Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"19fb2d53-eda3-4f62-b3a7-68aa3d77724b","c_author":"MTI/hvg.hu","category":"kultura","description":"Március végén lesz Ragyogás, Mechanikus narancs és Űrodüsszeia is.","shortLead":"Március végén lesz Ragyogás, Mechanikus narancs és Űrodüsszeia is.","id":"20250305_Tagra-nyilt-szemekkel-nezhetunk-Kubrick-filmeket-a-Muvesz-Moziban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/19fb2d53-eda3-4f62-b3a7-68aa3d77724b.jpg","index":0,"item":"63e429b4-1ab4-48f7-a855-e2a08de3f2b0","keywords":null,"link":"/kultura/20250305_Tagra-nyilt-szemekkel-nezhetunk-Kubrick-filmeket-a-Muvesz-Moziban","timestamp":"2025. március. 05. 16:47","title":"Tágra nyílt szemekkel nézhetünk Kubrick-filmeket a Művész Moziban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1a9f1955-c06e-48b1-9129-de2d3320b822","c_author":"MTI","category":"vilag","description":"A nyomozóiroda szerint a középiskolás egy online bűnszervezet aktív tagja.","shortLead":"A nyomozóiroda szerint a középiskolás egy online bűnszervezet aktív tagja.","id":"20250304_Terrorfenyegetessel-gyanusit-az-FBI-egy-bukaresti-diakot-a-kiadatasat-kerik","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1a9f1955-c06e-48b1-9129-de2d3320b822.jpg","index":0,"item":"0e2d13e1-e530-45eb-aa5b-91b1d1f41c81","keywords":null,"link":"/vilag/20250304_Terrorfenyegetessel-gyanusit-az-FBI-egy-bukaresti-diakot-a-kiadatasat-kerik","timestamp":"2025. március. 04. 06:31","title":"Terrorfenyegetéssel gyanúsít az FBI egy bukaresti diákot, a kiadatását kérik","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fcc99da1-f0ad-4003-8b17-c31f7e737782","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Még nem engedte el a harmadik generációs PlayStation kezét a Sony, legalábbis nem teljesen. Most egy fontos rendszerfrissítés érkezett a konzolhoz, igaz, óriási dolgokat nem tartogat.","shortLead":"Még nem engedte el a harmadik generációs PlayStation kezét a Sony, legalábbis nem teljesen. Most egy fontos...","id":"20250305_sony-playstation-3-rendszerfrissites-blu-ray-titkositasi-kulcsok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fcc99da1-f0ad-4003-8b17-c31f7e737782.jpg","index":0,"item":"90e276fb-4b97-4076-ba8b-f6304822f5a0","keywords":null,"link":"/tudomany/20250305_sony-playstation-3-rendszerfrissites-blu-ray-titkositasi-kulcsok","timestamp":"2025. március. 05. 17:03","title":"19 évvel a megjelenése után kapott frissítést a PlayStation 3","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"47fecfbf-cbe0-43dc-88b6-8320db0477b6","c_author":"HVG","category":"elet","description":"A pornóoldal üzemeltetője azt állítja, csalódottak és meglepettek, mert eddig „termékeny párbeszédet” folytattak a kanadai adatvédelmi biztossal.","shortLead":"A pornóoldal üzemeltetője azt állítja, csalódottak és meglepettek, mert eddig „termékeny párbeszédet” folytattak...","id":"20250304_pornhub-kanada-adatvedelmi-biztos-hozzajarulas-birosag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/47fecfbf-cbe0-43dc-88b6-8320db0477b6.jpg","index":0,"item":"52e6b929-b1f1-4ef4-9736-b5ef8d414e19","keywords":null,"link":"/elet/20250304_pornhub-kanada-adatvedelmi-biztos-hozzajarulas-birosag","timestamp":"2025. március. 04. 17:24","title":"Bíróságon tiltanák el a Pornhubot attól, hogy olyan videókat tegyen közzé, amelyeknek a szereplői ehhez nem járultak hozzá","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"871ad47d-e80c-4bf5-bf90-69bba5da9fb1","c_author":"Arató László (EUrologus)","category":"360","description":"Megint valami olyan spirálba hergelte bele magát Orbán Viktor, amiből lehetetlen kitörni, nem mintha lenne ilyen szándéka. Az elmúlt napok világpolitikai fejleményei és a várhatóan felgyorsuló események centrifugális ereje arra a külső ívre szorítja a magyar “diplomáciát”, ahonnan már a bekiabálások sem hallatszanak.","shortLead":"Megint valami olyan spirálba hergelte bele magát Orbán Viktor, amiből lehetetlen kitörni, nem mintha lenne ilyen...","id":"20250304_unios_politika_orban-viktor_eu-csucs","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/871ad47d-e80c-4bf5-bf90-69bba5da9fb1.jpg","index":0,"item":"b4533176-2f6d-48dd-abc1-09764a26b62f","keywords":null,"link":"/360/20250304_unios_politika_orban-viktor_eu-csucs","timestamp":"2025. március. 