Tetszett a cikk?

Csaknem két és fél éves alkudozás után az EU tagállamai megállapodtak az egységes uniós vezetői engedély bevezetéséről.

Csaknem két és fél éves alkudozás után az EU tagállamai megállapodtak az egységes uniós vezetői engedély bevezetéséről. Az erről szóló irányelv tervezetét hétfőn hagyták jóvá a közlekedésügyi miniszterek, így az Európai Parlament második olvasatát, majd a végső tanácsi szavazást követően a keretjogszabály már 2006 végén hatályba léphet. A tagállamok csak hat év múlva kötelesek áttérni az egységesített jogosítványokra, és legkésőbb 2032-ig kell lecserélniük a jelenlegieket, amelyekből az EU-ban jelenleg 110-féle van érvényben. A bankkártya formájú, csippel is ellátható uniós jogosítványok személyazonosító okmányként is szolgálnak majd, érvényességi idejük - fő szabályként - tíz év lesz. A jogosítvány megszerzésének szabályai nemzeti hatáskörben maradnak. A nagyobb teljesítményű motorkerékpárra érvényes A kategóriás vezetői engedély megszerzésének alsó korhatárát 21-ről 24 évre emeli. A közlekedési miniszterek jóváhagyták a 3,5 tonnánál súlyosabb nehézgépjárművekre vonatkozó egységes útdíjfizetés irányelveit is, melyek átültetésére a tagállamoknak két évük van.

Három gond is van az okostelefonnal lőtt portrékkal

Három gond is van az okostelefonnal lőtt portrékkal

Böde Dániel arra buzdítja a követőit, hogy szavazzanak a Voks 2025-ön

Böde Dániel arra buzdítja a követőit, hogy szavazzanak a Voks 2025-ön

Debrecen fideszes polgármestere szerint sértő a kormányszóvivő picsogós megjegyzése

Debrecen fideszes polgármestere szerint sértő a kormányszóvivő picsogós megjegyzése

Vitézy Dávid: A MÁV is szolidáris Budapesttel, a balatoni fővonalon összeomlott a közlekedés

Vitézy Dávid: A MÁV is szolidáris Budapesttel, a balatoni fővonalon összeomlott a közlekedés