadott „áremelési közlemények” sérthetik a tisztességes piaci versenyt és fokozzák az inflációs nyomást.
Valójában a szóban forgó érdekképviseleti közlemények legfeljebb a nagykereskedelmi árak alakulásáról számolnak be, előrejelzéseket adnak, nincs szó az érdekképviseletekbe tömörülő gazdasági szereplők összejátszásáról.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Ellenzéki arcok és két régi kedvenc pokémon is felbukkan – videós beszámolónk az eseményről.