04. 07:00","title":"Orbán Viktor két csúcs között, a pad alatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"598b1c4f-f798-418b-a7ee-d013c668c569","c_author":"Domány András","category":"gazdasag","description":"A 30 milliárd zlotyt (kb. 3000 milliárd forint) részben a zöld átalakítás programjától veszik el.","shortLead":"A 30 milliárd zlotyt (kb. 3000 milliárd forint) részben a zöld átalakítás programjától veszik el.","id":"20250305_lengyelorszag-biztonsagi-es-vedelmi-alap","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/598b1c4f-f798-418b-a7ee-d013c668c569.jpg","index":0,"item":"ebf6f520-bacb-4371-9adb-174cbd903be7","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250305_lengyelorszag-biztonsagi-es-vedelmi-alap","timestamp":"2025. március. 05. 20:08","title":"Védelmi Alapot hoznak létre Lengyelországban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9ecec159-b1a7-48d2-bf8d-257cf2ab3638","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Ez a hét páratlanul fontos a háború utáni történelemben, mert hosszú időkre meghatározza a földrész sorsát. Most derül ki ugyanis, hogy képes-e a kontinens a saját jogán geopolitikai tényező lenni, vagy pedig marad gazdasági tömörülés, tényleges politikai befolyás nélkül.","shortLead":"Ez a hét páratlanul fontos a háború utáni történelemben, mert hosszú időkre meghatározza a földrész sorsát. Most derül...","id":"20250304_lapszemle-newsweek-trump-ukrajna-eu","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9ecec159-b1a7-48d2-bf8d-257cf2ab3638.jpg","index":0,"item":"8b9f690a-498a-48c5-aa4c-5f46d2cc2f26","keywords":null,"link":"/360/20250304_lapszemle-newsweek-trump-ukrajna-eu","timestamp":"2025. március. 04. 07:30","title":"Európa számára az igazság pillanata nem csupán Ukrajnáról szól – a Newsweek elemzése","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9098e428-60b2-4702-abed-4f036a3f817e","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"José Raúl Mulino szerint a nemzete méltóságát sérti, hogy az amerikai elnök arról beszélt, hogy az Egyesült Államok visszaszerzi a Panama-csatornát.","shortLead":"José Raúl Mulino szerint a nemzete méltóságát sérti, hogy az amerikai elnök arról beszélt, hogy az Egyesült Államok...","id":"20250305_panama-elnok-donald-trump-csatorna","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9098e428-60b2-4702-abed-4f036a3f817e.jpg","index":0,"item":"82f4a277-5934-4bac-9f76-33a4c1cead41","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250305_panama-elnok-donald-trump-csatorna","timestamp":"2025. március. 05. 17:03","title":"Panama elnöke szerint Donald Trump hazudik","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Mitől függ az online eszközök hatékonysága, s mikor melyiket célszerű használni? Megéri interneten hirdetni? A Háló ezekre a kérdésekre kereste a választ.
Az internetpenetráció növekedésében rejlő lehetőségeket egyre több cég ismeri fel, ezért költ fokozatosan többet online megjelenésre. A TNS Média Intelligence piackutató cég felmérése alapján az idei év első felében a legtöbbet, közel 303,6 milliót a gépjárműszektor áldozta online hirdetésekre. A legkevésbé hatékonynak pedig a műtrágyaipar tartja ezt a csatornát, mivel mindössze 50 ezer forintot költött ugyanerre a célra. A kép cégek szerinti csoportosításban változik. Az utolsó helyen a gumiabroncs- és felnikereskelemmel foglalkozó Abaqua Kft. áll, közel 16 ezer forintos költéssel, a Renault Hungária Kft. viszont már 48,2 milliót fordít internetes reklámokra.
Az internet nem ér el akkora közönséget, mint mondjuk a televízió, ám az információ sokkal könnyebben és jóval részletesebben megszerezhető, az interaktivitás pedig adott - állítja Szeder Péter, a McCan Ericsson online-média-menedzsere. A fiatalabb korcsoportokat célzó márkák esetében a médiamix elengedhetetlen része az internet. A csatorna hatékonysága elsősorban azon múlik - véli Ráday Dávid, az Ogilvy Reklámügynökség digitális üzletágvezetője -, hogy megfelelő hangsúlyt kap-e, vagy csak szükséges kiegészítő kampányelemként szerepel a hirdetői csomagban.
Damjanovich Nebojsa tréner és tanácsadó meggyőződése, hogy az internet csak bizonyos célcsoportok és szegmensek esetében hatékonyabb a többi hirdetési formánál. "Ha például ügyfélszerzésről van szó, akkor a B2B (Business to Business) szektorban a nyomtatott szakmai sajtó és a direkt-marketing-technikák segíthetnek ugyan, de az internet az, amely költséghatékonyan és gyorsan tudja elérni a kívánt csoportot. A B2C (Business to Consumer) szektornál viszont fordított a helyzet, mindössze a piac meghatározott rétegét lehet elérni az internet segítségével, itt a hagyományos csatornák sokkal célravezetőbbek.
Számít a méret? (Oldaltörés)
Az internet ma már az üzletmenet legtöbb hagyományos módjának alternatívát kínál. A direktmarketing-leveleket egyre inkább felváltja az e-mail marketing, a tévé-, rádióhirdetéseket a célirányos átkattintós vásárlás. A nemzetközi piacon az online reklámtortából több mint 50 százalékot birtokol a kulcsszó alapú reklám, míg a banner jellegű hirdetések csak 20 százalékot. Az itthoni helyzet - bár nincsenek hivatalos adatok - egészen mást mutat: a banner viszi a pálmát körülbelül 70 százalékkal, utána jön az e-mail marketing és a szponzoráció, és nagyságrendekkel hátrébb van a kulcsszó alapú reklám, ami múlt évben 150-200 millió forintot produkált a keresőkben - sorolja az adatokat Damjanovich Nebojsa.
Az utóbbi évek tapasztalatai azt bizonyítják, hogy minél nagyobb egy online hirdetés, annál hatékonyabb. Nem véletlen, hogy a bannerek, pop-underek, szuperbannerek mérete egyre nő. Már az interneten is létezik "reklámzaj" és "főműsoridő", ami megnehezíti a hirdetők életét. Ráday Dávid szerint az átkattintásra való ösztönzés nem mehet a márkaimázs rovására, így általában nem javasolják például pop-up hirdetések alkalmazását. Egyrészt a felhasználók többsége ellenszenvesnek találja ezt a hirdetési formát, másrészt amúgy is elterjedtek a pop-up-blokkoló szoftverek.
A nagy portálok továbbra is őrzik vezető helyüket, ugyanakkor számos kisebb weboldal jött létre, ahol célzottan hirdethet a megrendelő. Nagyvállalatok gyakran használnak reklámeszközként költséges mikroszájtot, aminek megtervezése és kivitelezése sokba kerülhet. A márkaismertséget növelik a mega online reklámok is, melyek emlékezetesek ugyan, de kérdéses, hogy mennyit árthatnak az adott tartalomszolgáltatónak. A szájt látogatói többnyire olvasási céllal látogatnak a honlapra, és könnyen meggondolják magukat, ha nem azt kapják, amire számítanak.
Mikor melyiket? (Oldaltörés)
A legdrágább hirdetések általában a portálok címoldalán található nagyméretű reklámok. Ma a szakosodott, de adott témában tömegek elérésére képes weboldalakon a legmagasabbak a listaárak. Új terméknél vagy egyszeri eseménynél megéri ezeket alkalmazni, mivel hatásuk rövid idő alatt nagyon erős - hangsúlyozza Szeder Péter, aki szerint ha sok emberhez kell olcsón eljuttatni az üzenetet, erre a legegyszerűbb és legolcsóbb hirdetési eszköz a 468 x 60-as banner vagy egy szöveges link.
Ha viszont két hét alatt kell minél több regisztrálót gyűjteni egy weboldalon, akkor a nagyobb méretű, látványos hirdetések jobban teljesítenek. Általában a legmagasabb hatékonysággal a tartalmat részben takaró layer, a böngészőablakok mögé rejtett pop-under és az elektronikus DM (Direct Mail) működik, főleg ha valamilyen interaktív lehetőséget, például játékot tartalmaz - véli a szakember. Mások vitatják ezek hatékonyságát, arra hivatkoznak, hogy például a layer bosszantja a látogatót, és a szándékkal ellentétes reakciókat válthat ki.
Nyilvánvaló, hogy a legnagyobb felületek a leglátogatottabb oldalakon a legdrágábbak, de megéri itt hirdetni, ha nincs konkrét célcsoport - mondja Damjanovich. Ha csak a reklámformátumokra való kattintási hajlandóságról beszélünk, akkor az e-mail reklám (hírlevél, direkt e-mail, autoresponder) a leghatékonyabb akár 10-20 százalékos kattintási aránnyal (CTR, click through rate, a megjelenítés és az üzenetre kattintás közti arány). Utána jönnek a kulcsszóra megjelenő reklámok a keresőkben, akár 10 százalékos CTR-rel, és az utolsó helyekre kerülnek a szponzorációk, illetve a képi megjelenésű reklámok, mint a banner, a box, a pop-up, 1-3 százalékos CTR-rel. Ügyfélmegszerzésre leginkább az adatbázisra épülő marketingeszközök alkalmasak, mint például a saját e-mail hírlevél vagy a saját adatbázisra alapozott direkt e-mail.
Ráday Dávid úgy véli, hogy az innovatívabb megjelenések, a video/richmedia bannerek, interaktív hirdetések jobban működnek, nagyobb az átkattintási arányuk. "Van élet azonban a bannerhirdetéseken túl is. A szponzoráció, a PR, a one to one kommunikáció sokszor a digitális térben is költséghatékony, vagy legalábbis jól kiegészíti a kampányokat" - szögezi le.
Kristóf Renáta internetmarketing-szakértő is egyetért abban, hogy lejárt a bannerek vagy pop-upok ideje. Jelenleg a cikk-kihelyezés különböző partneroldalakra és a weboldal-optimalizálás a divat, mivel a keresők is az értékes, megfelelő kulcsszavakat tartalmazó tartalom szerint szelektálnak. Megnőtt a szponzorációk száma, s az új technológiák elterjedésével mindennapossá vált a videobannerek használata. Megnőtt a célzott megjelenést jelentő helyek (chatek, társkeresők) szerepe és aránya a költésben.
Óriási potenciál van az internetes hirdetési piacban, és minden új technológiával, trenddel, a penetráció, a sávszélesség és a felhasználói szokások változásával újabb lehetőségek nyílnak meg. A hirdetési felület kiválasztásánál elsősorban a célcsoport szokásait célszerű figyelembe venni. Ezután érdemes felmérni, hogy mennyire egyezik a hirdető szándéka s az adott médium célcsoportja. Végül pedig célszerű elgondolkozni a hirdetési forma típusán és annak árán. A sorrendet nem érdemes megváltoztatni. Ha ugyanis az ár az elsődleges szempont, könnyen megeshet, hogy pár forinttal kevesebbért fele annyi emberhez juttatjuk el üzenetünket, mint amennyihez szeretnénk.
A következő öt év során az online reklámpiac folyamatos bővülésnek lehetünk tanúi, s az interneten hirdetésre elköltött összeg megduplázódik – állítja a Jupiter Reserach friss jelentése.
A Yahoo! Inc. kereső és tartalomszolgáltató megduplázta negyedéves adózott eredményét - elsősorban a hirdetési bevételeinek a nagy növekedése révén. A szakértők szerint alapvető változás várható az internetes hirdetési piacon.
A következő években gyökeres változás várható az internet elterjedése miatt a hirdetési szakmában, jelentősen emelkedhetnek az online hirdetési bevételek - írja hétfőn közzétett elemzésében a VSS befektetési cég.
A magyarországi IT-cégek 4,5-5 milliárd forintot költenek a B2B marketing aktivitásukra - jelentette be a BellResearch és a Morpho Communications egy frissen elkészült közös kutatásuk eredményei alapján.